חדשות גוגל: Google משיקה את עדכון הליבה של אוגוסט 2024

תוכן עניינים

עדכון הליבה של גוגל באוגוסט 2024 מחפש אחר תוכן שימושי בעל ערך, מכוון לתוכן SEO בעל ערך נמוך ומקדם אתרים איכותיים. ההשקה המלאה צפויה בתוך חודש.

עדכון ליבה של גוגל (Google Core Updates) – גרסת אוגוסט 2024

כפי שכבר הבנתם, עוד עדכון של גוגל הגיע אלינו. עוד אחד מיני רבים – שינוי האלגוריתם האחרון נועד להגביר תוכן ברמה גבוהה ולהוריד תוכן שהוא ממוקד SEO בעל ערך נמוך בתוצאות החיפוש.

עדכוני הליבה של גוגל – העדכון האחרון הוא חלק ממאמץ מתמשך של מנוע החיפוש של Google לשפר את איכות התוכן המוצג במנוע החיפוש (כאמור, התוכן הוא המלך). עם יציאת העדכון הזה לאוויר העולם, גוגל בעצם מיקדה את המאמצים שלה בזיהוי של תוכן איכותי, תוכן בעל ערך ממשי עבור המשתמשים, לצד ניסיון של צמצום נראות תוכן שנוצר למעשה עבור צרכי SEO והוא אינו מספק איזשהו ערך אמיתי.

מהי המשמעות?

אתרים שבאמת מספקים תוכן מקורי ורלוונטי למשתמשים, יזכו לדירוג יותר טוב, בעוד שאתרים שמסתמכים בלבד על טקטיקות של SEO, כמו למשל שימוש בתוכן שטחי או הרבה מאוד מילות מפתח, עשויים לראות ירידה בדירוג שלהם.

שימו לב, העדכון האחרון של גוגל (אוגוסט 2024) מציג ומדגיש את החשיבות של התמקדות בחוויית הגלישה של המשתמשים ובפועל במשתמשים עצמם.

מנהלי תוכן ובעלי אתרים נדרשים כעת להשקיע בתוכן יותר איכותי המספק מענה עבור צרכים ושאלות הגולשים. לדוגמה, תוכן שעונה כל כוונת המשתמש, מציג מידע מבוסס ואמין ומספק תובנות, יקבל עדיפות גבוהה יותר במיקומים במנוע החיפוש.

עם הזמן גוגל ממשיכה בשיפור האלגוריתמים שלה על מנת להבטיח שאכן תוצאות החיפוש יהיו ממוקדות יותר, מועילות ככל הניתן ורלוונטיות – עדכון אוגוסט 2024 הוא צעד גדול נוסף בכיוון הזה.

אם אתם בעלי אתרים, אם אתם עסקים, עליכם לספק תוכן איכותי על מנת לצפות בשיפור בביצועים שלכם במנוע החיפוש. לעומת זאת, מי שמתבסס על "טריקים" או טכניקות מיושנות של SEO עשוי לחוות ירידות ובהתאם לכך גם לשנות את גישת העבודה ולהתמקד יותר בערך התוכן ובאיכות.

 

מהי תקופת היישום של עדכון הליבה של גוגל?

הפעם, ההשקה המלאה של עדכון ליבה זה עשויה להימשך עד חודש אחד. עדכון הליבה של גוגל (אוגוסט 2024) הוא בין העדכונים היותר משמעותיים של גוגל בשנה האחרונה.

כמו שקרה במרבית העדכונים הגדולים של ענקית מנוע החיפוש, תהליך היישום מתבצע בצורה הדרגתית, מה שבעצם מאפשר לאלגוריתם של גוגל לאסוף נתונים וגם לבצע את ההתאמות הנדרשות למשך זמן.

