9 טיפים ואסטרטגיות UX למפתחים

תוכן עניינים

חוויית משתמש באתר – לגולשים יש היום ציפיות גבוהות בנוגע לחוויית המשתמש שלהם בימים אלה.

UX או חוויית משתמש בעברית הוא מכלול כולל המקיף את כל מעגל חייו של התוכנה, המוצר או האתר שהלקוח משתמש בו.

תוסיפו לכך את התחרות הגבוהה בכל תחום, מתחרים השמים לב לפרטים הקטנים ביותר ואת המוצרים/השירותים הנוספים שיש בתחום שלכם ותוכלו להבין היטב מדוע UX הוא חלק קריטי ובלתי נפרד כעת מהצלחתו של כל אתר/מוצר/שירות.

מה אתם כמפתחים צריכים לעשות כעת? התחילו בללמוד ולהבין את אסטרטגיות חוויית המשתמש הטובות והיעילות ביותר, אילו מהן יכולות להתאים לצרכים שלכם כדי לתת לכם יתרון על המתחרים שלכם ויכולים לספק ולרצות את המשתמשים/הגולשים שלכם. לשירותכם 9 הטיפים הבאים שהחלטנו לחלוק אתכם לאחר צבירת ניסיון של שנים רבות בתחום פיתוח אתרים, קידום אתרים, מוצרים ושירותים שונים לעסקים.

הטיפים המוצעים לכם כאן מתייחסים גם לאתר אינטרנט, גם למוצר/שירות שאתם מפתחים, אפליקציה או כל דבר אחר שיכול להציג חוויית משתמש ומייצג את המיזם/העסק שלכם.

#1 – זכרו שמדובר לא רק בחוויית משתמש אלא גם בחוויית לקוח:

בעיות טכניות הן הסיבה מספר אחת מדוע אנשים מוחקים אפליקציות בטלפון. נמשיך עם הדוגמה הזו של אפליקציות כמוצר שלכם לצורך העניין ונסביר את החשיבות של חוויית לקוח לאורך כל שלבי הפיתוח והשימוש במוצר. חוויית לקוח מתקשרת לכל מה שהלקוח "בא במגע" עם המוצר, החל משלבי ההורדה של האפליקציה במקרה שלנו, עד אופן השימוש בה, סגירת האפליקציה ואפילו ההתראות שהוא עשוי לקבל מהאפליקציה בין לבין הם חלק מחוויית הלקוח. כל דבר ודבר צריך לקחת בחשבון (זה תקף אגב גם לאתרים, מוצרים שונים שאתם מפתחים וכך הלאה לא רק על אפליקציות). נסו לחשוב על תהליך השימוש של הלקוח במוצר. לדוגמה: נתקלנו לא מזמן באפליקציה שכדי להתחבר אליה היא דרשה ממני להירשם. היא ביקשה ממני למלא טופס הרשמה באפליקציה, לאחר מכן קיבלתי קישור לטלפון ששולח אותי לאתר האינטרנט שלהם בדפדפן כדי שאוכל לאמת את המשתמש ולהפעיל קוד הנחה שהיה ברשותי. התהליך הזה היה כבד, מתיש שלקח הרבה מאוד זמן, אז פשוט מחקתי את האפליקציה ועזבתי את זה.

מאמרים נוספים:

#2 – ערכו סקרים מקיפים יותר עם משתמשים אמיתיים:

כמפתחים סביר להניח שלא תפגשו את הלקוחות/המשתמשים שלכם במציאות יותר מדי אם בכלל. גם אם כן סביר להניח שלא תשמרו אתם על קשר יותר מדי. במהלך פיתוח של מוצר/שירות/אתר מסוים, סביר להניח שיהיה לכם את ההנחות והאני מאמין שלכם בנוגע לחוויית משתמש ואם נוסיף לכם את נושא התקציב, ההתאמות האישיות שהלקוח שלכם ביקש ודברים נוספים – סביר להניח שהראיה שלנו לגבי חוויית המשתמש של המוצר שלנו תהיה צרה מדי. אפילו אם נשאר אנשים קרובים אלינו שאנו סומכים עליהם שייתנו לנו חוות דעת, הרי שהם אינם מייצגים את הקהל הרחב במקרה הזה.

#3 – חוויית משתמש – הביצועים לא פחות חשובים מהעיצוב והשימושיות:

חלק חשוב ובלתי נפרד מכל אפיון אתר הוא לבדוק כיצד באה לידי ביטוי חוויית המשתמש החל מהרגע שהגולש נכנס לאתר ועד שהוא עוזב אותו. כל ביצוע מתחת לטוב ביותר לא תתקבל. לדוגמה: אם גולש נכנס לאתר שלכם ולוקח לאתר יותר מ 2 שניות להיטען, הגולש יניח שיש תקלה באתר או שהוא פשוט אתר כבד ואיטי ויעזוב אותו. לכן, זה חשוב מאוד לבדוק את ביצועי האתר שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות google page speed של גוגל (הבוחן את מהירות הטעינה של האתר והביצועים השונים בהקשר למהירות האתר גם במובייל וגם במחשבים נייחים) ותוכלו לבדוק את האתר שלכם כמובן בלייב במכשירים שונים.

#4 – השתמשו בניווט נוחי, קל ויעיל:

הגולשים שלכם, בין אם באפליקציה ובין אם באתר שלכם, צריכים לדעת כל הזמן איפה הם נמצאים. הם צריכים לנווט באתר בקלות, בנוחות וביעילות. כמו כן צריך שיהיה להם נוח לנווט אחורה וקדימה בעמודים ובאפשרויות ושהאפשרויות יהיו נגישות ונוחות להם. באתר אינטרנט למשל כדי לכלול באתר "פירורי לחם" וכן תפריט ראשי מסודר ונוח. אם מדובר באתר חנות וירטואלית עם קטגוריות של מוצרים דאגו שיהיה בתפריט הצדדי אפשרויות לסינון וניווט בין תוצאות שונות וקטגוריות שונות.

#5 – הימנעו מקישורים של "לחץ כאן":

בעבר האינטרנט היה מלא בקישורים של "לחץ כאן". על הדלת לא כתוב לכם "תפתחו אותי"… אנשים רואים דלת ויודעים למה היא משמשת. מה שמעניין אותם זה לאן היא מובילה אותם אם יכנסו אליה. אותו דבר בקישורים שלכם – מוטב להסביר לגולשים לאן מוביל הקישור ולקשר מאותו ביטוי/משפט מאשר לבקש מהם ללחוץ כאן מבלי שידעו לאן זה מוביל.

#6 – גלילה כפולה פוגעת בחוויית המשתמש:

בעת אפיון אתרים או אפליקציות שאתם עתידים לבנות השתדלו להימנע משימוש בגלילה כפולה. גלילה כפולה יכולה להיות לאותו כיוון כאשר יש פריימים שונים שצריך לגלול בהם או שיש שילוב של פריים מאוזן ומפריים מאונך (כיוון הגלילה). לא רק שזה מבלבל את הגולשים, לא נוח ולא נעים, הרי שזה לעתים רבות מוביל לשגיאות ופוגעת בחוויית המשתמש המבוססת על טאצ' (כמו במקרה של אפליקציות או גלישה באתר שלכם באמצעות הסמארטפון).

#7 – השתמשו באייקונים ברורים, מזוהים ועקביים:

סקאומורפיזם הוא שימוש באלמנטים עיצוביים המדמים העתקים של מוצרים מקוריים. לדוגמה: שימוש באייקונים המדמים לנו מוצר או פעולה פיזית מהעולם האמיתי. זה נחמד, זה מגניב אבל שם זה נגמר. כדי לשדר מקצועיות וחוויית משתמש טובה – אל תסבכו את הגולשים או המשתמשים שלכם עם אייקונים לא ברורים ולא מזוהים. שימוש באייקון של דיסקט לביצוע פעולה של שמירה, אייקון של מדפסת לביצוע פעולה של הדפסה או חיצים ימינה/שמאלה למעבר אחורה וקדימה בעמודים – אלו בהחלט אייקונים מזוהים, ברורים ופשוטים להבנה. הגבילו את עצמכם לשימוש באייקונים מזוהים וברורים והימנעו משימוש באייקונים בעייתיים שיפגעו בחוויית המשתמש שלכם.

#8 – התאמה רספונסיבית של האתר/המוצר/התוכנה שלכם:

כיום מרבית הגולשים עושים זאת באמצעות המובייל, הטאבלטים ומחשבים ניידים. החלק האחר ממחשבים נייחים או מכשירים אחרים. מכשירים אלו בעלי רזולוציית מסך שונה וגודל מסך שונה ועל כן אתם רוצים לוודא שהפונטים והעיצוב של האתר/המוצר/המערכת שלכם מותאמים רספונסיבית לכל המסכים הללו ולהגדרות הנגישות השונות לאותם משתמשים.

#9 – יש לכלול פירוט בהודעות שגיאה:

שגיאות עשויות לקרות, גם באתר שלכם, גם באפליקציה שלכם, גם במערכת/בתוכנה שלכם וכו'. כאשר אין הסבר על השגיאה זה כבר הופך להיות מעצבן. לאחרונה הורדתי אפליקציה חדשה של מצלמה וניסיתי לצלם דרך המצלמה של האפליקציה. המערכת הראתה לי הודעת שגיאה "הצילום נכשל". גם כיבוי והפעלה מחדש של האפליקציה והטלפון לא עזרו. האפליקציה הייתה צריכה לפרט לי מעט יותר מדוע הצילום שלי נכשל ומה אני צריך לעשות כדי לטפל בתקלה ושהאפליקציה תעבוד.

לסיכום; במבט על אפיון האתר/המוצר/השירות שלנו צריך להתייחס במידה רבה לחוויית המשתמש. חוויית המשתמש יכולה להיות בעלת אסטרטגיות שונות אולם הכי חשוב זה להיכנס לנעליו של המשתמש, להתנסות ולגלות כיצד ניתן לשפר את הביצועים בצורה הטובה ביותר.

מעוניינים בשירותי עיצוב חוויית משתמש באתר (UX)? פנו אלינו, וצוות המומחים של גל ים סטודיו ישמח להעניק לכם שירות.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
Previous
הבא
Picture of נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

שיווק ברשתות החברתיות
פרסום באינטרנט

שיווק ברשתות החברתיות

שיווק ברשתות החברתיות זהו פרמטר חשוב למיתוג והצלחת העסק שלך! שיווק ברשתות חברתיות – אתה

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
Previous
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

רגע לפני שאתם הולכים מכאן

אנחנו נשמח לתת לכם ערך
אם ברמת השירות, זמני התגובה שלנו והיכולת לאפיין את כל התהליך מולכם ולתת לכם מוצר פשוט יותר חכם וטוב.
מלאו פרטים ונתראה בצד השני!

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button