קנבה / קנווה (Canva) תוכנה חינמית לעיצוב גרפי

תוכן עניינים

קנבה / קנווה (Canva) תוכנה חינמית בעברית לעיצוב באנרים ועיצוב גרפי לרשתות חברתיות ואתרים

מחקרים מראים שיש לנו פחות מכמה שניות ספורות על מנת למשוך את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי. בלי להוריד מחשיבות התוכן הטקסטואלי והקופירייטינג, אין ספק שהדרך הכי יעילה לעשות את זה תהיה באמצעות עיצוב גרפי. כאן נכנסת לתמונה תוכנה חינמית, נגישה וידידותית וכל שנותר הוא להבין איך להשתמש בה כדי לעצב באנרים ומודעות לרשתות חברתיות או לכל פלטפורמה אחרת

מה זה קנבה (Canva)?

קנבה עברית, או במקור Canva באנגלית, היא חברה שהחלה את הפעילות שלה בשנת 2010 ומאז הפכה לאחד הגורמים המובילים בתחום של עיצוב גרפי אונליין. בפועל, מדובר על פלטפורמה לעיצוב גרפי שאליה ניתן לגשת מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט. היא לא דורשת הורדה של התוכנה והממשק שלה נוח, ידידותי, מזמין ואינטואיטיבי. כמו כן, היא יכולה לשמש ליצירת גרפיקה (ראו גם מחירון גרפיקה) לרשתות החברתיות אבל גם יעילה בהפקת מצגות, פוסטרים, רולאפ, מסמכים או לוגו לעסק וכל תוכן חזותי אחר.

ההצלחה של קנבה עולה בקנה אחד עם מאפייני העידן המודרני. שורה ארוכה של מחקרים על שיווק מוכיחים שאין לנו הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני חיובי. יתרה על כך, כל משווק ומפרסם מקבלים מקסימום 3 שניות כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות. אז בתקופה שבה התחרות מול המוצר או השירות שלנו היא מכל מקום, בכל זמן ובכל רגע – עיצוב גרפי זמין כמו שמאפשרת לנו קנבה הוא כלי קריטי בארסנל של כל מומחה לקידום אתרים ובעלי מקצוע נוספים.

תחילה נמחיש לכם סרטון שהופק ע"י מערכת קנווה בעברית ב 2 דקות בלבד.

ההמחשה רק לצורך הבנת יכולות המערכת, הקלות שבה ניתן להפיק סרטון ב 2 דקות מדהימה אותנו בכל פעם מחדש. הסרטון כולל וידאו (שימוש במאגר של קנבה בעברית), סאונד (של קנבה) וקומפוזיציה ללא שינוי המבנה העיצובי, כל מה שהיינו צריכים לעשות זה רק להחליף תוכן

אלו דברים ניתן לעשות עם Canva?

קנווה (קנבה) היא הרבה יותר מאשר תוכנה חינמית לעיצוב באנרים ועיצוב גרפי לרשתות חברתיות. הנה למשל כמה דברים שאפשר לעשות איתה:

א. להשתמש בתבניות גרפיות מוכנות מראש – קנבה מגיעה עם מיליוני תבניות מוכנות מראש לעיצוב גרפי מלוטש. המשמעות של תבניות היא שאנחנו לא צריכים להתחיל מאפס, אלא רק להתלבש על תצורה קיימת.

התבניות עצמן מעוצבות באופן מקצועי על ידי מעצבים גרפיים מיומנים. למרות ההיצע הרחב והמגוון העצום, קל לבחור בין התבניות ולסנן אותן. בין היתר, אנחנו יכולים לעשות את זה למשל על ידי הפרדה בין תבניות לאירועים, לעסקים, לתאריכים מיוחדים וכן הלאה. לאחר מכן, התוכנה תציג בפנינו את כל התבניות הרלוונטיות. אם נאהב תבנית מסוימת ונבחר אותה, נוכל לבצע בה התאמות  ושינויים ללא הגבלה.

ב. להעלות קבצים ולהזין תכנים מבחוץ – תוכנה כמו קנבה בעברית או אנגלית מסייעת לנו בעת עיצוב דף נחיתה או פרויקטים מורכבים יותר, כי היא פתוחה לחלוטין. אפשר למשל להעלות קבצים אל הפלטפורמה ולשלב אותם בתבניות שבנינו לבד, או באחת התבניות המוכנות. אפשרות אחרת היא להזין תכנים מבחוץ – החל משלל מאגרי תמונות בתשלום כמו שאטרסטוק ועד תמונות שצילמנו לבד או שלחנו לנו בוואטסאפ.

