קידום חנות אינטרנט – אסטרטגייה שיווקית והקמה

נפגשנו בבעלי חנויות רבים שביקשו הצעת מחיר לצורך קידום חנות אינטרנט ומאחר שקיימת חשיבה נפוצה ושגויה "שקודם בונים חנות אינטרנטית והלקוחות כבר יגיעו" החלטנו לכתוב מאמר זה.
חשיבה זו היא חשיבה שגויה משום שתכנון מקדים ומקצועי של חנות אינטרנטית יכול לחסוך לך כסף רב.
תכנון מקדים יכול להראות לך את נקודות החולשה ונקודות החוזק שבעסק אותו אתה מתכנן להקים.
להלן חלק מהנקודות החשובות שצריך לתת עליהן את הדעת לפני שמקימים חנות אינטרנטית.

 

תהליכי קידום חנות אינטרנט , ראשית בדוק את המתחרים שלך

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות לפני שאתה מקים חנות אינטרנטית או קטלוג אינטרנט, זה לבדוק את המתחרים שלך בתחום בו אתה מתכוון לפעול.
בדוק חנויות אינטרנטיות אחרות שמוכרות מוצרים זהים או דומים לאלה שאתה מתכוון למכור.
אסוף כמה שיותר מידע על המתחרים, מידע כגון: טקטיקות שיווקיות שבהן הן נוקטים, פתרונות טכניים והאופן שבו העסק שלהם פועל.
המידע הזה יאפשר לך לבחון את מצבך באופן ראלי בכדי לקבל החלטה מושכלת.
נתח את המצב בהיבטים שונים ושאל את עצמך את השאלות הבאות:

  • שאל את עצמך, האם אתה מסוגל להתחרות בשוק היעד?
  • מה יהיה מקומך בשוק, האם אתה מציע משהו שונה או משהו ייחודי?
  • האם אתה מתכוון להתחרות באמצעות יתרון מבדל של מחיר או אולי של איכות?
  • האם אתה יכול לשווק את המוצרים בצורה טובה יותר?
  • האם אתה מציע פתרון טכני טוב יותר משל המתחרים?
  • האם השיווק שלך יהיה מוצלח יותר עם ROI (החזר השקעה) גבוה יותר?

אם הגעת למסקנה שאתה לא מציע משהו טוב יותר מהמתחרים שלך, החנות שתקים עלולה להיות מקור לבזבוז זמן וכסף.
בדיקה זו היא בין הדברים החשובים ביותר שאתה צריך לבצע לפני שאתה מקים חנות אינטרנטית.
המסקנות שאליהם תגיע מבדיקה זו, יתוו את הדרך שבה תבנה את החנות ואת האסטרטגיה השיווקית שלך.

 

בצע מחקר מילות מפתח עבור חנות אינטרנט לקידום אורגני בגוגל (SEO)

החלק העיקרי מתנועת הקונים שמגיעה לחנויות אינטרנטיות מגיע ממנוע החיפוש של גוגל באמצעות גולשים שמחפשים ביטויי חיפוש שונים שמתאימים למוצרים אותם הם רוצים לרכוש.
לכן, בניגוד לדעה המקובלת "קודם נבנה אתר ואחר כך נקדם אותו", כדאי מאוד לבצע חקר מילות מפתח מתאים לפני שבונים את אתר החנות.
חקר מילות מפתח מקדים, יסייע לאבחן את הביטויים המרכזיים בתחום בו אתה מתכוון לפעול, ידע זה יאפשר בניה מתאימה יותר של האתר סביב אותם הביטויים.
הדרך לבצע חקר מילות מפתח היא לעשות רשימה של כל המוצרים שאותם אתה מעוניין למכור באינטרנט ולשכור את שירותי מקדם אתרים שיבצע עבורך חקר מילות מפתח המתאים לאותם המוצרים.
חקר מילות המפתח של מקדם האתרים צריך לספק לך מידע ותשובות לשאלות שונות כגון:

  • אתה תקבל רשימת ביטויי מפתח שבהם אתה מעוניין להיות מדורג במקום טוב.
  • אתה תבין כמה ראלי עבור החנות החדשה שלך לקבל דירוג טוב בגוגל עבור אותם הביטויים.
  • תקבל הערכה לגביי התקציב שנדרש בכדי להשיג דירוג טוב בביטויים העיקריים וכך תוכל להבין אם אתה מסוגל לעמוד בתקציב זה.
  • תקבל הערכה למשך הזמן הנדרש בכדי להשיג את הדירוג המוצלח בביטויים הנדרשים.

 

בצע הערכה לגביי עלויות השיווק במנועי חיפוש (SEM)

חשוב להבין שבדרך כלל ההצלחה בקידום אורגני לביטויים ארוכים כרוכה בעבודה מתמשכת למשך זמן ארוך.
אולם, החנות שלך צריכה להרוויח באופן מידי ולכן חלק מהתקציב שלך צריך להיות מופנה גם לשיווק באמצעות קידום ממומן בגוגל.
בקש מאיש מקצוע מתאים שיבחן מה העלויות הפרסום בקידום ממומן בתחום שלך.
נסה להבין כמה תצטרך לשלם פר קליק בכדי להתחרות בביטויי החיפוש העיקריים שלך.
כעת, נסה להעריך את החזר ההשקעה שלך באמצעות נתון זה ובאמצעות הערכה של שיעור ההמרה הממוצע.

