סרץ קונסול Google Search Console

תוכן עניינים

סרץ קונסול Google Search Console (לשעבר וובמסטר טולס) – כלי ייעודי של מנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם מאפשר להפיק דוחות על מנת  למדוד את התנועה והביצועים של האתר, לפתור בעיות ולהבליט תוצאות.

בנוסף, הקונסולה מסייעת לראות איזה שאילתות מביאות מבקרים את האתר ואיך התוכן מוצג בגוגל. לאחר מכן, ניתן להגדיר קבלת הודעות אוטומטית כשגוגל עצמו מזהה בעיות באתר ואף לדעת אילו כתובות מושפעות מהן

קונסולת החיפוש של גוגל Google Search Console

הדרך הכי טובה להשיג ביצועי SEO בישראל על מנת שיהיו טובים יותר היא להיצמד להנחיות של גוגל. התפקיד של מנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם הוא להביא אלינו לאתר את הגולשים הרלוונטיים בלבד, לכן קיים אינטרס משותף: כאשר האתר בנוי נכון, יש בו את התוכן המתאים והמקורי שעבר בדיקת copyscape והעיצוב שלו ידידותי כדי לצמצם שיעור אחוזי נטישה תוך כדי שיפור יחס המרה וביצועים – גם גוגל מרוצה.

במילים אחרות, קידום אתרים בגוגל זו משימה פשוטה כל עוד יודעים מה לעשות. כדי לעזור לנו, גוגל אף מעמיד לרשותנו כלי חינמי, ידידותי, יעיל ואפקטיבי. הכלי הזה נקרא במקור Google Search Console ובלעדיו אף בעל אתר או חברה לקידום אתרים לא יכולים  לעשות את העבודה שלהם.

איזה מידע ניתן לקבל מגוגל סרץ' קונסול?

קונסולת החיפוש משמש בעלי אתרים או נציגים של חברה לבניית אתרים לצורך השגת כמה מטרות שונות. בראש ובראשונה, היא מאפשרת לעקוב אחר ביצועי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. שנית, היא מספקת מידע על בעיות שצריך לתקן כדי לקבל דירוג גבוה יותר. במובן מסוים, הקונסולה מכניסה אותנו אל מאחורי הקלעים של האלגוריתם: היא עוזרת לנו להבין איך גוגל רואה את האתר שלנו ומה עלינו לעשות כבר בשלבים מוקדמים של בניית אתרים על מנת שהדירוג האורגני יהיה גבוה.

כל המידע שאותו ניתן לקבל מהקונסולה עולה בקנה אחד עם הצרכים של הגולשים. בעזרת הקונסולה אנחנו יכולים לתפוס שתי ציפורים במכה אחת – גם להרוויח תוצאות מעולות של קידום אורגני וכך להבטיח שהלקוחות יהיו מרוצים יותר. כך למשל המידע שניתן לקבל כולל ניתוח מדויק של האתר, איפה יש בעיות טכניות, מהם ביצועי האתר, מה גולשים כותבים כדי להגיע אליו (מה שמכונה "שאילתות"), מהן הבעיות שבהן האלגוריתם של גוגל נתקל כאשר הוא נדרש לסרוק את האתר ואיזה שגיאות יש ברחבי הדומיין.

הכלי החינמי של גוגל לא מאפשר לבצע שינויים באתר בצורה ישירה, אבל הוא כן מרכז עבורנו את כל הנתונים בצורה מסודרת. בעזרת האתר אנחנו יכולים לקבוע אסטרטגיה לקידום ולקבל מידע שיעזור לנו לגלות הזדמנויות דירוג חדשות או לשפר דירוג של כתובת קיימת. בנוסף, המידע שהכלי נותן לנו חיוני על מנת להבין איך הגולשים מגיעים לאתר ומה עוד עלינו לעשות כדי להביא אותם.

חשוב לציין שכל המידע שמגיע מגוגל סרץ' קונסול מתייחס אל האופן שבו מנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם מתייחס אלינו. גוגל מביאה לנו את הכלי הזה בחינם, כי היא רוצה לעזור לנו לקדם את עצמנו. האתר שלנו הוא המוצר שגוגל מוכרת ללקוחות שלה, אז חשוב לה שהמוצר ייראה טוב. אם האתר שלנו לא יהיה מלוטש ויהיו בו בעיות טכניות, המוצר של גוגל לא יהיה איכותי והלקוחות ינטשו אותה. בגלל שבסופו של דבר גוגל היא חברת פרסום שמוכרת את המידע על הגולשים למפרסמים, אנחנו המוצר שהיא דואגת כל הזמן להשביח.

מלבד בעלי עסקים, מומחי מרקטינג או שיווק דיגיטלי וכמובן מנהלי אתרים, גם מפתחים שמטמיעים בפועל את הקוד צריכים את המידע שמגיע מגוגל. זה חשוב כדי לוודא למשל שאין תג קנוני לא מתאים או יותר מדי הנחיות NOFOLLOW שפוגעות בדירוג האורגני, אבל אפילו בשביל דברים פשוטים יותר כגון פקודת site לצפייה שגרתית בעמודי האתר המאונדקסים ועל מנת לראות איזה מהדפים נכנסו לאינדקס תוצאות החיפוש.

הדרכה בוידאו כיצד ניתן להתקין את גוגל google search console

הדרכה בווידאו יכולה לסייע לכל אחד ואחת מאיתנו להתקין את הכלי של גוגל ולהתחיל להשתמש בו. במקביל, ניתן להיעזר בהנחיות המפורטות והכתובות הבאות:

  1. פותחים חשבון בגוגל – רק בעלי חשבון בגוגל יכולים להשתמש בכלי החינמי של החברה. יש לכם חשבון יוטיוב, ג'ימייל או באחד המוצרים האחרים של ענקית החיפוש האמריקאית? הזינו שם משתמש וסיסמא והתחברו לקונסולה.
  2. הוספת נכס – בשלב השני לוחצים בסרגל העליון על כפתור "הוסף נכס" וכך בוחרים את כתובת האתר שלגביו רוצים לקבל מידע או לבצע מעקב. לאחר הוספת הכתובת, גוגל יבקש מכם לאמת שהנכס אכן שלכם.

כאן גם קיימות שתי אפשרויות: או לבחור דומיין או לבחור כתובת ספציפית. אם בחרתם באופציית הדומיין, תוכלו לבצע מעקב לכל כתובות ה-URL בכל תתי הדומיין אבל תעברו אופציית אימות אחת בלבד באמצעות DNS. אם תבחרו כתובת URL, המעקב יהיה רק אחרי הכתובת שהוזנה אבל יהיה אפשר להשתמש בשיטות אימות מרובות (למשל העלאת קובץ HTML לספריית האתר הראשית, הוספת תגית HTML לדף הבית, אימות עם גוגל אנליטיקס או אימות עם גוגל תג מנג'ר.

  1. ביצועים – בשלב האחרון תראו את הנתונים על הביצועים. זהו השלב החשוב, כי הוא מאפשר לכם ליישם תובנות מתוך המידע שנאסף על ידי הכלי החינמי ו search console.

נתוני חיפושים ע"י סרץ קונסול, קליקים, הופעות ועוד

האמת היא ששווה להתעכב על נתוני החיפושים ועל הביצועים השונים. כך לדוגמא רבים משקיעים רק בשלב שבו הם בוחרים אלמנט גרפי מתוך מאגרי תמונות בחינם כגון שאטרסטוק ואחרים, אך בלי לברר מה המספר הכולל של ההקלקות על כתובות האתר בתוצאות החיפוש והאם בכלל שווה להשקיע בזה.

באמצעות Google Search Console ניתן להמיר את המידע לטבלת אקסל נוח ובה תוכלו לנתח ולדעת כמה קליקים היו על כתובות האתר בתוצאות החיפוש וכמה הופעות היו לעמודים שלנו לאחר מכן, נקבל נתון ברור על שיעור קליקים ממוצע ועל מיקום ממוצע. מטבע הדברים, גם שיעור הקליקים וגם מיקום ממוצע משפיעים על תוצאות החיפוש.

עוד יתרון של שימוש בכלי בא לידי ביטוי באפשרות לבחור האם לראות את כל הנתונים יחד, או שמא לבחור נתון ספציפי ולהסתכל רק עליו. בנוסף, אפשר לבחור לקבץ את המידע לפי 5 וקטורים: מבט כללי על הביטויים שעבורם עמודי האתר שלנו דורגו במשך תקופה מסוימת, מבט כללי על העמודים המדורגים ומופיעים בתוצאות החיפוש, מבט כללי על המיקום הגיאוגרפי לפי מדינה שממנו מגיעים אלינו, מבט על המכשירים שמהם בוצעה התנועה לאתר ומבט על אופי העמודים כפי שהם מופיעים בתוצאות החיפוש (למשל עמודי AMP או סניפטס).

5 בדיקות טכניות שניתן לבחון באתר דרך הכלי של גוגל

הנתונים העיקריים שאפשר לקבל מגוגל סרץ' קונסול הם כאמור כל אלו שמגיעים ישירות מתוצאות החיפוש האורגניות, בעיקר קליקים, הופעות, שיעור קליקים ומיקום ממוצע. לצד אלו, יש לפחות עוד 5 סוגים שונים של בדיקות טכניות שניתן לבחון באתר דרך הכלי של גוגל:

  1. דוח כיסוי אינדקס – זו בדיקה טכנית מתקדמת שבעזרתה אפשר לאתר כל שגיאה אפשרית באתר. אם משתמשים בכלי של גוגל לצורך שיפור דירוג אורגני בתוצאות החיפוש, הדוח יסייע לנו לקבל נתונים על עמודים עם שגיאות, עמודים תקינים אבל עם אזהרות פעילות, עמודים תקינים לחלוטין ועמודים שלא נכללים באינדקס.