הממשק הנוח שמאפשר שיתוף פעולה עם קבצים מבחוץ הוא בין היתרונות המרכזיים של קנבה כתוכנת עיצוב גרפי. היא מסוגלת להתמודד פחות או יותר עם כל סוגי הקבצים מבחינת סיומת וגם אין מגבלה על הגודל שלהם. מה שכן, יש לקחת בחשבון את ההשפעה של קבצים גדולים (כמו תמונות באיכות HD) על זמני הטעינה של האתר.

בחירת הקבצים המתאימים והשימוש במאגר שלנו משתלם בטווח הארוך מבחינת הקידום האורגני. בהקשר של קידום אורגני, זה חשוב בעיקר אם משקיעים בתהליך של שיפור Sitelinks למשל ורוצים לצמצם אחוזי נטישה גבוהים. בעזרת עיצוב מזמין וידידותי, אנחנו יכולים להגדיל את הסיכוי לכך שהגולשים שמקליקים על הקישורים השונים ישירות מתוצאות החיפוש בגוגל (סייטלינקס) אכן יישארו באתר וימשיכו מהדף הראשון לעוד דפים.

ג. הדפסה ושליחה של מוצרים פיזיים – העדות הניצחת להצלחה של קנבה בתור הפלטפורמה המובילה בעולם לצורך עיצוב גרפי היא האפשרות להדפסה ושליחה של מוצרים פיזיים. זה נשמע לנו מובן מאליו, אבל רוב התוכנות הזמינות אונליין לא מחזיקות משרדים ובטח שלא בתי דפוס. אבל אם מבצעים פרויקט מסוים בקנווה ורוצים לקבל אותו מודפס עד פתח הבית או העסק, אין שום בעיה לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת.

כאן המקום להזכיר את ההבדל בין משתמשים פרטיים ועסקיים. סביר להניח שמי שמקימים אתר או בלוג לצורך הפקת הכנסה פסיבית לא יחפשו בקנבה פתרונות דפוס, אבל לארגונים גדולים זה קריטי. בכל מקרה, הנקודה היא שקנבה היא תוכנה חינמית שמאחוריה אנשים שמבינים מה קהל היעד שלהם מחפש ומה חשוב להם.

ד. להפיק סרטונים קצרים ממאגר קיים של קנווה  – כן לקנווה עשרות, מאות ואולי אפילו אלפי סרטונים קצרים ותבניות לסרטונים שניתן לעשות בהם שימוש, הראנו דוגמא למעלה של סרטון אחד, ניתן להפיק ללא מגבלה סרטונים כאלו ותוך דקות ספורות לייצא ליוטיוב, וימאו, פייסבוק או כל רשת חברתית, אם לא בצורה ישירה אז אפשר פשוט להוריד את הסרטון לאחר שסיימתם לעצב ולשגר לרשת החברתית הרצויה, בהצלחה!

עיצוב לוגו עם קנווה

מאפייני הכלי של בונה לוגואים נותנים לנו הזדמנות מעולה להבין מה כל כך מיוחד בקנבה ומה היתרונות שלה. קודם כל, מדובר בכלי שמקצר תהליכים: קנבה מסייעת לתהליך של עיצוב אתרים כי היא בראש ובראשונה מקצרת אותו. בתקופה שבה זמן שווה לנו כסף והתחרות כל הזמן גוברת, היכולת של קנבה לסייע לנו לעצב את הלוגו שישאיר רושם ראשוני חיובי על הלקוחות היא פשוט פנומנלית וראויה להערכה.

הדרך של קנבה לקצר תהליכים של בניית אתרים היא ללמוד מחוכמת ההמונים ולהמשיך כל הזמן להשתפר. מצד אחד, העיצובים של קנבה מאוד מקוריים ונדיר למצוא תוצאות זהות באתרים שונים. הסיבה לכך היא שאמנם בקנבה יש תבניות מוכנות מראש, אבל כמעט כל אחד ואחת מאיתנו מבצעים בהן שינויים. בגלל השינויים האלה, התוצאה הסופית מותאמת אישית למסר שאותו הלוגו שלנו אמור להעביר.

מצד שני, בקנבה מקבלים פידבקים שמגיעים מהשטח ובודקים איזה תבניות זוכות להצלחה ואיזה לא. לקנווה יש את הכלים הדיגיטליים שמאפשרים לבצע את זה בצורה יעילה, רצופה ומבוססת על נתונים אמפיריים. כל הניסיון הזה מגולם לאחר מכן בכלים לעיצוב לוגואים שאותם בעלי אתרים מאוד אוהבים. אז בין אם מעצבים את האתר לבד או משתמשים בשירותי עיצוב של חברת קידום אתרים מקצועית, חשוב להכיר את הכלים הללו של קנבה ולהבין כיצד הם משפיעים על כל התחום.

טכנית, יש כמה שלבים שעליהם חשוב להקפיד ולהשלים על מנת לעצב לוגו עם קנבה וכדי ליהנות מכל היתרונות שלה:

  1. בוחרים תבנית – בשלב הראשון צריך לבחור תבנית. כל תבנית ניתנת להתאמה אישית מלאה ואינה מוגבלת. בשביל לבחור תבנית, גוררים את מה שמתאים לנו ישירות לדף ומתחילים לעבוד. אם לא מעוניינים בתבנית מוכנה מראש, פשוט מתחילים לעבוד על הדף הלבן.
  2. מוסיפים טקסט – בשלב השני מוסיפים את הטקסט הרלוונטי. אפשר להיעזר בכלים אובייקטיביים שונים כמו גוגל אנליטיקס כדי לבדוק איזה ביטויים הלקוחות שלנו מחפשים ולשלב אותם, על מנת לסייע לקידום האורגני ולשיווק. בכל מקרה, קנבה היא תוכנה אונליין שמאפשרת לפתוח בכל רגע נתון את תיבת ה"טקסט" כדי להוסיף תוכן לעיצוב. לחילופין, אפשר להשתמש במקש הקיצור T ולהגיע אליו ישירות.
  3. מעלים תמונות – בשלב השלישי בוחרים האם להעלות תמונות או להשתמש באלמנטים הגרפיים הקיימים בתוך תוכנת קנבה. כדי להוסיף תמונות משלנו, פותחים את הכרטיסייה "העלאות" ומנווטים אל התיקייה הרלוונטית שבה הן שמורות. אפשרות אחרת היא פשוט לגרור את התמונות ולשחרר אותן בדף במחשב. כל המערכת של קנבה מבוססת על דראג אנד דרופ, מה שהופך את השימוש בה למאוד אינטואיטיבי ופשוט.
  4. שומרים את העיצוב – בשלב האחרון שומרים את התוצר הסופי ואת העיצוב. בשביל לא לפספס אף פרט או לדאוג שהעבודה לא תרד לטמיון, כדאי להשאיר את החשבון מחובר. כך העיצובים נשמרים בו אוטומטית בבטחה וניתן גם לחזור אליהם במקרה של תקלה: הפסקת חשמל, ניתוק זמני של האינטרנט וכן הלאה. אלו נראים כמו דברים קטנים, אבל הם עושים הבדל גדול בחוויית המשתמש וביכולת שלנו לנצל את היתרונות של קנבה על מנת לעצב לוגואים גרפיים ברמה גבוהה.

כמובן שהתהליך של עיצוב לוגו יכול להיות מתורגם גם לעוד תהליכים: בניית מצגות שיווקיות, הכנת פוסטר לקראת אירוע מסחרי או עיצוב הזמנה לימי הולדת של הילדים.קנווה היא תוכנה ידידותית שרק מזמינה אותנו לנסות ויש לה כאמור מיליוני תבניות ואפשרויות, אבל התהליך עצמו תמיד ידידותי וקל.

באנר סטטי בקנווה – דוגמא

באנר סטטי בקנבה

באנר אנימטיבי – דוגמא

עליך ללחוץ ע"ג הבאנר על מנת לראות את האנימציה

האם קנבה חינם האם יש גרסת פרו וכמה זה עולה לנו?

אחת השאלות שמתעוררות בשלב הזה היא איך יכול להיות שבזמן כל כך קצר הצליחה קנבה (Canva) להפוך לחברה ששווה מעל 3 מיליארד דולר. אבל חוץ מאשר תקופת הפעילות, עוד יותר מעניין לבדוק מאיפה בדיוק היא מרוויחה כסף. אם השימוש בה בחינם ומיועד לכולם, הרי היא לכאורה לא אמורה להיות רווחית.

התשובה היא שיש לקנבה מסלולים שונים. המסלול בחינם מתאים למי שרוצה לעצב כל דבר, בין אם בעצמו ובין עם אחרים. במסלול הזה ניתן כמובן להשתמש גם כדי לעצב אלמנטים גרפיים שמסייעים לפעולות מסחריות ובהן קידום אתרים אורגני ובמנועי חיפוש, אבל התכונות הן מוגבלות עד תקרה מסוימת ומשלמים בנפרד על שימוש באלמנטים גרפיים של החברה עצמה (לעומת אלו שמעלים מהמחשב ולא צריך לשלם עליהם שוב).