במקרה של העדכון הנוכחי, לדברי גוגל, היא מעריכה כי ההשקה המלאה עשויה להימשך עד חודש שלם. משך הפריסה הארוכה (יחסית) נועדה לוודא שכל השינויים בדירוג וההתאמות יבוצעו בצורה המדויקת ביותר, לצד התחשבות במגוון סוגי האתרים הרחב ובהתאם לתכנים הקיימים כיום ברחבי הרשת.

בעלי אתרים ומנהלי SEO עשויים בזמן זה להבחין בשינויים (אפילו קיצוניים) בדירוג של האתר שלהם. יחד עם זאת, ישנם אתרים העשויים לראות גם עליות לצד הירידות באופן הדרגתי בתוצאות החיפוש. חשוב לזכור שמדובר בחלק טבעי מהתהליך ולכן מומלץ לחכות עד לסיום המלא של העדכון בטרם שינויים משמעותיים באתר.

בתום תקופה היישום של גוגל, היא תסיים את התהליך ותייצב את הדירוגים החדשים, כך שניתן יהיה לראות את ההשפעות במלואן ובהתאם לעדכון גם להבין כיצד מושפע האתר מהשינויים באלגוריתם.

 

עדכון הליבה של גוגל

 

האם יש השלכות תעשייתיות בעקבות עדכון ליבה של גוגל?

לעיתים קרובות, עדכוני ליבה מטלטלים את ה-SERP בין התעשיות השונות – גוגל מדגישה יצירה של תוכן מקורי ואיכותי ואינה מציעה תיקונים מהירים לירידה בדירוגים במנוע החיפוש.

ככל שמתקדמת ההשקה, מקדמי אתרים ובעלי אתרים צריכים לעקוב אחר המיקומים שלהם ובהתאם לכך גם לעשות לתוכן אופטימיזציה ואדפטציה להתמקדות של גוגל בערך המשתמש.

עדכוני הליבה של גוגל עשויים להוביל לשינויים קיצוניים לפעמים ב-SERP (תוצאות החיפוש) עבור מגוון אתרים בתעשיות השונות. כמו שכבר אמרנו קודם לכן, העדכונים מתמקדים בעיקר בהבטחת תוכן מקורי ואיכותי, מה שבעצם עשוי להוביל להשלכות רוחביות על לא מעט תעשיות.

אם האתר שלכם מתמקד ביצירת תוכן שהוא פרופר SEO, בעיקר עבור קידום אתרים, קחו בחשבון שהוא עשוי לחוות ירידה לא נעימה בדירוגים במנוע החיפוש.

בעקבות עדכון הליבה האחרון של גוגל, ישנן לא מעט תעשיות, כמו למשל פיננסים, בריאות ותיירות, עשויות לחוות תנודות משמעותיות במיקומים שלהן במנועי החיפוש. מדוע? בתעשיות הללו, בהן המקצועיות והאמון חשובים מאוד, עדכון הליבה של גוגל עשוי להוביל לשינויים בתיעדוף של אתרים בהתאם לדיוק המידע ובהתאם לאיכות המידע שהם מציעים.

 

אוקיי, אבל מה כן אפשר לעשות למרות זאת?

שאלת השאלות. כחלק מההתמודדות עם העדכון האחרון, חשוב מאוד לעקוב אחר הדירוגים באתרים שלכם ובהתאם לכך גם לעשות אופטימיזציה מקיפה לתוכן בהתאם להתמקדות של גוגל בערך המשתמש. במילים אחרות, יש צורך להתאים את התוכן באתרים לרף החדש שגוגל הציבה. המשמעות היא שייתכן ויהיה צורך בהשקעה מחודשת, שינוי מסלול אפילו, מבחינת יצירה של תוכן איכותי ואמין המספק את המענה בהתאם לצרכי המשתמש.

 

טיפים והדרכה לגבי עדכון ליבה

לצד עדכון הליבה של גוגל באוגוסט 2024, Google שינתה את ההנחיות שלה בעניין עדכוני הליבה של אלגוריתמים. למעשה המסמך החדש מספק מגוון טיפים ועצות שימושיות עבור בעלי אתרים ואנשי מקצוע בתחום ה-SEO המושפעים מהעדכונים הללו.

 

מה כוללים השינויים בהנחיות המתוקנות של גוגל?

גוגל סרץ' קונסול

סקשנים חדשים בשימוש ב-Google Search Console על מנת להעריך ירידה בתנועה ובהתאם לכך גם להעריך שינויים משמעותיים במיקום.

בהתאם לעדכון האחרון, בין הכלים עליהם מומלץ להשתמש על מנת להעריך את השינויים במיקומים הוא הסרץ' קונסול. הסקשנים החדשים שנוספו מאפשרים להבין בצורה יותר מעמיקה את הסיבות לירידה במיקומים ובתנועה. הסרץ' קונסול מספק תובנות מעמיקות ומפורטות בעניין הביצויים של כלל דפי האתר, כולל ניתוח של מילות המפתח שהובילו לתנועה לעמודים כאלו ואחרים וגם זיהוי של שינויים חדים בכמות של ההופעות והקליקים.

 

שיפורים בתוכן

בין השינויים בהנחיות המתוקנות של גוגל, ישנו ייעוץ עבור ביצוע שיפורים בתוך לצד מתן דגש לשינויים מהותיים בהתאם לתיקונים מהירים.

במילים אחרות, ההנחיות המתוקנות של גוגל כוללות בתוכן גם ייעוץ מפורט לגבי ביצוע של שיפורים בתוכן על מנת להבטיח שאכן התוכן עומד בסטנדרטים החדשים של גוגל, המדגישה את החשיבות של השינויים המהותיים באמת בתוכן ולא רק בתיקונים מהירים. בין היתר, ההנחיות כוללות בתוכן הצעות לביצוע של אופטימיזציית עומק בתוכן, כמו למשל יצירה של תוכן מעמיק ומקורי, ריענון מידע מיושן, שיפור נגישות וקריאות של התוכן.

בהתאם להמלצות של גוגל, מומלץ מדי פעם לבצע ביקורת תוכן מקיפה על מנת לוודא ולאמת שהתוכן אכן מספק מענה מקיף וברור לצורכי המשתמשים.

 

משך הזמן הנדרש לאחר יישום השיפורים

ציפיות בעניין הזמן הדרוש על מנת לראות שינויים בדירוגים לאחר יישום השיפורים.

בעקבות עדכון הליבה האחרון של גוגל, היא גם מתמקדת הציפיות הנכונות בעניין הזמן הנדרש כדי לראות שינויים בדירוגים אחרי שבוצעו בפועל שיפורים בתוכן. בנוסף לכך, גוגל מוסיפה ומדגישה כי התוצאות של השיפורים לא יופיעו באופן מיידי – ייתכן וידרש זמן עד שהאלגוריתם יעבד את השינויים שבוצעו ובהתאם לכך יתאים את הדירוגים.

אל תהי חסרי סבלנות, מומלץ להמתין כמה שנדרש ולאפשר לאלגוריתם של גוגל את הזמן הנדרש עבור עיבוד הנתונים החדשים. במקום לצפות לתוצאות מיידיות, ההמלצה היא לבצע שיפורים איכותיים מתמשכים בתוכן ולבחון את ההשפעות לאורך זמן.

השינויים בהנחיות מתמקדים בכך שאופטימיזציה למשל דורשך לרוב השקעה לטוווח הארוך לצד שמירה על עקביות וגם התאמה לדרישות המשתנות של מנוע החיפוש.

מה המטרה בעצם?

יצירה של תהליך שיפור מתמשך לאורך זמן אשר התוכן בו מותאם באופן קבוע לדרישות האלגוריתם ולצרכי המשתמשים על מנת שניתן יהיה להשיג תוצאות משמעותיות ויציבות יותר בדירוגי החיפוש למשך זמן.

