תוכן עניינים

לקוחות ממליצים:


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בזמן הקרוב:

גוגל אנליטיקס – דעו את הגולשים/לקוחות שלכם

גוגל אנליטיקס כי ידע הוא כח: הנתונים שאתם חייבים לדעת על האתר שלכם כדי להביא אותו למקום הראשון בגוגל

כולם אומרים ש"ידע הוא כח", אבל יותר מדי ידע יכול לבלבל ולהחליש, לא לחזק אותנו. מתוך אוקיינוס הנתונים המוזרמים אלינו מכל מקום, במה עלינו להתמקד? הנתונים החשובים על האתר שלכם שיכולים להביא אותו למקום הראשון בגוגל. מדריך לקידום אתרים למתחילים

אם בניתם אתר בשנים האחרונות לטובת העסק או הארגון שלכם, אתם יודעים שבניית האתר היא במקרה הטוב רק שליש מהעבודה. יכול להיות לכל אחד את האתר הכי יפה והכי שיווקי בעולם, אבל אם אף אחד לא מבקר בו – הוא לא עושה את עבודתו.

לכן, האתגר האמיתי הוא להביא מבקרים וגולשים אל האתר שלכם, אם באמצעות פרסום באינטרנט וקידום ממומן, ואם באמצעות קידום טבעי, הידוע בכינויו "קידום אורגני", במנועי החיפוש. זו כמובן אמת מובנת מאליה, אולם השגת תוצאות של ממש בכל אחד משני סוגי הקידום קשה הרבה יותר ממה שניתן לחשוב.

גם בקידום ממומן, וגם בקידום אורגני, יש לא מעט פקטורים וגורמים המשפיעים על התוצאה, כאשר למעשה התוצאה הסופית אינה תלויה בכם – אלא במנועי החיפוש או הפלטפורמה הפרסומית בה בחרתם.

כלומר, ניתן לעשות הכל נכון מבחינת פרקטיקה של קידום אתרים, ועדיין לא להגיע לתוצאה המיטבית – אם בגלל התחרות העצומה שיש מצד מתחרים על מילות חיפוש וחשיפה אינטרנטית, ואם בגלל שינויים המתרחשים כל העת על ידי מנועי החיפוש ופלטפורמות הפרסום.

ובכל זאת, יש לפחות כלל אחד שלא השתנה בכל שנות קיומם של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות: החשיבות הכרת הנתונים של האתר שלכם, כמפתח לשיפור הקידום שלו בכל פלטפורמה אפשרית.

לא לחינם נקבע מזמן כי ידע הוא כח, והכח האמיתי מאחורי קידום אתרים הוא ידיעה מפורטת של נתוני הכניסות לאתר שלכם, מקורות התנועה, זמני השהייה באתר ומדידת פקטורים נוספים המשפיעים לא רק על היכולת לקדם את האתר שלכם, אלא איך לשפר את הקידום הזה בכל הפרמטרים. לשם כך יש להיעזר במדריך גוגל אנליטיקס, הכלי המפורסם בעולם לניתוח נתוני גלישה לאתרים.

מהו גוגל אנליטיקס?

כל מי שיעיין במדריך אנליטיקס, בכתב או בוידאו, ילמד מייד כי הכלי הוותיק והמפורסם של גוגל הוא כלי לניתוח כניסת גולשים לאתרי אינטרנט, כאשר בעלי האתרים שותלים קוד מסוים באתר על מנת שאותו כלי יוכל לנתח את נתוני הגלישה לאותו אתר.

גוגל אנליטיקס יודע לנתח שורה ארוכה של נתונים: מקורות תנועה, עד רמת מילת החיפוש הספציפית שהוקלדה על מנת להגיע לאתר; זמני שהיית הגולשים באתר ותוך כמה זמן יוצאים ממנו; העמודים בהם מבקרים שוהים הכי הרבה; יחסי המרות של רישום פרטים בטפסים ואפילו רכישות; חלוקת גולשים לפי גלישה אורגנית לעומת גלישה ממומנת לאתר, ועוד.

כל הנתונים הללו נמדדים על ידי גוגל אנליטיקס כל הזמן, וניתן לנתח את הנתונים לפי חתכי תקופות, זמן, עמודים ספציפיים באתר, פעילות ספציפית באתר, מילות חיפוש, מקורות תנועה ועוד. מדריך גוגל אנליטיקס יוכל לפרש עבורכם את משמעות הנתונים, וגם לייצר המלצות עבורכם כיצד לשפר את ביצועי האתר.

מדריך קידום אתרים – על בסיס ידע ונתונים

לאחר ניתוח הנתונים, וקבלת חתכי נתונים רלוונטיים, חשוב מאוד ליישם את ההמלצות הנובעות מנתונים אלו. בכך כבר עוסק מדריך קידום אתרים, בין אם מדובר באדם שעוסק בהדרכה וייעוץ לקידום אתרים, או מדריך בכתב או בווידאו שמצאתם ברשת האינטרנט.

