כך בונים קישורים פנימיים באתר

קישורים פנימיים באתר שלכם הוא אחד הדברים החשובים לצורך הקידום שלו בגוגל. מקדמים רבים משקיעים כל כך הרבה זמן ומאמץ בהשגת קישורים חיצוניים איכותיים ובהזנת תוכן לאתר שהם שוכחים שצריך לבצע אופטימיזציה איכותית קודם כל ולפני הכול. בניית דפים פנימיים בתוך האתר הוא חלק בלתי נפרד מאותו תהליך אופטימיזציה והינו חשוב ביותר.

אז כיצד זה עובד?

בכלליות מדובר למעשה בקישורים היוצאים מעמוד אחד לעמוד אחר באתר. כלומר, חיזוק של עמודים פנימיים באתר על ידי קישורים מעמודים אחרים באתר. לפני שנסביר על כך לעומק, כדאי להפריד בין 2 סוגי קישורים פנימיים באתר: קישורי ניווט וקישורים טקסטואליים.

  1. קישורי ניווט – מתייחסים לקישורים היוצאים מהתפריטים באתר שלכם (לרבות התפריט הראשי העליון באתר, קישורים מתפריט הFOOTER באתר וקישורים מהתפריט הצדדי). קישורים אלו הנם חשובים ביותר כיוון שהם מקשרים ישירות מדף הבית לתוכן בנושא מסוים ולכן החשיבות שלהם עולה מבחינת ההיררכיה של התוכן באתר.
  2. קישורים טקסטואליים – מתייחס לאותם קישורים היוצאים מעמוד תוכן אחד באתר לעמוד תוכן אחר. כלומר מתייחס לקישורים שאינם קשורים לניווט מהתפריטים באתר.

על מנת לבצע אופטימיזציה נכונה לאתר יש הצורך לדאוג גם להיררכיית תוכן נכונה ומחושבת באתר וגם לקישורים מעמודי תוכן מסוימים באתר לעמודים אחרים.

הכלל החשוב ביותר שכדאי לזכור הוא שככל שהעמוד קרוב יותר לדף הבית, כלומר שהגולש יבצע פחות הקלקות מעמוד הבית כדי להגיע אליו – כך כוחו של העמוד יגדל. לכן כאשר אתם מתכננים באפיון האתר הראשוני את האתר שלכם, או כאשר אתם פונים לראשונה לחברת קידום – חשוב לתכנן יחד את אסטרטגיית התוכן באתר שלכם. אסטרטגיה זו מתקשרת גם לחקר מילות המפתח והמילים שתרצו לקדם וגם את רמת החשיבות של הביטויים, התכנים והנושאים באתר שכן החשובים ביותר כמובן יופיעו בתפריט ואילו אחרים יכולים להופיע כעמוד פנימי המשתייך לקטגוריה מסוימת בבלוג האתר.

כיצד מבצעים בניית נכונה של קישורים פנימיים באתר שלנו?

השלב הראשון יהיה לבחור את העמוד אותו אנו רוצים לחזק. נניח לדוגמה שאנו בעלי אתר לאילוף כלבים ומעוניינים לקדם את העמוד המתייחס ל"קורס אילוף כלבים".

כעת נרשום בגוגל את הפקודה :site + כתובת האתר + הביטוי/נושא בוא עוסק העמוד שאנו מקדמים כדי לראות את כל התוצאות הרלוונטיות של עמודים באתר שלנו העוסקים באיזשהו אופן באותו ביטוי.

כעת נבדוק כי באותם עמודים אין עדיין קישור פנימי (מתוך הטקסט ולא מתוך התפריטים באתר) המקשר לאותו עמוד שבחרנו לחזק ואם אין קישור כזה – נוכל להוציא משם קישור מתוך ביטוי מפתח בנושא המבוקש. מומלץ כמובן גם לגוון בין ביטויי המפתח המקשרים לעמוד המדובר. לדוגמה אם הנושא הוא קורס אילוף כלבים אז פעם נקשר גם מתוך הביטוי: קורסים לאילוף כלבים, פעם מתוך הביטוי: אילוף לכלבים וכד'.

לחצו כאן לקבלת מידע על שיווק באינטרנט

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save