המונח SERP מייצג דף תוצאות של מנוע חיפוש, ובלע"ז Search Engine Result Page.
SERP זה הדף שאתם רואים לאחר הזנת שאילתת חיפוש במנוע חיפוש כמו גוגל, בינג או יאהו. ה-SERP מציג רשימה של תוצאות שמנוע החיפוש רואה הרלוונטיות ביותר לשאילתה שלכם.
לדוגמא כמו התוצאה הזו, כתבנו מומחה קידום אתרים וקיבלנו את התשובה הבאה:
מהם הרכיבים של SERP ומה זה?
ישנם מספר רכיבים ל-SERP, ואלה יכולים להשתנות בהתאם למנוע החיפוש ולשאילתה הספציפית. להלן כמה מהאלמנטים הנפוצים ביותר:
- תוצאות אורגניות: אלו הרישומים שמופיעים בגלל הרלוונטיות שלהם למונחי החיפוש, לא בגלל שהם פרסומות בתשלום. מנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים מורכבים כדי לקבוע אילו דפים רלוונטיים ובעלי ערך רב עבור מונח חיפוש מסוים.
- תוצאות בתשלום: ידועות גם בשם מודעות תשלום לפי קליק (PPC), תוצאות אלו הן רישומים ממומנים שמפרסמים שילמו כדי להופיע כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח מסוימות. בדרך כלל הם מופיעים בחלק העליון או התחתון של ה-SERP.
- חבילה מקומית: זהו קטע של SERP המציג עסקים מקומיים הקשורים לשאילתת החיפוש. לעתים קרובות הוא כולל מפה ומידע כמו שעות עבודה, ביקורות ופרטים ליצירת קשר.
- גרף מידע: זוהי תיבה המופיעה בצד ימין של ה-סרפ בגוגל. הוא מספק מידע ברמה גבוהה על שאילתת חיפוש, ולעתים קרובות מושך נתונים ממקורות שונים (ראו דוגמא בצילום מסך הבא לעץ קישורים שגוגל החליט שהם רלוונטיים למידע).
- קטעים מומלצים: אלו הן תוצאות חיפוש נבחרות שמוצגות על גבי התוצאות האורגניות של Google מתחת למודעות בתיבה. קטעי קוד או תמונה ראשית מוצגים אשר שואפים לענות על השאלה של המשתמש מיד, כאן לרוב מדובר בסכמות שנית "להאכיל את גוגל" במיד אבל הוא מחליט אם לקבל זאת או לא.
דוגמא של עץ קישורים שגוגל זיהה כי הם רלוונטיים למי שחיפש "גל ים סטודיו" במנוע החיפוש
רוצים ללמוד עוד על SERP, צפו בסרטון
אגב, אם הבנת את המהות של SERP (סרפ) אז כנראה שהבנתם כיצד מנוע החיפוש בעולם, ואתם כבר מבינים את מהות התהליך של קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית
מהי החשיבות של ה-SERP (סרפ)
הבנת סרפ חיונית לכל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי או SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש). המטרה של קידום אתרים היא לגרום לאתר להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות האורגניות עבור מונחי חיפוש רלוונטיים. זה יכול להוביל לנראות מוגברת, יותר תנועה לאתר, ובסופו של דבר, יותר המרות או מכירות.
על ידי הבנת המרכיבים השונים של SERP, אתם יכולים לבצע אופטימיזציה טובה יותר של האתר שלכם והתוכן שלכם כך שיופיע בחיפושים רלוונטיים. זה עשוי לכלול שימוש במילות מפתח מסוימות, אופטימיזציה של האתר שלכם לנייד, שיפור מהירות הטעינה של האתר שלכם או קבלת קישורים נכנסים באיכות גבוהה יותר.
לסיכום, SERPs הם חלק מהותי מהאופן שבו אנשים מוצאים מידע באינטרנט. על ידי הבנת אופן הפעולה שלהם, תוכל לשפר את הנראות של האתר שלכם ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים.