תוכן עניינים

לקוחות ממליצים:


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בזמן הקרוב:

אופטימיזיציה לאתרים – אבני הבניין של חשיפת האתר שלך בגוגל לתנועת גולשים רלוונטיים

אופטימיזיציה לאתרים – אבני הבניין של חשיפת האתר שלך בגוגל לתנועת גולשים רלוונטיים "למה האתר שלי לא בעמוד הראשון של גוגל?!", שואלים בתסכול אלפי בעלי אתרים. בעמוד בראשון של גוגל יש רק עשר תוצאות "רגילות", כאשר לאן שלא נסתכל, נוכל למצוא בקלות מאות ולפעמים אלפי אתרים מושכים ואטרקטיביים בנושא אחד בלבד.

התחרות בעולם הווירטואלי עצומה, אבל המטרה שלנו היא תמיד להתבלט. אופטימיזציה לאתרים מאפשרת לכם "להילחם" מול מתחרים רבים, וגם לנצח אותם!

בעלי אתרים רבים מסתובבים מתוסכלים, כאשר בכל פעם שהם מביטים בסטטיסטיקת התנועה אל האתר שלהם, ומוצאים תנועת גולשים דלילה מאוד, אם בכלל, אל האתר שבבנייתו השקיעו כספים ומאמצים רבים.

כשהם בודקים היכן האתר שלהם מצוי במנועי החיפוש עבור מילות חיפוש רלוונטיות לאתר שלהם (ראו גם- מחקר מילות מפתח), הם מוצאים שהם בעמודים האחוריים של גוגל, או גרוע יותר – שגוגל כלל לא מכיר את האתר שלהם, כאשר האתר כלל לא נכלל באינדקס של מנוע החיפוש הידוע והגדול בעולם.

מצב זה שכיח מאוד, ולא בכדי: על העמוד הראשון של גוגל, כמו על כל  עמוד בתוצאות החיפוש, ישנן רק עשר תוצאות "אורגניות", כלומר תוצאות שהן לא תוצר של ניהול קמפיין ממומן בגוגל. זאת בשעה שיש אלפי אתרים בעלי תוכן בנושאים דומים לאתר שלך, המתחרים על משבצת אחת בתוך אותה עשירייה ראשונה נחשקת.

קל לראות כמה התחרות עצומה. למעשה, תוכלו ללמוד כמה התחרות על מילות החיפוש שלכם גדולה, אם תחפשו אותן בגוגל ותראו כמה מודעות בתשלום מופיעות עבור אותן מילות חיפוש. אם תרצו להעמיק בכך, תוכלו גם להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל, שם תקבלו הערכה לגבי העלות של כל קליק עבור המקום הראשון בגוגל – ככל שעלות זו גבוהה יותר, כך התחרות עליה גבוהה יותר.

אז מה עושים? החדשות הטובות הן שניתן להיאבק כדי להביא את האתר שלכם לעמוד הראשון של גוגל עבור מילות חיפוש רלוונטיות, באמצעות פרקטיקה הנקראת אופטימיזציה לאתרים.

אופטימיזציה לאתרים היא שילוב של שיטות ואמצעים מסוימים המאפשרים להביא אתר למיקום מוביל בתוצאות מנועי החיפוש ולהקדים את המתחרים. רוב המשתמשים משתמשים במערכות קידום בגוגל כדי למצוא תשובה לשאלה שמעניינת אותם. השאילתא שהוזנה מנותחת על ידי מנוע החיפוש, ונותנת דפי תשובות קרובים ככל האפשר להקשר. אבל יש דרכים מסוימות שמאפשרות לכם לתפוס עמדות דירוג – זה בעצם אופטימיזציה לאתר, שנקרא גם  SEO.

אילו סוגי אופטימיזציה לאתרים קיימים?

אופטימיזציה לאתרים נחלקת לרוב לשתי קטגוריות: אופטימיזציה פנימית וחיצונית. נבדוק ביתר פירוט מה כל אחת מהן מייצגת.

אופטימיזציה פנימית לאתר (On Page Optimization)

אופטימיזיציה לאתרים שנעשית בצורה פנימית כוללת עבודה עם מבנה האתר. המטרה היא לעצב את האתר באופן נוח ואינטואיטיבי עבור המשתמש עצמו, מבנה כאוטי לא ימשוך אף אחד. אופטימיזציה פנימית צריכה לעזור במציאת המידע הדרוש.

אופטימיזציה לאתרים פנימית כוללת לא רק עיצוב ומבנה, אלא גם הגדרות מפורטות של כל התוכן באתר, כולל כותרות, תגיות, טקסט אלטרנטיבי לקבצי תמונה, מבנה קישורים פנימיים ועוד. כמו כן, יש לכתוב תכנים הממוקדים במילות החיפוש הרצויות, עם צפיפות הופעתן בגובה של 1% עד 2% מהטקסט, על מנת לגרום לזחלן הסורק של גוגל להבין באילו ביטויי חיפוש להתמקד בעת דירוג האתר.

