מילון מונחי קידום אתרים (SEO) ובניית אתרים

תוכן עניינים

מילון מונחי קידום אתרים (SEO)

אלגוריתם (algorithm)

תוכנה המשמשת את מנועי החיפוש בכדי לקבוע את דירוג דפי האינטרנט עבור שאילות החיפוש.

אנליטיקס (analytics)

גוגל יצרה את גוגל אנליטיקס, זו תוכנה המספקת שירות של איסוף וניתוח מידע סטטיסטי על הגלישה לאתרים. היא מסופקת בגירסה חינמית ונחשבת לתוכנה הסטטיסטית הפופולרית ביותר לאתרי אינטרנט.

אתרי אדסנס (Made for google adsense advertizements)

אתרים המיועדים להפקת רווחים מהצגת פרסומות של פלטפורמת הפרסום אדסנס של גוגל (פרסום באתרי תוכן שותפים).

Sitelinks (סייטלינקס)

קישורים במנוע החיפוש כאשר מחפשים שם מותג – ראו במאמר הבא הסבר נרחב

אתרי איקומרס (e commerce site)

אתרי איקומרס או ווקומרס הינם אתרי אינטרנט המשמשים למכירה קמעונאית של מוצרים. אתר איקומרס הוא אתר שמטרתו לבצע מכירה בפועל דרך האתר בצורה מקוונת ע"י סליקה אונליין.ישנם אתרים למכרה קלאסיים כגון אתרי מסחר אלקטרוני, אתרי אופנה, אתרי ירקות והפירות, ועד מכירה של קורסים, הופעות ועוד.. כיום ניתן לבנות כמעט את כל סוגי האתים שיהיו אתרי מכירה! מאתר לנהג מונית להזמנת השירות שלו ועד רכישת מטבע קריפטו בחנות.

אתר סמכותי (authority site)

אתר סמכותי הוא אתר שמקבל קישורים רבים מאתרים סמכותיים אחרים. ויקיפדיה היא דוגמה טובה לאתר סמכותי.

אתרי אפילייט (affiliate)

אתרי אינטרנט המשווקים מוצרים או שירותים הנמכרים בפועל באתרים אחרים והם משמשים כמתווכים בתמורה לעמלה.

בוט (Bot)

בוט הוא כינוי לתוכנה המבצעת פעולות מקוונות באופן אוטומטי. קיימים בוטים שונים כמו לדוגמה מנוע החיפוש גוגל משתמש בבוט שהוא זחלן העובר בין הקישורים הרבים באינטרנט בכדי לגלות דפים אינטרנט חדשים. קיימים גם בוטים של ספאמרים שמשתמשים בבוטים בכדי לשלוף מידע מאתרים אחרים ולפרסם אותו בצורות שונות.

בלוג (Blog)

בלוג הוא בדרך כלל כינוי לאתר שמציג תוכן לפי סדר כרונולוגי. מרבית הבלוגים מופעלים ע"י מערכת ניהול תוכן כדוגמת וורדפרס שהיא במקור מערכת ניהול תוכן לבלוגים רק שכיום נבנים על המערכת אתרים מסוגים שונים ומגוונים.

דף נחיתה (landing page)

הדף שאליו מגיע הגולש לאחר לחיצה על קישור מסוים, בדרך כלל מקור ההגעה הנו דרך פרסום או קישורים ברשת.

דף סף (doorway page)

דפי סף הם דפים שכל תכליתם היא למשוך תנועת גולשים ממנועי חיפוש.
כך לדוגמה דף אינטרנט אשר מושך גולשים שמחפשים את הביטוי "הפקת חתונה בטבע" ומגיעים לדף תוכן עם המון מלל אך ללא הצעה אמיתית לקבלת שירות של הפקת חתונה בטבע יחשב כדף סף.
קיימים גם דפי סף אשר מבצעים הפניה אוטומטית מדפי הסף לדפים באתרים אחרים. זו כבר טקטיקה הנקראת "מיסוך".

דפים מאונדקסים (indexed Pages)

דפים מאונדקסים הם דפי האתר אשר אונדקסו ע"י מנוע החיפוש. ניתן לצפות בדפים אלו בשורת החיפוש של גוגל באמצעות פקודת site: כמו לדוגמה site:yoursitename.com.

הונאות קישורים

על פי הנחיות גוגל למנהלי אתרים הונאת קישורים היא מצב שבו מנסים לבצע מניפולציה על דירוג דף בתוצאות החיפוש באמצעות קישורים יוצאים או נכנסים.
בהונאות קישורים נכללים מצבים שונים ורבים של קניה ומכירה של קישורים, החלפות קישורים בהיקף חריג, פוסטים אורחים בתמורה לקישורים, שימוש בתוכנות או שירותים אוטומטיים ליצירת קישורים, קישורים מוסווים ועוד.

המרה (conversion)

המרה היא אירוע המציין יעד רצוי באתר. המרה יכולה להיות מילוי פרטים בטופס מסוים, מכירה של מוצר, קליקים או שהייה של פרק זמן מסוים בדף.

הפניית 301

הפניית 301 היא הפנית דומיין קבועה המאפשרת להוביל את המשתמשים או את מנועי החיפוש שמגיעים לאתר לכתובת החדשה של דף או אתר אינטרנט.
בהפניה מסוג זה, השרת מחזיר קוד בסטטוס 301.

טקסט עוגן (anchor text)

טקסט עוגן או אנקור טקסט הוא החלק שגלוי לגולש בקישור. מנועי חיפוש משתמשים בין יתר הפרמטרים השונים גם בטקסט העוגן בכדי להבין את הרלוונטיות של האתר המקושר.

כובע שחור (black hat)

"כובע שחור" הוא כינוי לטקטיקות קידום אתרים שונות שאינן מצייתות להנחיות גוגל לבניית אתרים. טקטיקות אלו עושות שימוש בכלים אוטומטיים שונים בכדי לייצר תוכן אוטומטי, קישורים ואף גניבת ליייקים.

מחקר מילות מפתח (keyword research)

מחקר מילות מפתח הינו בדיקה המבוצעת ע"י מקדמי אתרים שמטרתה להתאים את ביטויי החיפוש המתאימים לשירותים/מוצרים או לתחומים שבהם עוסק האתר.

מיסוך (cloaking)

מיסוך היא טקטיקת קידום אתרים המנוגדת להנחיות גוגל לבעלי אתרים. בשיטה זו מציגים לגוגל דף שונה לסריקה מהדף המוצג לגולש. טקטיקה זו בשימוש בעיקר בתחומים שזוכים לצנזורה מסויימת מצד מנועי חיפוש כדוגמת: הימורים או אתרי סקס.

מערכת ניהול תוכן (CMS)

מערכת ניהול תוכן היא מערכת לניהול אתרים שמפרידה בין ניהול התוכן באתר לבין ניהול הקוד שבאתר באופן שמאפשר למנהל האתר להתרכז אך ורק בניהול התוכן. בין המערכות הפופולריות ביותר היא מערכת ניהול התוכן וורדפרס.

סמכותיות (authority)

סמכותיות המכונה גם טרסט (trust) או מיץ קישורים (link juice) הוא מדד למידת המהימנות של אתר מסויים עבור ביטויי חיפוש מסוימים. סמכותיות עוברת באמצעות קישורים מאתרים סמכותיים אחרים.

פיד (feed)

תוכן אשר מוגש לגולש באמצעות אתרים מיוחדים או תוכנות כמו קוראי רסס (rss).

פירורי לחם (bread crumbs)

תפריט ניווט בחלקו העליון של הדף, מעל לתוכן העיקרי שמציין את מסלול הניווט באתר מהעמוד הראשי ואל הדף הנוכחי.

צפיפות מילים (keyword density)

צפיפות מילים הוא מדד הבודק את אחוז הופעת ביטוי או מילה מסויימת מסה"כ המילים בדף. צפיפות מילים גבוהה עלולה לגרום לענישה מצד מנועי חיפוש כמו גוגל.

קישור חיצוני נכנס (backlink)

קישור שמפנה לדף מסוים באתר מדף אחר באתר אחר – למידע נוסף על קישורים חיצוניים

קישור פנימי (internal link)

קישור פנימי הוא קישור בין עמוד אחד לעמוד אחר באותו אתר. קישורים פנימיים מסייעים לגולש לנווט בדפי האתר ומאפשרים סריקה יעילה יותר של דפי האתר ע"י מנועי חיפוש – למידע נוסף על קישורים פנימיים

קישור יוצא (outbound link)

קישור שיוצא מדף כלשהו באתר שלך אל דף אחר באתר אחר

קנוניקל (canonical)

קנוניקל פירושו גירסה רשמית. מטרתו של תג הקנוניקל היא לסמן למנועי החיפוש איזו גרסה של הדף היא הגרסה הרצויה. הקנוניקל פותר בעיות של דפי אתר עם תוכן זהה וכתובת קישור שונה.

