עיצוב לוגו נכון – השלב הבא לאחר הפתיחה הרשמית של העסק שלכם (ולעתים אפילו לפני כן בשלב התכנון והעלאת הרעיון והאפיון של העסק) היא להתחיל לדאוג לנושא המיתוג שלו.
כחלק מעבודת מיתוג עסקי, חברת הפרסום או יועץ עסקי שלכם, ימליצו לכם לדאוג תחילה לעיצוב הלוגו של העסק שלכם.
עיצוב לוגו נכון
הלוגו הוא הסמל שייצג את החברה שלכם בכל מקום: באתר החברה, בכרטיס הביקור שלכם, על שקיות האריזה שלכם, על המוצרים שלכם, בכניסה לחנות/משרד/מפעל/בית העסק שלכם ועוד. עיצוב לוגו יכול להשפיע על התדמית של העסק שלכם. להלן כמה טיפים חשובים לעיצוב לוגו בצורה נכונה ומקצועית.
מבנה הלוגו, סמל, שם החברה ועוד:
הלוגו יכול להיות בנוי מכמה אלמנטים. אתם שואפים מצד אחד שיהיה משהו שמסמל את העסק שלכם או התחום שלו ומצד שני טוב לכלול את שם החברה או ראשית תיבות שלה מצד שני. יש חברות שמשתמשים בעיצוב מיוחד של שם החברה כמו SONY, קוקה קולה ואחרות. יש חברות המשלבות את שם החברה עם אייקון כמו חברת NIKE למשל ולבסוף יש חברות שמייצרות סמל או מבליטות אותו בעיקר כמו M של מקדונלנדס או למשל האייקון של התזמורת הפליהרמונית של לונדון שהלוגו שלה מורכב מאותיות LSO ראשי התיבות של התזמורת אולם מסודרות בעיצוב מיוחד המזכיר מנצח על התזמורת עם שרביט ניצוח לידו השמאלית.
צבעי הלוגו שלנו:
לאריזה הגרפי ולמיתוג העסק ובעיקר לצבעי הלוגו יש השפעה חשובה פסיכולוגית על האנשים הצופים בלוגו. כדאי לדעת אילו הרגשות יכולים להמחיש הצבעים השונים ולבחור צבעים המתאימים לעסק. לעתים חברות מסוימות מעדיפות לוגו בשחור/לבן שיהיה ניטרלי ומתאים גם לשימוש בדפוס בצורה טבעית.
עיצוב דו מימד או תלת מימד?
היום הדברה מומלץ ביותר הוא לעצב את הלוגו בעיצוב נקי, דו מימדי. בעבר היה טרנד של עיצוב לוגואים בתלת מימד אולם היום זה פחות אטרקטיבי. בכל מקרה ייתכן ודברים ישתנו כאשר תקראו מאמר זה ונכון לזמן הכתיבה שלו ולכן כדאי להיצמד למעצב גרפי מקצועי ומנוסה.
המסר/החזון מאחורי הלוגו:
אם תסתכלו על לוגואים שונים על פניו לא תראו מסרים חבויים אלא אם כן תדעו שיש בהם מסרים חבויים. זה מה שיפה בעיצובים הללו. עיצוב לוגו לעסק טוב שיכלול מסר או חזון מאחורי הלוגו. כמו למשל הלוגו של חברת TOSTITOS, החברה המייצרת חטיפי טורטיות מטוגנות שטוב לנשנש עם חברים. במרכז הלוגו האותיות TIT מעוצבות בצורה של שני אנשים שחוגגים ואוכלים מהחטיף על בר המעוצב מאות הI שביניהם.
השתדלו להיות ייחודיים:
אם ניקח לדוגמה עיצוב לוגו לעו"ד. מה יכול להיות מיוחד וייחודי בלוגו זה? ובכן צריך לחשוב כמובן על יתר האלמנטים שדיברנו עליהם כמו מבנה, צבע, שם החברה או ראשי תיבות וכו'.
אם תחפשו באינטרנט את הלוגו של גן החיות של פיטסבורג שמתהדר גם בחיות הבר שלו וגם באקווריום הענקי שבו תוכלו לראות בתוך העיצוב בלוגו שחבויים בו נמר וגורילה חבויים המסתכלים אחד על השני כאשר בשורשי העץ בלוגו יש גם דגים שוחים.
לוגו הוא הפרצוף של העסק שלך והולך איתך לכל מקום
"הם מביאים לי דברים שאני לא חשבתי עליהם וזה פשוט… רענן! חדשני!" אלו מילותיו של יניב אדרי מסוכנות Leaders נדל"ן הרצליה
עיצוב לוגו מקצועי שיקפיץ את החברה קדימה
עיצוב לוגו הוא חשוב! לא לחינם מקשת רחבה של תחומים, כגון תיירות, הסעות, ועד בניית בריכות שחייה ופרגולות, משקיעים בעלי עסקים שונים ומגוונים בעיצוב הלוגו שלהם. הלוגו הוא אשר מייחד אותם, שומר על אותנטיות ומככב לא רק על גבי שלטי חוצות, אלא גם על כרטיסי ביקור, מעטפות, דוחות והודעות דואר אלקטרוני. ללא ספק, הלוגו נמצא בכל פינה. אנשים הנתקלים בבית העסק בפעם הראשונה אינם יכולים להתעלם מהלוגו. משום כך, יש צורך לפנות למעצבים מקצועיים כדי שיוכלו לסייע בעיצוב הלוגו המושלם.
עיצוב לוגו נבנה בשלבים
כמו בכל דבר בחיים, כדי לעצב לוגו איכותי יש צורך לתכנן את כל התהליך. אלה כמה שלבים שכדאי להכיר:
- מתחילים ללמוד – לפני שמעצב מקצועי ניגש לעצב את הלוגו שלכם, הוא לומד על העסק. מיהו האדם העומד מאחורי העסק? האם מדובר בעו"ד פרטי? או תאגיד של חברת ביטוח כלשהי? אילו שירותים העסק מציע? לאחר מכן, הוא בוחר את הצבעים וסגנון העיצוב המתאימים לעסק וניגש לתכנון מדויק יותר – איזה אלמנט כדאי להבליט בלוגו? איזו אסוציאציה יוצר שם העסק.
- מחפשים השראה – כל אמן זקוק להשראה וכך גם המעצב העובד על הלוגו שלכם. ההשראה יכולה לבוא, למשל, מאתרי האינטרנט ומעיצובי הלוגו של חברות שונות המקבילות לתחום המבוקש, למשל מעצב לוגו לאתר עורכי דין יוכל לקחת השראה מלוגו של אתר מתחרה מצליח. בנוסף יוכל גם לקבל רעיונות מן הטבע או מנוף עירוני. האמן דואג לעדכן את הרשמים שלו, רשמים אשר יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות הלוגו.
- ניגשים לעבודה – כעת משתמש המעצב בכלים המקצועיים העומדים לרשותו כדי לעצב את הלוגו. כי כשיש סקיצה ברורה ומדויקת, אפשר להתחיל לעבוד. לפעמים מתכנן המעצב סקיצות אחדות שנראות לו מתאימות, ולאחר התייעצות עם הלקוח בוחרים את הסקיצה הטובה ביותר. במידת הצורך יוסיף המעצב איורים, כיתובים ועוד.
- יש מצב לשינוי – גם כשהעבודה על הלוגו כבר החלה, תמיד יש מקום לשינוי. למשל, ייתכן שבמהלך העבודה יתברר כי הצבע האדום מייצג מכללה לדוגמא, באופן טוב יותר מהצבע הצהוב אשר נבחר מלכתחילה.
מהם המאפיינים היוצרים לוגו
עיצוב לוגו כולל עירוב של גורמים רבים – צבעים, גופנים ומאפיינים ויזואליים שונים. מעצבים מנוסים ומיומנים שומרים על רמה גבוהה ומתאימים את הלוגו לבית העסק. כך לדוגמה, הצבעים המאפיינים את הלוגו של משרד רואה החשבון או קבלן השיפוצים יהיו סולידיים יותר, והלוגו יכלול 2 או 3 צבעים לכל היותר. לוגו של מפיק אירועים לילדים או מעצבת פנים, לעומת זאת, יכול לכלול קשת רחבה של צבעים אשר מושכים את תשומת לבם של הילדים ושל הוריהם. על כל פנים, כאשר יוצרים לוגו חשוב לזכור לשמור על פשטות כדי להפוך את הלוגו לקליט ומוכר.
החברה המקצועית שעושה את כל ההבדל
אם אתם פותחים עסק חדש ומתעניינים בנושא עיצוב לוגו, חשוב לבחון את החברה שעמה אתם רוצים לעבוד. מומלץ לבחור בחברה מנוסה ומקצועית אשר יכולה לעצב עבורכם את הלוגו המבוקש תוך זמן קצר. משום כך, נצלו את כל האמצעים העומדים לרשותכם כדי לאסוף מידע על החברה – שאלו לדעתם של חברים טובים, קראו תגובות בפורומים באינטרנט וכדומה.
לוגו בהתאמה אישית לפי תחום העסק
בעת עיצוב לוגו נשאלת השאלה האם ישנם צבעים או צורות מסויימות האופייניות לתחום או סוג העסק? כלומר, האם ישנו מאפיין עיצובי קבוע מסויים, לתחום עיצוב פנים או לימודי מכללה לדוגמא, אשר הוכח כמשפיע ברמה השיווקית ויכול לשמש כעוגן ביד המעצב? התשובה לשאלה זו היא איננה חד משמעית, אך כן ניתן לקבוע כי קיים קשר בין סוג העסק המבוקש לאלמנטים ומאפיינים עיצוביים הספציפיים לו בלבד.
עיצוב לוגו לכל תחום ולכל מטרה
כל עסק באשר הוא, קטן כגדול, מן הראוי שיהיה לו לוגו. לעיתים גם כל מהות העסק והצלחתו בפרט מתבססת על הלוגו, העיצוב שלו ומה שהוא משדר. עיצוב לוגו לעסק, או לוגו לחברה הוא אינו דבר של מה בכך, הוא דורש נסיון רב באומנות העיצוב השיווקי, שליטה מלאה בכל תוכנות העיצוב המקצועיות והעדכניות כיום, וכן הכרת האלמנטים הפסיכולוגיים השיווקיים המשפיעים על התודעה. למשל, בעיצוב לוגו לעורך דין, מקצוע שעדיין נחשב ליוקרתי גם בימינו, על המעצב לדעת לספק את השירות עבור עיצוב לוגו יוקרתי בהתאם.