תהליך קידום אתרים אורגני

בעלי אתרים רבים מכירים כיום בחשיבות ובתרומה של SEO אך מצד שני, רבים מהם לא מבינים כיצד מתבצע תהליך נכון של SEO.
למי שלא מכיר, SEO זה שם קיצור עבור תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל או באנגלית "Search Engine Optimization" והאופן בו ניתן להשיג תנועה רלוונטית וממירה של לקוחות מתוצאות החיפוש של גוגל.
הסיבה לקושי בהבנת תהליך ה-SEO, היא בעובדה שאמצעי הפרסום הרגילים, הם כלים שמספקים תוצאות מידיות ואילו SEO הוא תהליך שמניב תוצאות בטווח זמן ארוך יותר.
חוסר ההבנה גורם לפעמים לבעלי אתרים להתפתות לנותני שירותים, שמציעים להם שירות SEO עם תוצאות מהירות.
אך, כדאי להבין שב-SEO חשוב מאוד לשמור על תהליך נכון וקיצורי דרך שיכולים להועיל בטווח הקצר, עשויים להזיק לאתר בטווח הארוך.
כתבה זו, תשפוך אור על כיצד תהליך קידום אתרים צריך להתבצע באופן בריא שיביא להצלחת האתר.

שלושת השלבים חשובים בתהליך קידום האתר

אם לתמצת את העבודה הרבה הקיימת בעבודת ה-SEO, הרי שניתן לתמצת זאת בשלושת השלבים הבאים:

זיהוי הפתרונות שמציע האתר וחקר מילות מפתח

קיימים סוגים שונים של אתרים כגון: אתרי מכירות, אתרים המציעים שירותים, אתרי תוכן ועוד.
בין אם מדובר במוצר, שירות או מידע, כל אלה מהווים פתרונות לבעיות או לצרכים של גולשים ולקוחות.
הדבר הראשון שמקדם אתרים טוב צריך לעשות, הוא להבין את העסק ולברר עם בעל האתר את הדברים הבאים:

  • אילו פתרונות האתר מוכר או מציע?
  • מהם הגורמים המבדלים של האתר, מה מייחד אותו מאתרים אחרים באותו התחום?
  • לאפיין את קהל היעד המתאים לאתר.
  • להכיר את האופן שבו קהל היעד חושב, שואל, מדבר ומה מניע אותו לחפש את הפתרונות שמציע האתר.
  • להבין כיצד קהל היעד מחפש את המוצרים והשירותים בגוגל.

לאחר שמקדם האתרים מצליח לקבל מושג על המאפיינים השונים של קהל היעד, זה הרגע להתחיל לבצע חקר מילות מפתח.
מטרת חקר מילות מפתח, היא לאתר באילו ביטויי החיפוש קהל היעד משתמש כאשר הוא מחפש את הפתרונות המוצעים באתר.
זיהוי מילות המפתח הנכונות עם זיהוי נכון של קהל היעד, הוא הבסיס החשוב ביותר לאתר מצליח.
החמצת שלב זה, עשויה לגרום לכם לכוון למקום הלא נכון ולהחטיא את המטרה בגדול.

אופטימיזציה פנימית של האתר

ברגע שביצענו את השלב הראשון בצורה טובה, זה הרגע ליישם את מה שלמדנו על האתר וקהל היעד, באתר עצמו.
את התהליך הזה אפשר לחלק ל-3 תתי שלבים:

  • ארגון וסידור התוכן.
  • התאמת חווית המשתמש להמרה מרבית.
  • מדידת התנהגות הגולשים וביצועי האתר

ארגון וסידור התוכן

בשלב ארגון וסידור התוכן אנו נתאים את תוכן האתר לביטוי החיפוש שמצאנו ונוודא שהאתר ידידותי לסריקה עבור מנועי החיפוש.
בשלב זה נבצע התאמות שונות כגון:

  • יצירה או שינוי של תגי מטא מתאימים וממירים, תגי המטא החשובים הם כותרת הדף ותיאור הדף שמופיעים בתוצאות החיפוש.
  • נוודא שתוכן הדפים מתאים לביטויי החיפוש שדרכם יגיע הגולש ושהתוכן ייתן את המענה המרבי לגולש.
  • נדאג שתוכן ישן אכן נסרק ע"י גוגל ושכל תוכן חדש יסרק בקלות ובמהירות באמצעות שימוש במפות אתר.
  • נתכנן את מבנה האתר כך שהדפים החשובים יהיו במרכז דפוס הגלישה באתר.
  • נחתור לכך שזמן שהיית הגולש באתר יהיה ארוך ככול שניתן, באמצעות מערך נכון של קישורים פנימיים (זמן שהיה ארוך יותר מגדיל את הסיכוי להמרה).
  • נגלה ונתקן לינקים שבורים באתר באמצעות הפניות, קישורים ודפי 404 מתאימים. לינקים שבורים פוגמים בחוויית המשתמש ומסיטים את הגולש למקומות לא רצויים.
  • נסיר או נשנה דפים עם תוכן כפול או תוכן דל שלא מניב תנועה וגם לא מופיע בתוצאות החיפוש.

התאמת חווית המשתמש להמרה מרבית

בשלב זה נתאים אלמנטים חשובים כמו:

  • מהירות דפי האתר.
  • שינוי לHTTPS, אם יש צורך.
  • התאמת דפי האתר להמרה מרבית.

מהירות האתר: מהירות האתר חשובה לא רק לדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל אלא, גם לחוויית גלישה נעימה שתוביל להמרה טובה יותר.
גולש חסר סבלנות עשוי לצאת מאתר איטי מבלי לרכוש דבר ולהרגיש מאוכזב על שבזבזתם את זמנו היקר.

מעבר ל-HTTPS: אם עדיין לא שיניתם את האתר שלכם ל-HTTPS, כדאי שתעשו זאת.
אתרים בפרוטוקול מאובטח מספקים חווית גלישה בטוחה יותר ולכן גם מוערכים בצורה טובה יותר ע"י גוגל.
גוגל מציג לעתים אזהרה לגולשים לאתרים לא מאובטחים, זה פוגם בחוויית הגלישה ומפחית את אמינות האתר בעיני הגולש.

התאמת דפי האתר להמרה מרבית: בסופו של דבר תהליך ה-SEO אמור להוביל להמרה באתר.
המרה באתר היא הפעולה שאתם רוצים שהגולש יבצע, בין אם מדובר ברכישה של מוצר, שירות, פנייה בדף צור קשר או כל פעולה אחרת.
ההמרה היא המטרה של כל תהליך ה-SEO!

התאמה טובה יותר, מבצעים באמצעות אלמנטים של קריאה לפעולה מושכים יותר, תוכן, עיצוב ומבנה שמכוונים בצורה טובה יותר את הגולש להמרה.
המרה טובה יותר ניתן להשיג באמצעות הדגשת היתרונות והגורמים המבדלים של העסק.

מדידת התנהגות הגולשים וביצועי האתר

מדידת ביצועי האתר, היא המפתח שמאפשר לאיש ה-SEO להבין את נקודות החולשה והחזקות של האתר.
מדידת ביצועי האתר מאפשרת לאיש ה-SEO, להבין אם תהליך הקידום מתבצע בצורה הנכונה ואפילו לקבל רעיונות חדשים מוצלחים יותר.
לכן, כל איש SEO צריך לעשות שימוש מושכל בכלי מדידה כגון: אנליטיקס, גוגל קונסול וכלים נוספים.

בניית מוניטין ופרסום אורגני לאתר

תהליך ה-SEO לא מתבצע רק באתר עצמו.
ידוע שגוגל מייחסת חשיבות רבה לא רק למבנה האתר ולתוכן שמצוי בו, אלא גם לסיגנלים חיצוניים כמו קישורים לאתר.
קישורים הם הדרך שבה אנשים מפיצים מידע ברחבי האינטרנט, אם באמצעות אתרים שונים, מיילים, רשתות חברתיות, אפליקציות ועוד.
קישורים הם הדרך לפרסם, לבנות מוניטין ולקבל תנועה לדפי האתר.
אבל, לא כל הקישורים שווים בערכם, יש ששווים יותר, יש שווים פחות, יש חסרי ערך ויש שאף עשויים להזיק לתהליך ה-SEO.
גישה אגרסיבית של בניית קישורים לאתר, עשויה לעתים להביא להצלחה בטווח הקצר ולגרום לכישלון בטווח הארוך.
זו הסיבה שאיש SEO אשר מעוניין בהצלחת העסק לטווח הארוך, ינקוט בגישה סבלנית ואיכותית יותר בתהליך בניית הקישורים.

לפני סיום…

למרות שהתהליך שתואר כאן נראה כתהליך מדורג של שלבים לפי סדר קבוע, לפעמים במצבים שונים ואתרים שונים נעדיף טקטיקה קצת שונה.
לפעמים זה יהיה יעיל יותר לרוץ על מספר שלבים במקביל ולא שלב אחר שלב.
הכל תלוי במאפייני האתרים השונים.

רוצים אתר מצליח? דברו איתנו.

גל ים סטודיו תעביר את האתר שלך תהליך SEO בריא ומוצלח.
תהליך שיביא לאתר שלך דירוג גבוה יותר, יותר המרות, יותר מכירות ויותר מוניטין חיובי.