 

הסרה של תוכן מסויים

בהתאם לעדכון הליבה (Google Core Updates), החליטה גוגל להסיר חלק מהתוכן ההסברתי שבעבר היה קיים בעניין טבעם של עדכוני הליבה. מה המשמעות של הצעת הזה?

גוגל כבר פחות מתמקדת באפשרות של מתן פרטים יותר מדויקים על האופן בו משתנה האלגוריתם שלה, או כבר פחות מתמקדת באילו תחומים ספציפיים חלה התמקדות.

במקום זה, בהתאם להנחיות המתוקנות, יש דגש על החשיבות של תוכן איכותי בכל אספקט באתר ובהתאם לכך גם מגיעה ההמלצה להתמקד ביצירה של חווית משתמש מיטבית במקום להבין את הפרטים הטכניים של כל עדכון ועדכון, אלא להתמקד הלכה למעשה בתמונה הגדולה –

יצירה של תוכן אמין ומקורי, תוכן מועיל שמשתמשים באמת מעריכים.

ההסרה של התוכן ההסברתי באה להציג לבעלי אתרים ומקדמי אתרים שמומלץ לפעול בהתאם לעקרונות הבסיסיים של מתן ערך למשתמש במקום לנסות כל הזמן להיות במרדף אחר עדכונים ולהתאים את עצמם לשינויים הקטנים בעדכוני הליבה.

 

 

מה עוד חשוב שתכירו בעקבות עדכון הליבה של גוגל?

עקרונות ה-E.E.A.T

רגע רגע, מה זה בכלל? Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, and Experience.

גוגל ממשיכה להדגיש כל הזמן ולחזק את עקרונות E.E.A.T הכוללים מומחיות, סמכותיות, אמינות וניסיון – זאת כחלק מאוד מרכזי בהערכה של איכות התוכן. כמו שכבר הבנתם בטח, בעדכון האחרון של גוגל היא הרחיבה מאוד את המשמעות של העקרונות הללו לצד מיקוד באתרים המספקים תכנים המיוצרים על ידי אנשי מקצוע ומומחים בתחום, מה שמקובל ומוכר כמקור אמין. מה זה אומר? ככל ואתרים מייצרים תכנים ללא כל עיגון מקצועי, או למשל מציגים מידע שאינו מדויק, עשויים גם הם לחוות ירידות משמעותיות בדירוגים שלהם.

 

השפעת העדכון על אתרים חדשותיים ורפואיים

אם נסתכל רגע על עדכוני הליבה הקודמים שהיו, מי שהיה פגיע במיוחד לשינויים בדירוגים היו אתרים חדשותיים ואתרים רפואיים. בעדכון הנוכחי (אוגוסט 2024) המגמה נמשכת לצד שימת דגש על אמינות, עדכניות המידע ודיוק, בייחוד כאשר מדובר על תחומים רגישים כמו בריאות ורפואה. הציפיה של גוגל בתחומים הללו היא שהמידע יהיה מבוסס על מקורות מהימנים, תוכן שניתן יהיה לאמת על ידי מקורות חיצוניים.

 

חוויית המשתמש (Page Experience) – מהי החשיבות?

העדכון האחרון מביא איתו גם דגש על חשיבות החוויה הכוללת של גולשי האתר. כלומר, יותר מאי פעם גוגל משקללת גם את מהירות טעינת העמודים, האינטראקטיביות של האתר והנגישות, כחלק מהמדדים שהלכה למעשה משפיעים על הדירוג.

במילים אחרות, אין ספק שהדגש העיקרי הוא ההשקעה בתוכן איכותי, אך יחד עם זאת חשוב מאוד גם להתייחס להיבט חוויית המשתמש עבור גוגל (Page Experience), חוויה מהירה ונוחה.

 

שאלות נפוצות

לאחר שהחל עדכון הליבה באוגוסט האחרון (Google Core Updates), צפו לא מעט שאלות בקרב מקדמי ובעלי אתרים. הנה כמה מהן –

 

כיצד ישפיע העדכון האחרון על הדירוג של האתר שלי?