דוגמה לחישוב:
הרווח ממוצר X הוא 500 ש"ח.
עלות פר קליק עבור ביטוי מתאים היא 5 ש"ח.
נניח שיחס ההמרה הממוצע למוצר הוא 3%
זה אומר שעבור 100 קליקים אתה תוציא 500 ש"ח.
ביחס המרה של 3% תתבצע רכישה של 3 מוצרים ומהם אתה תרוויח 1,500 ש"ח.
החזר ההשקעה הוא הכנסה פחות הוצאה חלקיי ההוצאה.
בדוגמה שלנו החזר ההשקעה יוצא חיובי ושווה ל2- שזה החזר השקעה מעולה.
החזר השקעה קטן או שלילי מראה שהפרסום לא רווחי.

תמונות המוצר בחנות האינטרנט צריכות להיות מזמינות ומדויקות

הכן את כל תמונות המוצרים שאתה מתכוון למכור באתר.
השקע כמו שצריך בתמונות אלו כך שיהיו בעלות מראה אסטטי ויתארו בצורה מדויקת את המוצר שהן מציגות.
בחנות המקוונת שלך, תמונת המוצר מייצגת את המוצר שאתה מוכר ולכן התמונה צריכה להיות מזמינה ומדויקת כך שהלקוח יקבל בדיוק את מה שביקש לקנות.

תיאור המוצר הוא "איש המכירות" של החנות שלך

רבים נוטים להשאיר את תיאור המוצרים השונים לסוף וזו טעות.
תיאורי המוצרים ביחד עם התמונות המוצרים הם "אנשי המכירות" של החנות האינטרנטית שלך והם יכולים לשפר את יחס ההמרה שלך לטוב או לרע בהתאם לאיכות.
בתיאור המוצר כתוב את כל מה שעולה בדעתך שלקוח אמתי היה עשוי לשאול על המוצר.
ארגן את התוכן בצורה טובה כך שהמידע יהיה זמין וברור לגולש בחנות שלך.
לתיאור המוצר חשיבות רבה גם ביכולת הדירוג בביטויי החיפוש המתאים בגוגל.

אל תשכח את הדפים הקבועים באתר

אל תשכח לתכנן את הדפים הקבועים באתר. דפים כגון: דף אודות, דף שאלות נפוצות, מדיניות החזרה או דף הסבר על משלוחים.
ברגע שהגולש בחנות מקבל את כל המידע שהוא צריך בקליקים ספורים, חווית הרכישה שלו נעימה יותר והוא יטה לחזור ולקנות בחנות שלך.

לפעמים לאחר קידום חנות אינטרנט יש דרישה שהמערכת תגבה נתונים ותגבה תשלומים ביכולת סליקה

בחן את האופציות הרלוונטיות עבור החנות שלך לביצוע סליקה ותשלומים.
בדוק מספר אפשרויות סליקה, השווה מחירים והכנס את עלויות הסליקה לשקלול של החזר ההשקעה שביצענו קודם בסעיף של השיווק.
בחירה באופציית הסליקה המתאימה ביותר היא חשובה מאוד ומשפיעה מאוד על החזרה ההשקעה ובמיוחד במידה והחנות שלך מוכרת מוצרים שעלותם זולה.

משלוחים

החלט לאילו אזורים אתה מתכוון לבצע משלוחים. האם רק לארץ או גם לחו"ל?
בדוק את עליות המשלוחים השונים לאזורים השונים. האם אתה מתכוון לספק משלוחי חינם לאזורים שונים?
איזה סוג של משלוחים אתה מתכוון לספק? מהירים יותר או פחות ומה העלות של כל משלוח?
כל הנתונים הללו גם הם משפיעים על יחס החזר ההשקעה שהתקבל בחישובים שלך.

נראה לך מסובך? קידום חנות אינטרנט זה לא דבר קל….אבל אנחנו כאן בשבילך

אלו היו רק חלק מהנקודות הרבות שצריך לחשוב עליהם לפני שמקימים חנות אינטרנטית.
קיימות נקודות נוספות שצריך לבחון, לבדוק ולתת עליהן את הדעת במהלך בניית החנות.
אם אתה לא בטוח שאתה יודע מהיכן להתחיל בבניית חנות, פנה אלינו לגל ים סטודיו
גל ים סטודיו מספקת מעטפת כוללת של אנשי מקצוע המתמחים בתחומים שונים כמו: קידום אתרים אורגני SEO, שיווק בגוגל SEM, בניית אתרים, עיצוב, שיווק ברשתות חברתיות (שלא הזכרנו במאמר) ועוד.
פנה אלינו ותוכל לקבל חוות דעת מקצועית שתעשה לך סדר בעניינים, איך ומאיפה מתחילים בבניית חנות אינטרנטית.
אנחנו נבנה עבורך תכנית מקצועית ומקיפה לחנות אינטרנטית מוצלחת.