תוכן עניינים

לקוחות ממליצים:


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בזמן הקרוב:

בניית קישורים – הדרך הטובה לקידום אתרים אורגני?

בניית קישורים, האם זו הדרך הטובה לקידום אתרים בצורה אורגנית? – מציעים לך דרך האינטרנט כל מיני קיצורי דרך, קומבינות ותרגילים שונים כדי להגיע לעמוד הראשון של גוגל? כדאי להיזהר – התעלולים הללו עלולים לפגוע בדירוג האתר שלך בטווח הארוך. הדרך המרכזית לקידום אורגני של אתרים היתה ונותרה בניית קישורים רלוונטיים לאתר שלך, כדי שגוגל יבין במה האתר עוסק וכי האתר חשוב ורלוונטי בתחומו. מדריך קידום אתרים למתחילים

סרטונים ויראליים ואימיילים מפתחים מציעים לנו חדשות לבקרים כל מיני שיטות שונות ומשונות להערים על מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, על מנת לקצר את הדרך אל העמוד הראשון שלהם ולקבל חשיפה גדולה לקהל לקוחות פוטנציאלי ענקי.

זה קורה לכולנו, וקורה כל הזמן. תוכנות שונות ומשונות, גימיקים שונים ואפילו קורסים ברמות מחיר משתנות, מהזולות ביותר ועד קורסים של אלפי שקלים, מציעים לנו את אותם קיצורי דרך אל העמוד הראשון הנכסף של מנועי החיפוש.

חלק מהשיטות הללו עובדות לטווח קצר, אם בכלל; חלק אחר מאותן שיטות אמנם עובד, אבל או שלקוח הרבה מאוד זמן וסבלנות ליישם אותן, או שהן מסובכות מאוד ליישום מעשי על ידי האדם הממוצע.

האמת צריכה להיאמר: קידום אתרים אורגני בגוגל זהו מקצוע, וכמו בכל מקצוע, יש אספקטים רבים להגעה אל התוצאה המקצועית הרצויה לך – התברגות בעשר התוצאות הראשונות של מנועי החיפוש עבור מילות חיפוש רלוונטיות, בעלות נפח חיפוש גדול.

לאורך השנים התגלו והתפתחו לא מעט שיטות ופרקטיקות לקידום אורגני של אתרים, חלקם כבר לא רלוונטי, וחלקם נותר מאז הפציעו מנועי החיפוש אל חיינו, לפני למעלה מ-20 שנה. אחת מאלו ששרדו את מבחן הזמן ותקפות גם כיום כשיטה מרכזית לקידום אורגני של אתרים ונכסים דיגיטליים הינה בניית קישורים המפנים לאותו אתר או נכס דיגיטלי.

מאמרים נוספים: בניית קישורים חיצוניים המדריך המלא | בניית אתר רספונסיביקידום אתר תדמית

מדריך קידום אתרים

ראשית, צריך לקבוע את מה מקדמים? איזו כתובת אינטרנט אנו רוצים שתופיע בראש החיפושים בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים עבור מילות חיפוש מסויימות?

בגדול, הרעיון הוא לקדם נכס דיגיטלי. נכס דיגיטלי הינו עמוד אינטרנט אשר הינו בבעלות מלאה או חלקית של אדם או ארגון כלשהו, המקדם תוכן בעל אופי אישי, מסחרי, רעיוני או אחר. כמובן שישנם סוגים שונים של נכסים דיגיטליים: אתרי אינטרנט מלאים, עמודי נחיתה בודדים, עמודי פרופיל ברשתות החברתיות, ערוצי וידאו באתרי שיתוף סרטונים, בלוגים, פורומים ועוד.

אחרי שקבענו מהי הכתובת שאותה ברצוננו לקדם במנועי החיפוש באופן אורגני, כלומר ללא שימוש בקידום ממומן, חשוב לבדוק את מבנה התוכן שנמצא על הנכס הדיגיטלי המיועד לקידום, על מנת לוודא שהתוכן רלוונטי למילות החיפוש הרצויות שעבורן אנו רוצים שאותו נכס דיגיטלי יופיע במנועי החיפוש.

על התוכן להיות לא רק רלוונטי, אלא ממוקד בנושאים שאותם אנחנו רוצים לקדם. לכן עלינו לבצע אופטימיזציה של התוכן, ולמעשה אופטימיזציה לאתרים מלאה, עוד לפני שעשינו פעולה ראשונה של בניית קישורים עבור האתר.

רק לאחר שווידאנו כי התוכן על הנכס הדיגיטלי שלנו רלוונטי, אפשר ורצוי להתחיל ולעשות את העבודה לקידומו באמצעות קישור אליו ממקומות שונים.

כללי "עשה"

בניית קישורים לקידום אתרים נעשית בדרך כלל על ידי קישורי עוגן מתוך תכנים רלוונטיים המפורסמים ברחבי האינטרנט. במילים אחרות, אחת הדרכים המרכזיות לבניית קישורים הינה פרסום תוכן של מאמרים בנושא אותו רוצים לקדם, כאשר מילות קישור שהן גם מילות החיפוש המקודמות, הינן קישור חי לאתר המקודם. חשוב שמילות החיפוש המקושרות יהיו מגוונות, שלא תחזורנה על עצמן יותר מדי, וכי הקישור החי יקשר לעמוד רלוונטי בתוך האתר או הנכס הדיגיטלי – כך שהגולש יקבל המשך הגיוני של המידע אותו חיפש מלכתחילה, אחרי שקרא את העמוד המקשר לעמוד שלך.

חשוב מאוד שהתוכן המקדם יהיה איכותי ורלוונטי לקוראים, על מנת להעניק להם חווית גלישה טובה ואינפורמציה כמה שיותר מועילה; מנועי החיפוש יודעים למדוד זאת, ולדרג גבוה יותר אתרים שמקבלים הפניות מתוכן איכותי שכזה.

חשוב לציין כי בניית קישורים צריכה להיעשות בהדרגה, לאורך זמן, על מנת שמנועי החיפוש לא "יענישו" את האתר עבור בנייה מהירה מדי של אותם קישורים.

בנוסף, על בניית הקישורים להתבצע מאתרים רלוונטיים לתחום או בעלי תחומים המשיקים לנושא האתר המקודם עצמו. כיום בניית קישורים מאתרים לא רלוונטיים – למשל, בניית קישור מאתר העוסק בספורט לאתר העוסק בבניית אתרי אינטרנט – תפגע בדירוג מנועי החיפוש של האתר המקודם, ולא תועיל לו.

כללי "אל תעשה"

יש גם כללי "אל תעשה" בכל הקשור לבניית קישורים לאתרים. סט הכללים הראשון הוא כמובן ביצוע ההיפך מהפרקטיקות המומלצות לקידום אתרים: אין לבנות יותר מדי קישורים בזמן קצר – מנועי החיפוש רואים בזה סוג של "ספאם"; אין לבנות קישורים מאתרים לא רלוונטיים בתוכנם, או מאתרי "זבל".

לא פחות חשוב מכך, אסור לבנות קישורים עם מילות קישור חיות החוזרות על עצמן. הגיוון, כפי שאמרתנו קודם, חשוב, כדי שמנועי החיפוש לא יראו גם בזה כ"ספאם".

עוד חשוב להיזהר מקישור משני אל קישורים שנבנו: אכן, ישנן אסטרטגיות בניית קישורים משניים אל קישורים עיקריים שנבנו אל האתר המרכזי, אולם חשוב שלא להגזים בכך, לוודא את איכות קישורי המשנה ואת איכות מיקומם. קישור משנה אחד מ"אתר רעיל" עלול "לזהם" את כל מבנה הקישורים שהתאמצתם לבנות.

הרוטב הסודי

"הרוטב הסודי" של בניית קישורים בשנים האחרונות עובר דרך הרשתות החברתיות. נראה כי לפחות בשעת כתיבת שורות אלו, לקישורים מן הרשתות החברתיות ישנו משקל מיוחד וחשוב בקידום נכסים דיגיטליים וקידום אתרים כללי – מה שנקרא בעגה המקצועית "סושיאל סיגנלס", "איתותים חברתיים".

בניית קישורים טבעיים על ידי עידוד אחרים לשתף את הקישור לאתר או לנכס הדיגיטלי שלכם היא סוג של דרך קיצור לראש פירמידת החיפוש בימים אלו. ההיגיון לכך פשוט: כשאחרים בונים עבורך קישורים ומשתפים, מנועי החיפוש מבינים שיש כאן תוכן איכותי ורלוונטי, ונותנים לאתר היעד משקל ודירוג גבוהים יותר.

בניית אתר תדמית
wordpress

בניית אתר תדמית

בניית אתר תדמית זו אומנות! בניית אתר תדמית – דמיינו לעצמכם חלון ראווה של חנות בגדים שלא מזמינה אתכם להיכנס אליה! לדוגמא אם החלון שלה

פרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט זה תהליך שכולל אסטרטגיה מנצחת ושימוש בכלים חכמים הודות לגוגל מנוע החיפוש הגדול בעולם, הרשתות החברתיות ובכלל כל הפלטפורמות ברשת אנחנו יכולים לפרסם

מדריך קידום אתרים בגוגל
שיווק עסקים - הבלוג

מדריך קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית

מדריך קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית – תחום הקידום האורגני הוא תחום מורכב מאוד הכולל פרמטרים רבים לעבודה על האתר ומחוצה לו. כל מקדם אתרים