למעשה, זוהי תורה שלמה לפיה יש לבנות את האתר כך שגוגל ומנועי חיפוש אחרים ידעו לזהות במה עוסק האתר ועבור אילו מילות חיפוש יש לדרג אותו. חשוב לציין כי ישנם עוד פקטורים של אופטימיזציה לאתרים שלא קשורים ישירות למבנה שלו, אבל משפיעים על דירוגו במנועי החיפוש – כמו למשל מהירות עליית האתר, הקשורה בגודל הקבצים שבתוכו ולאיכות השרת עליו האתר יושב.

אופטימיזציה לאתרים פנימית הינה הכרחית לאתר כדי לשפר את ביצועיו, כדי לקדם את מיקומו בתוצאות החיפוש. יש צורך לבצע אופטימיזציה פנימית של האתר באופן קבוע, למרות העבודה הרבה סביב התהליך. ההצלחה של קידום האתר תלויה במידה רבה באופטימיזציה הפנימית בזמן, שכן האיכות, הנוחות והמהירות של האתר תלויות בכך.

על מנת לבצע אופטימיזציה לאתרים בצורה נכונה עליך לקרוא גם את המדריכים הבאים:

אופטימיזציה חיצונית לאתר (Of Page Optimization)

אופטימיזציה לאתרים שנעשית בצורה חיצונית עובדת על תדמית האתר מנקודת מבטם של מנועי החיפוש והמשתמשים עצמם. הדירוג מושפע מאתרים אחרים המקשרים לאתר שלכם, כמו גם ממשתמשים שמשאירים עליכם הערות ומציינים את המותג שלכם בפרסומים שלהם. רכיבים חשובים של אופטימיזציה לאתרים:

  • הקמת אתרי משנה או אתרי תמיכה – יש המקימים רשתות של אתרים משנה, הכוללים מאמרים התומכים ומקשרים לאתר המרכזי אותו רוצים לקדם. יש המכנים רשתות אלו כ"רשת בלוגים ציבורית" (PBN – Public Blog Networks).
  • קישורים חיצוניים לאתר מאתרי צד שלישי, כמו אתרי מאמרים, בלוגים רלוונטיים, אתרי חדשות ועוד (ראו גם- המדריך המלא לקישורים חיצוניים)
  • אותות חברתיים (Social Signals) – מספר ההקלקות מקישורי צד שלישי, אזכורו של האתר או המותג ברשתות החברתיות, כולל ביקורות.

אופטימיזציה חיצונית למנועי חיפוש בלבד אינה מספיקה כדי להשיג מיקומים גבוהים במנועי חיפוש. זה רק חלק מהקידום המקיף כמו למשל קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית. גם אם מקורות מכובדים רבים מקשרים אליכם, זה לא יאותת למנועי חיפוש שהאתר שלכם ראוי להגיע לראש הרשימה.

חשוב לזכור בעת ביצוע אופטימיזציה לאתרים כי עד כמה שהכתיבה והמבנה של האתרים חשובים על מנת שהרובוטים הסורקים את האתרים מטעם מנועי החיפוש יקראו וידרגו את האתר שלכם, בסופו של דבר האתר מיועד עבור גולשים אנושיים. לכן, גם חווית המשתמש של הגולש האנושי מן האתר חשובה מאוד – ומנועי החיפוש יודעים למדוד אותה, למשל לפי שיעור הקפיצה (Bounce Rate) מהאתר – כמה זמן לוקח לגולש לנטוש את האתר מרגע שנכנס אליו.

כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש, אתם צריכים שאנשים ימצאו את מה שהם באו בשבילו. אחרת הם יעזבו, זה יביא לשיעור קפיצה גבוה ולירידה בדירוג במנועי החיפוש.

לכן בעת פיתוח אסטרטגיית לקידום אתרים, הקפידו לקחת בחשבון את סוגו של האתר המקודם: קטלוג, פורטל, חנות מקוונת, ארגונית, פורום ועוד. לכל סוגי האתרים הללו יש מאפיינים שונים הקובעים את היקף עבודת הקידום, ואת אסטרטגיית האופטימיזציה לאתרים המתאימה להם.

איך ליצור דפי נחיתה מעוצבים?
דפי נחיתה

איך ליצור דפי נחיתה מעוצבים?

איך ליצור דפי נחיתה מעוצבים? שנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר על דפי נחיתה, בלי עסקים מתחומים שונים פונים לאנשי מקצוע כדי שיבנו עבורם דף

עיצוב ותכנון אתר אינטרנט בניית אתרים קידום אורגני
עיצוב אתרים

בניית אתרים קידום אורגני

בניית אתרים קידום אורגני הם שני תחומים שונים ששילוב נכון שלהם יביא ליצירת אתר ועסק מצליח. החשיבות של אתר אינטרנט לעסק עולם העסקים השתנה ללא הכר