ההבדל בין קישורי DOFOLLOW ל-NOFOLLOW – גם גולשים וגם תוכנת הסריקה של גוגל משתמשים בקישורים כדי לעבור בין אתרים שונים.
עם זאת, לא כל הקישורים המופיעים באתר אכן מאפשרים לגוגל להמשיך לבצע את הסריקה כי חלקם מונעים את התנועה שלו החוצה. אז למה בעצם צריך קישורים כאלה, איך מכניסים אותם לאתר ומתי כדאי להשתמש בהם? הנה המדריך המלא
מה זה קישור NOFOLLOW?
תכונת HTML שמאפשרת להטמיע קישורי NOFOLLOW משמשת על מנת להורות למנועי חיפוש לא לייחס חשיבות לקישור מבחינת דירוג האתר שאליו מקשרים. בעוד קישורים סטנדרטיים אמורים לסייע לדירוג של האתר שאליו מקשרים כי הם לכאורה מעידים על המוניטין והכוח שלו, תכונת NOFOLLOW אמורה לבטל את זה.
חשוב לציין כי ההודעה הרשמית של גוגל גורסת שבדרך כלל מנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם רק בדרך כלל לא עוקב אחרי הקישורים האלה, לכן ניתן להסיק מכך שבמקרים מסוימים זה בהחלט עדיין קורה. עם זאת, מה שחשוב הוא להבין את ההשפעה של הפעולה מבחינת העבודה של מומחה קידום אתרים ומה זה אומר עבור האתר שרוצים לקדם.
מה זה קישור DOFOLLOW?
לשם השוואה, קישור DoFollow הוא בעצם קישור רגיל לגמרי. למעשה, כל קישור שיש באתר הוא מהסוג הזה. אז בעוד פעולה אקטיבית כגון הטמעת תג קנוניקל תשמש המלצה למנוע החיפוש לגבי איזה דפים לאנדקס ובאיזה אפשר להימנע אחרי שמקלידים פקודת site: ומכינים שיעורי בית, קישורי DoFollow לא דורשים מעורבות כי הם מגיעים כברירית מחדל.
הקישורים הסטנדרטיים שעליהם מדובר אמורים לציין למנועי החיפוש שעליהם לעקוב אחריהם והם מהווים אינדיקציה לגבי אמינות ואיכות התוכן באתר. במקרים שבהם המקור המקשר הוא בעל פרופיל גבוה, זה יכול לעזור מאוד בקידום האורגני. בנוסף, זו גם הסיבה לכך שצריך להימנע מהטמעת קישורים ספאם – אלא אם מגדירים אותם בתור NOFOLLOW.
מתי לעשות שימוש בקישורי DOFOLLOW ומתי ב-NOFOLLOW?
הקישורים הרגילים שמנועי החיפוש עוקבים אחריהם חייבים להיות חלק בלתי נפרד מקמפיין קידום אתר וורדפרס או כל אתר אחר. אחד התפקידים של חברת קידום אתרים הוא לבנות נכון את הקישורים הנכנסים והיוצאים, לבסס את המוניטין של האתר ולסייע לדרג גבוה כל סוג של דף נחיתה שמפנה אליו.
המצב עם NOFOLLOW הוא כמובן אחר ומשתמשים בהם במצבים שונים לגמרי. ראשית, הגישה המומלצת היא להוסיף NOFOLLOW רק לקישורים שלא רלוונטיים לתוכן שנמצא כרגע בדף המסוים שבו הקישור נמצא. שנית, כדאי להוסיף קישורי NOFOLLOW לכל סוג של באנר או קישורים שאנשים משלמים עליהם וגם הם לא בהקשר הרלוונטי לתוכן.
איך נראים קישורי נופולו (NO FOLLOW)
ההבדל בין קישורי NOFOLLOW לבין כל היתר מבהיר את החשיבות של קניית קישורים בצורה נכונה. לא מספיק לדעת מה זה SEO או איך קונים ביטויים בגוגל ע"י פרסום בגוגל, כי צריך להבין מתי ואיפה להטמיע כל סוג של קישור. רק באופן הזה ניתן לקדם אורגנית את האתר ולתמוך בו עם דברים שחשובים לגולש – כמו למשל עיצוב גרפי באמצעות תוכנת קנבה והשקעה בתמונות בתשלום מאתרים כגון shutter stock או אחרים.
אם רוצים לבקש ממנוע החיפוש לא לעקוב אחרי אף קישור בעמוד הספציפי, צריך להוסיף את התגית הבאה ב-HEAD של העמוד: <meta name=”robots” content=”nofollow” />. במידה ומעוניינים לבקש מגוגל (או מכל מנוע חיפוש אחר) לא לעקוב אחרי קישור ספציפי – משתמשים בתגית הזו: <a href=”http://www.google.com” rel=”nofollow”>.
איך נראים קישורי דופולו (DO FOLLOW)
קישורי DO FOLLOW הם כאמור קישורים רגילים ואין להם תגית מיוחדת. מה שכן, חשוב לתכנן היטב איפה שמים אותם ולדאוג שהם יהיו רלוונטיים עבור התוכן והגולש.
כל ניסיון אחר לעודד את מנוע החיפוש לדרג גבוה את האתר עלול להיפגע, גם אם משקיעים המון זמן בתכנון לוגו לעסק ואפילו אם כבר הכנתם למשרד רולאפ מעוצב שמגביר את המוטיבציה של העובדים, אין זה משנה כי גוגל לא מביט על העסק שלכם במובן הפיסי בפועל אלה מקבל מידע על העסק ובונה איתכם מערכת יחסים, לכן ככל שתשקיעו באתר בקידום האורגני שלו כך גוגל יכיר את הפעילות שלכם לעומק.
כיצד ניתן לראות את הקישור בקוד?
אפשר לבדוק האם הקישור הוא DO FOLLOW או NOFOLLOW בכל אתר שאליו גולשים. קודם פותחים את דפדפן גוגל כרום, לאחר מכן ניגשים לתפריט ואז לוחצים Developer > View Source. לאחר מכן, מבצעים חיפוש של המילה NOFOLLOW ובודקים את התוצאות.
עוד אפשרות היא לבצע ללחוץ על הקישור באמצעות המקש הימני בעכבר, לבצע Inspect Element ולראות האם התגית קיימת. בדרך כלל אנשי SEO שאחראיים על שיפור יחס המרה או בעלי מקצוע שלוקחים על עצמם את התהליך של בניית אתרים עושים את זה, אבל מדובר בפעולה בסיסית שאפילו לא דורשת הרשאה לכלים כמו גוגל סרצ' וכדומה.
האם יש ערך לקישור no follow?
השאלה הכי חשובה בנושא של Sitelinks כאלה ואחרים היא מה הערך של הפעולות המבוצעות. ספציפית עם קישורי NOFOLLOW המצב הוא שהם ככל הנראה עוזרים לקידום האורגני. אז כמו עם תוסף הפניית 301 בין 2 אתרים שונים – גם אם הם לא משפיעים ישירות על הדירוג, NOFOLLOW הם קישורים שעוזרים לחשוף את האתר, להפנות אליו תנועה ולהגדיל את זמני השהייה הכלליים.