העדכון האחרון של גוגל מתמקד בשיפור של איכות תוצאות החיפוש על ידי קידום של תוכן מקורי, איכותי ומועיל לגולשים לצד הפחתה של דירוג תוכן שנוצר בעיקר עבור צרכי קידום אתרים SEO. במידה והאתר שלכם מתמקד בערך איכותי ואמיתי, יכול מאוד להיות שתוכלו לראות שיפורים בדירוגים, בעוד שאתרים בעלי תוכן פחות מועיל עשויים לחוות ירידות.

 

מדוע האתר שלי נפגע בדירוגים?

ירידה בדירוג בביטויי האתר עשויה להתרחש בעקבות כמה גורמים. נכון לעדכון האחרון של גוגל, אחת הסיבות עשויה להיות בגלל שמנוע החיפוש מתעדף תוכן יותר איכותי. ההמלצה של גוגל היא לבצע בדיקה של הדפים שנפגעו על ידי שימוש בכלי Google Search Console ובהתאם לכך גם לוודא שהתוכן מועיל, מקיף ומבוסס על עקרונות ה-E.E.A.T.

 

האתר שלי נפגע – איך ניתן לשפר את הדירוגים?

בהתאם להנחיות של גוגל למיטוב ושיפור של הדירוגים לאחר פגיעה, מומלץ לשפר את התוכן, בין אם לבצע ריענון מלא לכל התוכן, בין אם עיבוי, הוספה של מידע מקיף ומתן ערך מוסף לגולשים. חשוב מאוד להתמקד ביצירה של תוכן שהוא לא רק ממוקד פרופר במנוע החיפוש, אלא תוכן שבאמת משרת את הגולשים.

 

האם גם אתרים קטנים מושפעים מהעדכון האחרון של גוגל?

בהחלט, גוגל לא פוסחת על אף אחד. העדכון האחרון מיועד להעניק חשיפה מוגברת גם עבור אתרים קטנים ועצמאיים שמציעים תוכן שימושי ואיכותי. במידה והאתר שלכם קטן, אך מכיל בתוכו תוכן איכותי, שימו לב – העדכון הזה עשוי לעבוד היטב לטובתכם.

 

תוך כמה זמן ניתן לראות את השפעות העדכון?

ההשפעות בעקבות העדכון עשויות להופיע תוך מספר ימים, אך לרוב זה גם עשוי לקחת מספר חודשים עד שהאלגוריתם של גוגל יזהה וישלב את השיפורים והשינויים שבוצעו בדירוגים.

 

איך אפשר לדעת אם האתר שלי נפגע כתוצאה מהעדכון האחרון?

מומלץ לבדוק שינויים חדים בתנועה האורגנית ושינויים בתנועה על ידי שימוש בכלים כמו GA4 (אנליטיקס) וגוגל סרץ' קונסול. בנוסף לכך, בין ההמלצות של גוגל בעניין זה, מומלץ להמתין עד להשלמה של פריסת העדכון בטרם קבלת החלטות בנושא. יש להימנע מביצוע שינויים קיצוניים עד לתום העדכון.

 

האם כדאי לי למחוק תכנים פחות מומלצים?

השאלה הזאת מתייחסת לצעדים שצריך לנקוט כתגובה לשינויים בדירוגים. ההמלצה היא שלא למחוק תכנים, אלא לנסות לשפר אותם, להוסיף להם ערך מוסף ולהפוך אותם ליותר איכותיים. ישנם מקרים בהם מחיקה של תכנים פחות מוצלחים כן יכולה לעזור בשיפור של ביצועי דפים אחרים באתר.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
תמונה של נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

עדכון פנדה (Panda)

עדכון פנדה הוא אחד העדכונים המשמעותיים ביותר של גוגל, שהושק לראשונה בשנת 2011, במטרה לשפר

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
לקוחות אומרים עלינו
לקבלת ייעוץ מלאו פרטים!

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים