שלושה כלים מגניבים שיעזרו לכם לייצר תוכן ויראלי

יצירה של תוכן וויראלי זו ממש לא משימה פשוטה: בדרך כלל מאוד קשה לדעת מה יעבוד ומה לא. אפשר  כמובן לנסות ולגלות נושאים חמים וטרנדים, אבל אם מזדנבים אחרי טרנד, בסופו של דבר הוא יגווע. הכלים הבאים אולי לא יהפכו אתכם למרצים הבאים בטד או לסטטוסים מצייצים, אבל הם  בהחלט יוכלו לעזור לכם למשוך תשומת לב אל התוכן שלכם.

השילוב של הגאג'טים שאפשר ליצור ביחד עם מערכות להפצת תוכן כמו טאבולה ואאוטבריין יכול לשמש ליצירת דפי נחיתה מושכים למכירת מוצרים או רישום לרשימת תפוצה על ידי פנייה לקהל שלא בהכרח היה מגיע אליכם דרך פלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל או   Adwords(למרות שאפשר כמובן להשתמש גם בהן), ואתם לא צריכים להשקיע שעות בעיצוב של התוכן. עוד על עיצוב גרפי.

אז למה תוכן ויראלי טוב בכלל?

  • מגדיל את האוטוריטה שלכם ברשת והאת המיתוג.
  • בעל פוטנציאל להביא לא מעט טראפיק מרשתות חברתיות ובכלל
  • מגדיל את הסיכוי לקבל חשיפה ובעקבות זאת קישורים חיצוניים – מה שתורם לקידום אורגני ולנוכחות של האתר מבחינת מנועי חיפוש.

Opinion Stage

Opinion Stage מאפשר להטמיע סקרים, רשימות, טפסים, מצגות, חידוני טריוויה וגם שאלוני "גלה מי אתה" ולעקוב אחרי הלידים או המכירות. השימוש בכלי הוא חינם למי שלא עושה בו שימוש לצרכים מסחריים להפקת רווחים והחבילה הכי זולה מתחילה ב-29$ דולר בתשלום חודשי (19$ בתשלום מראש לשנה).

היתרון הגדול של השרות הוא התמיכה שלו במגוון של שפות כולל עברית והממשק הפשוט שלו שמאפשר ליצור ווג'ט תוך מספר דקות.

Playbuzz

ב – Playbuzz יש כאן לא מעט אפשרויות חברתיות כמו למשל סיפור בסגנון אינסטגרם, מצגות במסך מלא, קלפים נסתרים, מערכת לדירוג של תגובות ואפילו Sweeper בסגנון טינדר (אוהב לא אוהב).

האשף כאן הוא מעט יותר מורכב, אבל אפשר לשלב אלמנטים אחד בתוך השני וזה יתרון לא קטן. כמו כן, יש אפשרות לתרגם את הסקר באופן אוטומטי לשפות אחרות.

מבחינה טכנית, Playbuzz הוא יותר אסתטי וגם תומך בפורמט AMP או Instant Articles ולכן התכנים נטענים במהירות במובייל.

Apester

בניגוד לשני השירותים שציינו קודם, Apester מכוונת גבוה יותר מבחינת היקף הפרסום ומציעה למפרסמים ליצור חוויות אינטראקטיביות באתרים מובילים ברחבי העולם, החל מהפינגטון פוסט, דרך פוקס ספורט ועד לפורבס, כך שישנו מיקוד מצוין בין המפרסם לבין קהל היעד שרלוונטי אליו.

זהו אמנם שירות פרימיום שניתן למפרסמים גדולים בשיתוף פעולה עם אתרי תוכן ברחבי העולם (ועליו כנראה מבוסס המודל הכלכלי של החברה), אבל כל אחד יכול ליצור באמצעות הכלים של Apester ובחינם לחלוטין.

המפרסמים יכולים לספר את הסיפור שלהם ולשתף אותו עם הגולשים באופן אינטראקטיבי. למשל, ניתן לערוך סקר קצר בערוץ היו-טיוב של המותג ולאחר מכן לשתף אותו בפייסבוק בפרופיל האישי של המשתמש. דוגמה אחרת – ניתן ליצור בקלות עמודי "טופ 10" לסרטים, אלבומי מוזיקה, משחקים וכך הלאה.

השימוש בשירות הוא בחינם והעורך הוא ללא ספק הכי מתקדם ומרשים מבין אלו של שלושת השירותים: מלבד מילוי הפרטים הרלוונטיים, אפשר ליצור מסכי תודה מותאמים אישית, אפקטים שונים כמו אנימציות ולבחור תבניות שונות לפי הקטגוריה המתאימה. תהליך היצירה הוא מעין תרשים זרימה שמוביל את המשתמש מההתחלה עד הסוף. אמנם יש פחות שליטה במיקום של האלמנטים, אבל אפשר לבחור מבין מספר סידורים שונים של העמוד בתוך אותה התבנית.

אחד היתרונות המרכזיים הוא שהשירות תומך במספר שפות תחת אותה התבנית. אמנם אין תמיכה רשמית בעברית, אבל אפשר לבחור בערבית ופשוט להחליף את הטקסטים על מנת לקבל תמיכה מלאה מימין לשמאל, יש רק לשים לב שמחליפים את כל הטקסטים על מנת שלא ייווצרו תוצאות מוזרות… יש כמה באגים קטנים כמו רווחים שנוצרים בלי סיבה נראית לעין (אולי מכיוון שבערבית הכתב הוא מחובר…), אבל אפשר להתגבר עליהם באמצעות משחק עם האותיות.

לאחר שיוצרים את הוויג'ט, אפשר לשתף אותו דרך כל אתר אינטרנט, בפורמט AMP וגם ב-Instant Articles של פייסבוק.

על הכותב

הכותב הינו דניאל זריהן, בעל חברה לקידום אתרים לכותב בלוג ידוע בתחום על קידום אורגני, שיווק באינטרנט ושאר ירקות.