כך למשל, הנתונים על מילות החיפוש המרכזיות באמצעותן מגיעים אל האתר שלכם, יכולות ללמד אתכם אילו מילים פחות מתפקדות ויש לחזק או להפסיק כליל את השימוש בהן, בין אם מדובר בקידום אורגני עבור מילות חיפוש אלו, או קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל, המבוססת על פרסום עבור מילות חיפוש.

גם הנתונים על זמני השהייה באתר, שהינו פקטור חשוב בדירוג אתרים אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, הינם חשובים, כאשר השאיפה היא כמובן להגדיל ככל הניתן את זמני השהייה הללו, מתוך הבנה שככל שאדם הגולש לאתרכם ישהה בו יותר, כך הוא מוצא שהתוכן בו רלוונטי ואיכותי עבורו, וממילא גם עולה הסיכוי שיבצע פעולה רצויה – ישאיר פרטים או ירכוש מוצר או שירות מכם.

כלים לקידום אתרים

הדבר הבא שיש לעשות עם הנתונים המתקבלים מגוגל אנליטיקס על האתר שלכם, תוך התייעצות עם מדריך גוגל אנליטיקס כמובן, הינו שימוש ע"י כלים לקידום אתרים על מנת לקדם עוד את האתר שלכם ולשפר את הביצועים ונתוני הגלישה שלו.

כך למשל, כלי מילות המחקר של גוגל, שהינו כלי ותיק ומרכזי עבור כל מקדם אתרים, בין אם בקידום ממומן או בקידום אורגני, יכול ללמד אתכם מצד אחד אילו מילות חיפוש הינם בעלות ווליום גבוה של חיפושים, ומצד שני מהי התחרות עבור אותם מילות חיפוש.

בנוסף, ישנם כלים לקידום אתרים המתמקדים במהירות האתרים, שהיא מדידת המהירות בה עולה האתר מרגע הקליק אליו. ככל שמהירות זו גבוהה יותר, כך הדירוג שלו בגוגל עשוי לעלות; ככל שהיא איטית יותר, הדירוג – וגם העלות של כל קליק בקידום ממומן – ייפגעו לרעתכם.

כלים לקידום אתרים יכולים גם לעסוק בניתוח הקישורים היוצאים וקישורים הנכנסים אל האתר, שהם פקטור מאוד חשוב בקידום אורגני של אתרים. כל מדריך גוגל אנליטיקס יודע שהצלבת הנתונים בין מקורות התנועה המגיעים מגוגל אנליטיקס לבין כלים נוספים לניתוח ולבניית קישורים, יכול למדוד את אפקטיביות קמפיינים לבניית קישורים, הן ברמת ההשפעה על הדירוג של האתר במנועי החיפוש, והן מבחינת התנועה הישירה שקישורים אלו מספקים לאתר.

עולם הפרסום והקידום באינטרנט הינו עולם מורכב, בעל גורמי השפעה רבים המשפיעים על הצלחת קידומו של האתר. רובם של הפקטורים המשפיעים על חשיפת האתר שלכם לגולשים אינו בשליטתכם, אולם ניתן להשתמש כל העת במדריך גוגל אנליטיקס, שהינו כלי חינמי, על מנת ללמוד מה עובד ומה לא עובד באתרכם מבחינה זו, ובכך לקבל את הנתונים והידע על מנת לשפר משמעותית את חשיפתכם לקהל גולשים רלוונטי.

צפו במדריך וידאו כיצד להטמיע קוד אנליטיקס באתר שלכם

 

מדריך קצר בעברית כיצד יודעים באלו דפים גולשים יותר

  1. ראשית תבחרו את הזמן הרצוי לבחינת הפרמטרים
  2. לאחר מכן תבחרו "התנהגות" בצידו הימני של המסך
  3. על מנת לצפות באלו דפי נחיתה הגולשים צפו עליכם לבחור "תוכן האתר" ולאחר מכן ב"כל הדפים"

בצורה זו תוכלו לצפות בדפי הנחיתה אליהם הגולש מגיע, כמה הצגות יחודיות היו לכל דף, מה פרק הזמן של ביקור ממוצע, מהוא שיעור היציאה מהעמוד הספציפי ועוד

מצגת גוגל אנליטיקס

דעו מה כמות הגולשים החדשים מול הגולשים החוזרים?

  1. ראשית תבחרו את הזמן הרצוי לבחינת הפרמטרים
  2. לאחר מכן תבחרו "קהל" ו"התנהגות" ו"חדשים לעומת חוזרים"

במידה ועשיתם את הצעדים ע"פ המדריך אתם אמורים לראות תמונה דומה לזו

כמות הגולשים החדשים מול הגולשים החוזרים

מיתוג עסקי
בלוג

מיתוג עסקי

כל עסק, בכל תחום אשר עולה על הדעת- מחייב מיתוג עסקי. מדוע? מיתוג עסקי הוא הפנים של העסק שלכם, הרושם הראשוני הבלתי נשכח והייצוג הגורף

קידום אתרים אורגני
בלוג

קידום של אתר בגוגל

קידום אתרים הוא כידוע בעל יתרונות רבים, אולם נראה שהגיע הזמן להודות בכך שכל עסק, קטן כגדול, חייב להחזיק באתר אינטרנט. הימנעות מפרסום של שירות