שיווק מחדש בגוגל – החזרת הלקוח הפוטנציאלי. אני עוסק בשיווק, יודע את משמעות המילה רימרקייטינג ואפילו משתמש באמצעי.
אבל יש עוד מושג שתמיד הסתובב לי בראש ולא התעמקתי מספיק כדי להכיר אותו. קוראים לו ריטרגטינג, מה זה בכלל?
ריטרגטינג בגוגל – retargeting הוא מיקוד מחדש.
כלומר, פרסום מודעות ופרסומות למשתמשים שהיו בעבר מעורבים בתכנים של העסק ו"נתפסו" באמצעות קטע קוד שתול באתר מראש או כל דטא קיימת שאיתה תוכלו לטרגט לקהל היעד פרסומות בגוגל, יוטיוב, אפליקציות ועוד.
איך זה פועל?
בעת גלישה באינטרנט לכל אתר שתכנסו יושתל אצלכם באופן אוטומטי דבר הנקרא COOKIE המשמש למעקב ואגירת מידע עלייך ברשת באתר הספציפי, שיכול למשוך ולקלוט את ההעדפות שלך ואת תחומי העניין שלך ברשת. באמצעות עוגייה זו, בעלי אתרים יכולים לעקוב אחריך ולהציג לך פרסומות קופצות בכל מקום בו יש להם גישה: רשתות חברתיות, אפליקציות ואף אתרים אחרים.
איך שותלים את העוגיה?
כל כלי והשיטות שלו, שלרוב הן פשוטות. יש צורך לעשות שינוי מזערי בקוד של גוגל אנליטיקס ובנוסף כדי לפרסם לקהל שלך בפייסבוק צריך לשתול באתר את הפיקסל של פייסבוק.
פיקסל – מה זה?
זהו קטע קוד הנשתל באתרי אינטרנט או עמודי נחיתה ואוגר קהלים. בעזרת שימוש בקוד זה נוכל להחזיר את הקהל בדרכים אחרות כמו פרסום במייל ופרסום באתר האינטרנט. לפייסבוק יש יתרון בכלי זה כי הוא יכול לסנן ולדייק את הקהל באמצעות מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין וכו'. אם האתר שלנו עוסק בימי הולדת נוכל לאגור קהל שחוגג יום הולדת חודש הבא ולשלוח לו פרסומים על האתר.
צפו בסרטון (קצר) הבא וראו כיצד רימרקטינג או ריטרגטינג עובד
סוגי ריטרגטינג:
ריטרגטינג בגוגל – מתאים למגוון אתרים
שיטה הכרוכה ב-JAVA SCRIPT, האתר שומר COOKIE של הגולש ומאפשר לפרסם באינטרנט באתרים שונים אחרים את המידע.
ניתן להשתמש בשיטה זו עבור כלל המבקרים או רק למבקרים בדף שלך.
ריטרגטינג בחיפוש
נוגע רק למשתמשים שחיפשו במנועי החיפוש השונים את המוצר, השירות או מילת מפתח.
סוג זה לא תמיד חוזר אל המשתמשים שביקרו באתר אך בעיקר מביא נתונים מגולשים על רלוונטיות במודעות שלנו בהתבסס על היסטוריית חיפוש.
ריטרגטינג למוצר
משמעות הדבר שאני עוקבים אחרי לקוח שצפה במוצר ספציפי באתר שלנו. זה סוג יותר פרטני של שיווק מחדש לפי עניין, רכישות וקניות.