שיעור המרה (conversion rate)

שיעור ההמרה הוא מדד המציין את אחוז הגולשים שהגיעו לדף ונכללו ביעד הרצוי שאותו הגדרנו כהמרה – למידע נוסף על שיפור המרה

שיעור נטישה (bounce rate)

שיעור הנטישה הינו מדד באחוזים המציין את אחוז המשתמשים שנכנסו לאתר דרך דף מסוים ועזבו אותו ללא צפייה בדפים אחרים באתר.

תגובות ספאם

תגובות ספאם סוג של טקטיקת קידום אתרים ובה שותלים תגובות באתרי בלוגים או פורומים במטרה לקשר אל האתר המקודם.

משפך שיווקי – Marketing Funnel

משפך שיווקי (funnel) הוא כלי/שיטה/מתודה של חברות הקידום והשיווק הדיגיטלי שבו מגדירים את הליך משלב שהלקוח מגיע בפעם הראשונה למוצר/שירות/מותג שללכם ועד הלשב שהלקוח הזה הופך ללקוח משלם עבור השירות/המוצר שלכם. יוצרים משפך שיווקי לעסק חדש או וותיק ומשקיעים מחשבה רבה על הערך המוסף שניתן לתת לקונה הפוטנציאל, בונים את המשפך השיווקי לעסק קיים כאשר אנו רוצים לשפר את הקיים, זה הליך נדרש למוצר/שירות חדש ולעסק קיים.

משפך שיווקי שלב אחר שלב

  • שלב החשיפה (exposure) לקהל היעד – זהו השלב בוא אתם מקימים קמפיינים רבים לקהלי יעד שונים ומטרגטים ע"פ הצורך כל תחום ותחומו, השלב הזה הוא קריטי, שלב החשיפה הוא הפעם הראשונה שהלקוח הפוטנציאלי שלכם ראה אתכם, על זה נאמר אין כמו רושם ראשוני ולכן אתם באמת צריכים להיות טובים, נראים בצורה נכונה מול קהל היעד…אז חייל שפר הופעתך!
  • שלב התעניינות – כאן הלקוח כבר נמצא במצב שהוא תוהה על קנקנכם, הוא נכנס לאזורים באתר כמו אודות, תיק עבודות, קטגוריה או מוצר כלשהו וכן הלאה, כל מה שהוא צריך זה דחיפה קטנה והנעה לפעולה ליצירת קשר עם יועץ
  • הרכישה – השלב בו הלקוח החליט כי האתר שלכם והמוצר או השירות אותו אתם נותנים נכון לו, לאורך כל הדרך הוא היה עם כוונת רכישה אבל עכשיו הוא החליט ושילם כסף או מילה פרטי כרטיס אשראי או מילא פרטים שנציג יחזור אליו
  • השירות – זהו נושא אחר ויכול להיכנס לאסטרטגיית המשפך השיווקי, מרבית העסקים לא עושים זאת ומתייחסים לחלק זה כאל שלב המכירה או יותר נכון לאחר המכירה

תוכן אוטומטי

תוכן אוטומטי הוא תוכן שנוצר באופן אוטומטי ולא ע"י אדם. בדרך כלל, ייצור תוכן אוטומטי נעשה במטרה להשפיע על דירוג דפי התוכן בתוצאות החיפוש ולא בכדי לסייע לגולש.
גוגל מזהירים מפני יצירה של תוכן אוטומטי בהנחיות למנהלי אתרים ואף אומרים כי ינקטו בפעולות כנגד תוכן שכזה. על פי הנחיות גוגל, תוכן אוטומטי הוא תוכן המורכב מטקסט שאינו הגיוני לגולש, טקסט המתורגם באופן אוטומטי, טקסט שהוא תוצר של תהליכים אוטומטים או טקסט שהמילים בו הוחלפו באופן אוטומטי במילים נרדפות, טקסט שמקורו בפידים של RSS או מיזוג אוטומטי של תוכן ממקורות שונים.
במקרים שבהם תוכן אוטומטי מיועד להשפיע על דירוג החיפוש ולא לסייע למשתמשים, גוגל עשויה לנקוט בפעולות להורדת הדירוג עבור תוכן כזה.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם עם ניסיון בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל), חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט מעל 2 עשורים.

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

פרסום בגוגל
פרסום בגוגל

פרסום בגוגל

פרסום בגוגל – ידעתם שאין דבר כזה פרסום אורגני? פרסום ממומן (בתשלום) הוא פרסום ואילו

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה
להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!
לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button