לעומת זאת, מסלול הפרו והמסלול לצוותים הם בתשלום. ההבדל הוא שמסלול פרו מעניק גישה בלתי מוגבלת גם לתוכן פרימיום, עם כלים להגברת החשיפה של המוצר או המותג ועם אפשרויות בילד אין לשדרוג של הפרויקט. אצל בעלי מקצוע מהתחום של בניית או קידום אתרים שכבר מוכנים לשלם על כלים מעולים כמו ahrefs ואחרים, מסלול הפרו של קנבה הוא מתבקש ומאוד משתלם.

המסלול לצוותים בנוי מעט אחרת. גם פה משלמים על השימוש, אבל הדגש הוא על שיתוף פעולה. המסלול מתאים לצוותים בכל הגדלים, יש בו כלים שמתאימים למקומות עבודה ואפשר ליהנות בתוכו מתזרימי אישור פרימיום. כמו כן, יש לציין כי שלל ארגונים חינוכיים או מוסדות ללא כוונת רווח יכולים בתנאים מסוימים ליהנות ממסלולי הפרימיום של קנבה בחינם.

מבחינת מחירים הפערים אינם גבוהים: מסלול הפרו עולה 119 דולר לשנה לאדם, בעוד המסלול לצוותים עולה 149 דולר לשנה עבור 5 המשתמשים הראשונים המשתייכים אל אותו ארגון ונרשמים אליו. זו השקעה משתלמת מאוד שגם נחשבת להוצאה מוכרת, מה עוד שהיא בטלה בשישים לעומת היתרונות של קנבה בטווח הקצר והארוך.

לסיכום, המחיר של מסלולי הפרו והמסלול לצוותים לא אמור למנוע מקהל היעד הרלוונטי ליהנות מכל היתרונות של קנבה. זו תוכנה חינמית לעיצוב באנרים ועיצוב גרפי לרשתות חברתיות שהצליחה לשנות את כל מה שחשבנו על התחום. אם פעם רק יחידי סגולה היו מצליחים להסתדר עם שלל הפונקציות של פוטושופ והם עוד נאלצו להשחית על זה זמן וכסף, הרי שכעת הכל זמין עבורנו אונליין. מכאן והלאה, עלינו רק להשתמש בשירותי העיצוב המתאימים על מנת לשלב את התוצרים של קנבה במאמצי הקידום האורגני או הממומן.

אבל לפני שתלכו ראו הדגמה נוספת של עיצוב באנר שלקח לנו לעצב בקנבה כ 5 דקות, גולם הכותרת היא שכאשר סיימנו לעצב את הבאנר הסטטי, פשוט לחצנו על אנימציה ובחרנו מעברים ויצרנו את אותו הבאנר הסטטי לבאנר אנימטיבי מדהים שיכול לשמש אותנו כבאנר למבצעים, באנר ליוטיוב, באנר לווצאפ, באנר לקמפיין בגוגל או בפייסבוק ועוד ועוד.

פעם אחת ולתמיד – איך הוגים/כותבים את התוכנה? קנבה, כנבה, כאנבה, קאנבה?

ישנם גולשים רבים שכותבים קנבה בצורות שונות כגון המותג תוכנת קנבה עם כ 100 אלף חיפושים בחודש, קאנבה (כ 12 אלף חיפושים בחודש), כנבה (כ 2,900 גולשים כותבים את המילה כנבה בחודש), קאנווה (2300 חיפושים בחודש), קנוה, קנווה, canava ואפילו canava או kanava אך אל דאגה במידה ותרשמו גם עם טעות כתיב בגוגל יהיה תיקון למילת המפתח. כמו כן יש שכותבים את מילת המפתח כולל המילה "כניסה" על מנת לקצר את הליך הרישום או הכניס למערכת של קנבה, בכל מקרה על מנת להגיע בצורה ישירה לאתר עליהם פשוט לכתוב את כתובת האתר canva.com.

שאלות תשובות לגבי קנבה

כן, אך התשובה מתחלקת ל 2, החלק הראשון חינם לגמרי ואין צורך בתשלום, ניתן לעשות ממש הרבה במנוי החינמי של canva, החלק השני שזה קנבה פרו אינו חינמי אלה במחיר שווה לכל כיס, תשלום שנתי של 119 $

כן, ניתן פשוט להוסיף עברית לתוך canva, זה הכל רק עניין של ההגדרה של החשבון.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
Picture of נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

רגע לפני שאתם הולכים מכאן

אנחנו נשמח לתת לכם ערך
אם ברמת השירות, זמני התגובה שלנו והיכולת לאפיין את כל התהליך מולכם ולתת לכם מוצר פשוט יותר חכם וטוב.
מלאו פרטים ונתראה בצד השני!

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button