תוכן עניינים

לקוחות ממליצים:


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בזמן הקרוב:

דף נחיתה לרושם ראשוני והגדלת מספר הלקוחות

דף נחיתה לרושם ראשוני והגדלת מספר הלקוחות – לבעלי עסקים אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני חיובי, גם בחנות או במשרד וכמובן גם באינטרנט.

אבל איך משפרים את הרושם הראשוני שאותו הלקוחות מקבלים וכיצד מעצבים דף נחיתה שיהיה אפקטיבי ויגדיל את נתח המכירות? הנה המדריך המלא

אתרי אינטרנט יכולים למלא כמה תפקידים שונים. אפשרות אחת למשל היא לעצב, לבנות ולפתח אתר שמעניק רק תוכן כללי או משמש בעצמו בתור פורטל למגוון רחב של סוגי תכנים בנושאים שונים. אפשרות אחרת היא להתמקד בהיבט השיווקי, כדי למכור את המוצרים או השירותים ישירות דרך האתר. כמו כן, יש גם אתרים שהמטרה שלהם היא להביא פניות (מה שמכונה בעגה המקצועית "לידים").

הבעיה היא שתשומת הלב של הגולש מאוד מוגבלת. בעלי עסקים מתחרים כיום עם קולגות מכל רחבי העולם והגולש הממוצע משקיע פחות מ-2 שניות לפני שהוא מחליט אם להקליק – או להמשיך הלאה. כאן בדיוק נכנס לתמונה דף נחיתה ובאמצעות ניתן להשיג שורה ארוכה של יתרונות.

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הוא כרטיס הביקור של העסק. מטרתו להציג על דף אחד בלבד את כל המוצרים והשירותים הבולטים של העסק ואת הערך המוסף לעומת המתחרים. כמו כן, דף נחיתה טוב יניע לפעולה: בין אם באמצעות השארת פרטים באתר, מילוי טופס ליצירת קשר או כל דרך אחרת.

בניגוד לדף מכירה שרק מפרט יתרונות על המוצר או השירות ואף יכול להציג עדויות וביקורות של לקוחות מרוצים, דף נחיתה מנסה להיות תמציתי ולכלול תכנים מתקדמים ועשירים יותר. כפי שנראה בהמשך, באמצעותו אפשר להמיר את הגולש ללקוח פוטנציאלי ולגרום לו להשאיר פרטים.

את הדף מקימים בדרך כלל כחלק מקמפיין שיווקי והוא נראה כמו עמוד אינטרנט רגיל. גולשים יכולים להגיע לדף נחיתה ממקורות שונים ולאחר קליק במודעה, קישור באתר אחר או תוצאות של חיפוש ביטוי מסוים.

המקור העיקרי כיום הוא לדוגמא פרסום בגוגל שמפנה ישירות לדף נחיתה, שאחריו הגולשים יכולים להחליט האם להמשיך לאתר המלא או לעבור לעסקים מתחרים. בגלל החשיבות של הקמת דף נחיתה והמשמעות שלו מבחינת הרושם הראשוני שאותו הלקוחות מקבלים, חשוב מאוד לאפיין אותו נכון.

איך מבצעים אפיון דף נחיתה?

אפיון הוא מסמך מסודר שבו מגדירים מי המוען, מי הנמען ומה המסר שרוצים להעביר. המטרה של אפיון דף נחיתה היא להחליט מראש למי פונים, כדי שהמסר יעבור בצורה האפקטיבית ביותר. בגלל שיש המון דרכים שונות להעביר המון מסרים שונים, האפיון משמש ככלי לסינון בין האפשרויות הקיימות.

אפיון של דף נחיתה לדוגמא מתחיל במחשבה על הלקוחות ועל הצרכים או הרצונות שלהם. כדי לאפיין נכון דף מן הסוג הזה, מנסים לשער מה הגולשים רוצים ולמה הם הגיעו לאתר. כמו כן, יש להביא בחשבון את ההפניה ואת הקידום. אם לדוגמא משקיעים מאמצים בתהליכים של קידום אורגני בגוגל, מאוד חשוב לאפיין דף נחיתה עם תוכן שמהדהד את הכותרת המרכזית ואת כותרת המשנה שמופיעות בתוצאות של מנוע החיפוש.

מי אחראי על אפיון דף נחיתה?

אפיון של דף נחיתה הוא השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך. בשביל להשלים אותו בצורה מוצלחת, כדאי לשתף פעולה בין החברה שלוקחת על עצמה את האחריות עם עיצוב אתרים וקידום שלהם לבין הלקוחות. בסופו של דבר, בעלי עסקים מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את המוצר או השירות שלהם, אבל הם לא תמיד יודעים איך לנסח ולעצב דף נחיתה אפקטיבי.

שיתוף פעולה בין הגורמים השונים מאפשר להפיק את מלוא התועלת מדפי נחיתה שונים. בין אם מוכרים מוצר, מציעים שירות או רק רוצים להגדיל את נפח הגלישה לאתרי תוכן שונים, שיתוף הפעולה הזה הוא תנאי לדף נחיתה שישאיר אצלו את הגולשים כמה שיותר זמן ואולי אף יהפוך אותם ללקוחות.

החשיבות של עיצוב דף נחיתה

השלב הבא אחרי האפיון הוא עיצוב. כמו בכל תהליך של בניית אתרים, גם כאן יש לעיצוב תפקיד משמעותי: הוא אמור להשלים את המסר שאותו מקבלים באמצעות התוכן וניתן להיעזר בו על מנת למשוך את תשומת הלב של הגולשים. בגלל התחרות על תשומת הלב הזו והעובדה שיש המון דפי נחיתה וגירויים באתרי האינטרנט השונים, מומלץ להשקיע בתהליך מוקפד של עיצוב דפי נחיתה אפקטיביים.

החדשות הטובות הן שניתן לרכז את כל השירותים תחת קורת גג אחת. אם לדוגמא אותו סטודיו גם אחראי על האפיון הכללי של דף הנחיתה, גם על הקידום האורגני או הממומן שלו וגם על העיצוב, סביר להניח שהמסר יעבור בצורה ברורה עבור הגולשים. בנוסף, יכול להיות שיהיה ניתן לנצל את האפיון המקורי ועל הדרך לבצע עיצוב כרטיס ביקור שישמש את העסק גם בעולם האמיתי.

מבחינה פרקטית, מה שכדאי לעשות על מנת לעצב את דף הנחיתה זה להשתמש בצבעים שמזוהים עם העסק. אלו יכולים להיות לדוגמא גוונים או צבעים שנבחרים לאחר תהליך מסודר של עיצוב לוגו או כאלה שהגולשים מכירים מחלקים אחרים באתר. הצבעים חשובים מאוד בכל סוג של עיצוב גרפי והם יכולים לעשות את ההבדל בין דף נחיתה יעיל לבין בזבוז של זמן והוצאות.

איך יודעים שדף הנחיתה עושה את העבודה?

השאלה המתבקשת היא מה עושים כדי לעקוב אחר הביצועים של דף נחיתה. אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שהמטרה של הדף הזה היא לא רק לספק תוכן או חווית גלישה אלא גם לאסוף פרטים ולהניע לקוחות לפעולה, צריך כל הזמן למדוד את הביצועים שלו. למזלם של בעלי עסקים וגם חברות שעוסקות בתחום של קידום ובניית אתרי אינטרנט מכל הסוגים, יש כיום ארגז כלים כזה והוא מאוד נוח ואמין.

בטווח הקצר, אפשר לדעת שדף הנחיתה עושה את העבודה אם משיגים דרכו לידים או מקבלים פניות. בטווח הבינוני, ניתן למדוד כמה גולשים הגיעו לדף הנחיתה לאחר מכן המשיכו לאתר המרכזי או לדפי המוצר. אנשי מקצוע מתייחסים לזה בתור "המרה", והם משתמשים במושג על מנת להסביר כמה גולשים שנחתו בכל דף אכן הומרו לאחר מכן ללקוחות פוטנציאליים.

בטווח הארוך, ניתן להשוות בין סוגים שונים של דפי נחיתה ואף לבצע תהליך מסודר של A/B Testing. זה אומר למשל שמקימים מספר דפי נחיתה שונים ומפרסמים אותם בדרכים שונות, כדי לבדוק כמה גולשים הגיעו לכל מקום ומה בסופו של דבר יצא מזה.

כך משיגים נחיתה רכה בתוכן איכותי וממיר

עד כה למדנו שדף נחיתה שונה מאתר רגיל בכך שהוא מכיל רק את הפרטים החשובים ביותר על העסק, המוצר והשירות. בנוסף, יש יעדים ברורים שבהם דף נחיתה צריך לעמוד כדי להגדיל את מספר הלקוחות וההכנסות. עכשיו אפשר להבין טוב יותר כיצד משיגים דף שבו הנחיתה של הגולש תהיה רכה והתוכן יהיה גם איכותי וגם "ממיר".

הנה למשל כמה טיפים שיכולים להתאים לבעלי עסקים ומקדמי אתרים, על מנת לשפר ביצועים של דפי נחיתה:

  • התאימו את המסר לקהל היעד ולצרכים שלו
  • עקבו אחר תוצאות ובצעו מדידות מסודרות
  • עבדו לפי תקציב מוגדר גם בקידום בגוגל וגם בקידום בפייסבוק
  • קבלו פידבק מהגולש ופעלו לפי ביקורות או חוות דעת
  • אל תחששו לשאוב השראה מהמתחרים – אבל לעולם אל תעתיקו!
  • התאימו את דף הנחיתה לגלישה ממכשירים שונים: מחשב, נייד, טאבלט וכו'

המאפיין המשותף לכל הטיפים הוא תשומת לב למצב הקיים עם דף הנחיתה, ביחס ליעד שאליו רוצים להגיע.

עם זאת, צריך גם לזכור שהמשאבים של בעלי עסקים מוגבלים ושממילא רובם לא ממש מבינים כיצד להתנהל במרחב המקוון.

אז כדי להתמודד עם האתגר הזה, משתמשים בשירות של חברה מקצועית שזו בדיוק ההתמחות שלה.

כמה עולה להקים דף נחיתה?

העלות של הקמת דף נחיתה אינה קבועה אלא מושפעת מגורמים שונים.

בין היתר, המחיר נקבע למשל לפי מספר דפי הנחיתה שמעצבים ובונים, כמובן התוכן שנדרש לכתוב לדף הנחיתה, אורך הדף, מורכבות הנושא והתחרות שיש סביבו, שימוש בתבניות לעומת עיצוב לפי אפיון בהתאמה אישית, שירותי אחסון, חיבור לסליקה ועוד.

דף נחיתה זול יחסית יעלה בין 800 -1,500 ש"ח, אבל לא כולל תשתית אחסון ועם תבניות שמוכנות מראש. במחירים של 1,700 – 2,500 ש"ח כבר ניתן להשיג דף נחיתה מעט מושקע יותר, עם תכנון ואפיון בהתאמה אישית גם למחשבים וגם למכשירים ניידים. לשם השוואה, דף נחיתה ומעוצב ויוקרתי שגם מסייע למתג את העסק ולהבליט אותו מהמתחרים כבר יעלה 3,000-6,500 ש"ח ומעלה.

עיצוב ותכנון אתר אינטרנט בניית אתרים קידום אורגני
עיצוב אתרים

בניית אתרים קידום אורגני

בניית אתרים קידום אורגני הם שני תחומים שונים ששילוב נכון שלהם יביא ליצירת אתר ועסק מצליח. החשיבות של אתר אינטרנט לעסק עולם העסקים השתנה ללא הכר

בלוג

פרסום אפליקציות

מאז שהסמארטפונים נכנסו אל חיינו, מאוד קשה לנו להתנהל בלעדיהם. מעבר לשימוש העיקרי שלשמו נועד הטלפון – לחייג, כיום אפשר לעשות בו שימושים נוספים וכמעט לכל דבר קיימת אפליקציה…

עדכוני ליבה בגוגל (Google Core Updates) – חודש מאי
מאמרים מקצועיים

עדכוני ליבה בגוגל (Google Core Updates) – מאי 2022

"אתה מרגיש ירידה בדירוג אחי? שששששששש…." כך מתלחששים קולגות בתעשיית ה SEO, אנחנו גאים לומר שלא נפגענו עם לקוחות שלנו בדירוגים, אפשר לומר שההיפך הוא