האלגוריתם של גוגל
האלגוריתם של גוגל כבר מזמן לא כלי פרימיטיבי שסורק מילות מפתח, האלגוריתם משלב בינה מלאכותית שלא מפסיקה ללמוד מאגרי מידע עצומים ובנוסף לכך שורות הקוד החדשות באלגוריתם נכתבות על פי דרישות חדשות של קבוצות ביקורת ומיקוד שכל מטרתה לשפר את מנוע החיפוש של גוגל עבור הגולשים.
שינוי באלגוריתם נעשה בממוצע בין 2 ל 4 פעמים בשנה (לפחות המשמעותיים שביניהם), נתחיל בכך שאנו מקווים מאוד בשבילכם כי לא נפגעתם, עם זאת במידה וכן אתם מוזמנים להתייעץ איתנו על מנת לבחון מדוע הדירוג נפגע.
עדכוני ליבה בגוגל גדולים ומשמעותיים
בדרך כלל העדכונים הם קטנים ונקודתיים אך אחת למספר שנים גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה בעשרות עדכונים וחידושים שמרבית בעלי האתרים וחברות לקידום אתרים חוששים מהם.
עדכוני ליבה משמעותיים יכולים להזיק לדירוג האתר וכך לא להציג את האתרים בתוצאות החיפוש בדף הראשון והרלוונטי ביותר לגולשים.
בכל אופן, חברה לקידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל מתעדכנת על בסיס יומיומי ולכן יכולה לבנות אסטרטגיה חדשה בהתאם לאותם העדכונים ולשמור על דירוג האתר מפני השינויים של גוגל.
כיצד משפיעים עדכוני ליבה בגוגל – האלגוריתם של גוגל על האתר שלך
עדכוני הליבה אלו הם שיפורים במנוע החיפוש של גוגל אשר תפקידם לשפר את תוצאות החיפוש עבור הגולשים ולייצר תוצאות איכותיות ורלוונטיות בהתאם למה שחיפשו הגולשים ולכן עדכוני האלגוריתם משפיעים באופן ישיר על מרבית האתרים בכל העולם וגם כוללים את האתר שלך.
אותם עדכונים מוודאים שאכן בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל יוצגו אתרים עם תוכן איכותי, רלוונטי וייחודי שנותן מענה לגולשים בהתאם למה שחיפשו.
עדכוני הליבה מנסים למנוע זיופים ומניפולציות על מנוע החיפוש של גוגל ולכן כל עדכון ליבה של גוגל יכול להשפיע בצורה ניכרת על דירוג האתר שלך.
מה קרה בעדכון האלגוריתם האחרון (חודש מאי 2022)?
עדכון האלגוריתם האחרון של גוגל שם דגש על התחומים הבאים: נדל"ן, חיות, תחביבים, טיולים וחופשות וספרות.
העדכון בסך הכל הגיוני מאוד, מכיוון שתקופת הקורונה שנמשכה מעל לשנתיים כבר נגמרה ויש ביקושים חדשים לתחומים הנ"ל ולכן התוכן חייב להיות עדכני לתקופה של אחרי קורונה.
אותם תחומים נפגעו קשות בתקופה והייתה ירידה עצומה בנפח החיפושים במנוע החיפוש של גוגל.
כעת אחרי שנתיים קשות, הגולשים שוב מחפשים טיולים וחופשות, חלק לא מפחדים לסגור עסקאות נדל"ן ונראה שיש כבר פחות זמן לתחביבים והגולשים מחפשים דברים אחרים.
כל אותם השינויים בעולם האמיתי אילצו את גוגל לעדכן את האלגוריתם של מנוע החיפוש שלה ולכן כעת ניתן לזהות שהתוכן האיכותי צריך גם להתאים לשינויים הפיזיים בעולם בצורה הגיונית.
יש חשיבות גדולה לעדכוני האלגוריתם בתחומים הבאים:
באופן כללי, השינויים האחרונים לא משמעותיים בהשוואה לעדכונים קודמים אך נראה כי בשל סיום תקופת הקורונה בהם הבידודים גרמו לשינויים קיצוניים בתחביבים ואף להתרסקות בחלק מהתחומים כמו תיירות ונדל"ן.
הם אלו התחומים שעדכוני הליבה באים לפתור מחדש ולעדכן את תוצאות החיפוש בגוגל כדי שיהיו כמה שיותר רלוונטיים ולא מיושנים.
למידע עדכני על עדכון הליבה של גוגל – עדכון אוגוסט 2024
שאלות תשובות לגבי עדכון ליבה
זוהי בדיקה מגמתית ומדגמית אשר משלבת בינה מלאכותית, מאגרי מידע עצומים וקבוצת ביקורת פנים ארגונית אשר בודקת בקפדנות אתרים רבים במגוון תחומים ובפריסה רחבה החל מאתרים סמכותיים וותיקים עם הרבה תנועה של גולשים ואתרים "חלשים" יותר. לאחר מכן כל התוצאות מהבדיקות האוטומטיות והידניות נאספות אל טבלה מסוג של סקר סיכונים ומיד לאחר מכן את התובנות המתגבשות הופכים לדרישות דחופות לעדכון של האלגוריתם על מנת כדי לשמור על איכות התוצאות שיוצגו במנוע החיפוש של גוגל.
אין צורך לרמות את האלגוריתם ולנסות לדחוף את כל הדפים באתר שלנו בתוצאות החיפוש. עדיף להתמקד במספר ביטויים החשובים ביותר לעסק ולזהות את הביטויים אשר ניכרת השקעה רבה של תוכן עדכני, קישורים חזקים וסמכותיים מאתרים רלוונטיים.
עדכוני ליבה קורים מספר פעמים בשנה בעוד שעדכונים משמעותיים של האלגוריתם קורים לרוב פעם אחת בשנה.
העדכונים משפיעים באופן מקיף וישיר על דירוג התוצאות במנוע החיפוש של גוגל כלומר עמודים שמקדמים ביטויים מסויימים והוצגו ראשונים יוכלו להינזק ולהפסיק להופיע בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש של גוגל.