כמו כן, התצוגה הגרפית נוחה כי היא מחולקת לצבעים: עמודים עם שגיאות צבועים באדום, עמודים עם אזהרות צבועים צהוב, עמודים תקינים מופיעים בירוק ועמודים שלא נכללים באינדקס הם באפור. ההמלצה הטכנית היא לבדוק בכל פעם קוביה אחרת, כדי להתמקד בסוג השגיאות שבהן רוצים לטפל. בנוסף, יש לזכור שהעמודה הירוקה היא הכי פחות רלוונטית – כי היא מציגה ממילא רק את העמודים התקינים שלא דורשים את תשומת הלב שלנו.

  1. מפת אתר בפורמט XML – אפשר להעלות אל הכלי של גוגל מפה של האתר בפורמט XML וכך להשיג כמה יתרונות. ראשית, מפת אתר מן הסוג הזה עוזרת לגוגל להגיע אל העמודים הרצויים. זה רלוונטי בכל סוגי האתרים, אבל קריטי באתרים גדולים שיש בהם מעל אלפי עמודים שונים. כדי להבטיח שהאלגוריתם יסרוק את הכל, כדאי לבצע את הבדיקה הטכנית דרך הכלי של גוגל ואז להעלות אליו את הקובץ הרלוונטי.

שנית, גוגל סרץ' קונסול מאפשר לראות איזה מפות הוגשו ומה המצב שלהן. לאחר מכן, ניתן ליהנות מכך שהמפה היא דינאמית ולכן מתעדכנת אוטומטית בכל פעם שבה מוסיפים עמוד לאתר או לחלופין מוחקים אותו.

  1. דוח קישורים – עוד בדיקה טכנית חשובה כוללת הפקה של דוח קישורים של בניית קישורים שבוצעו על ידכם או ע"י אחרים. הדוח מציג קישורים פנימיים שהתפקיד שלהם הוא להעביר את הגולשים בין העמודים השונים הקשורים רק אל האתר, אך לצדו גם קישורים חיצוניים שאותם האתר שלנו מקבל אתרים אחרים. הקישורים הפנימיים ואסטרטגיית בניית קישורים חיצוניים חשובים, כי הם משפיעים על המוניטין של האתר ועל האופן שבו גוגל תופס אותו.
  1. בדיקת הסרות – הבדיקה שמכונה Removals, או בעברית הסרות, מאפשרת להסתיר זמנית כתובות מסוימות מתוצאות החיפוש של גוגל, להציג איזה תוכן לא מופיע בגלל שהוא נחשב מיושן ואף מראה איזה כתובות סוננו בגלל הגדרה של חיפוש בטוח. זו לא רק בדיקה טכנית, אלא כלי יעיל לשיפור הדירוג וקידום האתר.
  1. איכות פעילות – אפשר להשתמש בכלי כדי להפיק דוח על "איכות פעילות הדפים". מטרתו להראות בין היתר האם יש בעיות אבטחה, מה חווית השימוש במודעות של גוגל ומה נוחות השימוש דרך טלפון נייד. אז אם למשל מתלבטים לגבי לוגו לעסק ורוצים לדעת איך גוגל מתייחס אליו או האם הגולשים רואים אותו היטב מהנייד, זה דוח שיכול להיות חשוב.

שאלות תשובות לגבי סרץ' קונסול

מה המחיר של גוגל סרץ קונסול?

השימוש בגוגל סרץ קונוסול הוא חינמי לחלוטין, בהצהרה של גוגל זהו כלי חינמי שניתן לכם לצורך שיקוף מצב האתר, מה ניתן לשפר וכיצד, האינטרס של גוגל הוא שתעשו שימוש בגוגל סרץ קונסול (לשעבר וובמסטר טולס) על מנת ללמוד את הגולשים שלכם בכדי שהאתר שלכם יעמוד בתקן שגוגל דורשת ובצורה האופטימלית.

אלו נתונים ניתן לקבל על האתר דרך סרץ קונסול?

ניתן לקבל נתונים של מהירות אתר, שגיאות, אי סריקת דפים ועוד ועוד, במאמר תוכלו לקבל מידע נוסף.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
תמונה של נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

פירורי לחם (Breadcrumbs)

פירורי לחם (Breadcrumbs ) הוא אלמנט ניווט חיוני באתר המסייע למשתמשים להבין את מיקומם הנוכחי

עיצוב ניוזלטר
עיצוב גרפי
עיצוב ניוזלטר

עיצוב ניוזלטר – מקצועי ונכון למועדון לקוחות. אנו ב GalyamStudio מתמחים בהעברת המסרים שלכם בדיוור

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
לקוחות אומרים עלינו
לקבלת ייעוץ מלאו פרטים!

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים