החלפת קישורים – לאלו פרמטרים כדאי לנו להתייחס

תוכן עניינים

החלפת קישורים היא מבין הדרכים הטובות והמקובלות ביותר אשר תורמות לכם בקידום האתר שלכם בצורה אורגנית בגוגל. 

שיפור איכות התוכן הכרחית לקידום, אך יכולה לקדם רק עד גבול מסוים, כדי לפרוץ גבול זה יש להשיג קישורים איכותיים לאתר, בעדיפות לכאלה שאין למתחרים שלכם, ז"א עושים ע"י החלפת קישורים עם מקדמי אתרים או בעלי האתר בצורה ישירה.

במאמר הבא נרחיב על סוגי הקישורים ועל מה כדאי לשים דגש מעת החלפת קישורים.

בניית קישורים

הקישורים לאתרים מהווים הגורם שבזכותו גוגל מעריך עד כמה האתר הוא פופולארי, ככל שיש לאתר יותר קישורים, כך הוא מתקדם יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, זה רלוונטי ביותר עבור מילות מפתח בעלות תחרות בינונית עד גבוהה. קיימים שלושה גורמים מרכזיים שעל פיהם גוגל מדרג את האתר והם: איכות התוכן, מידת האופטימיזציה, שזהו האופן שבו בנוי האתר, והקישורים.

בנייה לא נכונה של קישורים יכולה להיות לא מועילה, במקרה הטוב, ואף מזיקה, במקרה הגרוע. מדובר בתחום שמשתנה ומשתכלל כל הזמן, ולכן מצריך התעדכנות לאורך הזמן.

קישורים פנימיים

חשוב שלא להזניח את שיפור הלינקים הפנימיים והאופטימיזציה של האתר, לא להתמקד רק בקישורים החיצוניים. מומלץ למפות את האתר ולבדוק את הדפים החזקים ביותר ולקשר ביניהם.

קישורים פנימיים הם בעצם הפניות של דף פנימי באתר לדף פנימי אחר באתר, בניית קישורים פנימיים יעילה יכולה לקדם את האתר באופן משמעותי. השקעה בקישורים הפנימיים משפרת את חווית המשתמש, עוזרת לגולש להתמצא ולנווט בין דפי האתר בקלות.

קישורים פנימיים היא טכניקה לחיזוק עמודים פנימיים באתר, מגדילים את זמן הגלישה באתר, כדאי שהקישורים יהיו מגוונים מבחינת מילות העוגן, טבעיים, כלומר כאלה שכוללים מילות או אותיות קישור, ואיכותיים.

הערה: בעמוד הבא תוכלו להתקין תוסף לאיתור קישורים שבורים ותוספים וורדפרס נוספים כגון screaming frog ועוד…

קישורים חיצוניים

על מנת לבצע קידום אתרים בצורה נכונה עליכם ליצור קישורים, קישורים חיצוניים מתבססים על החלפת קישורים בין אתרים, כאשר מופיע לינק באתר כלשהו שמפנה לאתר שלך גוברת המהימנות של האתר, בעיקר כאשר הקישור הינו איכותי, למשל כשהאתר המפנה הוא קרוב מבחינה רעיונית. קישור שהוא חלק אינטגרלי מתוכן העמוד מהווה המשך ישיר לרעיון ולנושא בו עוסק העמוד, ומושך גולשים לפנות אליו. לינק טוב הוא כזה שמספק תוכן משלים איכותי לגולשים.

קישורים חיצוניים הם לרוב לינקים שמפנים לאתר ממקורות חיצוניים כמו אתר אחר, למשל במסגרת כתבה או עמוד נחיתה. כאשר האתר עוסק בתחום שהוא תחרותי במידה גבוהה ובינונית, קשה מאוד לקדם את האתר ללא הקישורים החיצוניים.

המקורות לקישורים יכולים להיות אתרים אחרים, בלוגים, אתרי אינדקס ואף פורומים. חשוב לשים לב שלא לקשר לדפים שמפרים זכויות יוצרים באופן מובהק, כתובות דואל אלקטרוני, אתרים שמעלים תוכנות זדוניות כגון וירוסים, אתרים בעלי מידה מוטה ובלתי אמין, וכן כתבות יחסי ציבור גלויות בעלות אופי פרסומי.

החלפת קישורים

החלפת קישורים יעילה צריכה לכלול שיתוף פעולה עם אתרים משלימים בתחום, בשל העובדה ששני התחומים משיקים ישנו סיכוי גבוה יותר שהקישור יעניין את הגולשים ויהיה מועיל עבורם.

כך החלפת קישורים יכולה לתרום לפיתוח האתר, בזכות מציאת עסקים שמספקים שירותים משלימים יכולים להירקם שיתופי פעולה.

כאשר רוצים לבצע החלפת קישורים עם אתרים חשוב לשים לב לכמה פרמטרים: מידת הסמכות של האתר שרוצים לשתף עמו פעולה, האם קיימים באתר תכנים משוכפלים, מידת הותק והחוזק של האתר, האם האתר רלוונטי לאתר שלכם, וכמות הקישורים החיצוניים הקיימים באתר.

החלפת קישורים לא דורשת ממנהל האתר לבצע השקעה כספית, אך מדובר בתהליך ארוך ומסורבל שדורש הרבה התעסקות.

תהליך זה מצריך מעבר על רשימות ארוכות, מיון וסינון האתרים על פי מידת ההתאמה אל האתר שלכם, ניהול משא ומתן מייגע בדבר נושא המאמר, מיקומו של הקישור במאמר, טקסט העוגן שלו וכן הלאה.

מאחר ומדובר בתהליך מורכב ניתן ואף מומלץ להיעזר במומחה לקידום אתרים, או חברה לקידום אתרים שמתמחה ב SEO,  אשר במבין לעומק מהו האופן הרצוי שבו האתר צריך להיות בנוי, מהי כמות ואיכות התוכן הרצויה וכן יכול לטפל בקישורים באופן מקצועי ויעיל.

אז על מה בעצם עלינו לשים דגש ולבחון לפני החלפת קישור?

לרוב מי שבוחן את הקישור של האתר הממנו אתה מחליף יודע מה לבחון, ישנן חוקי יסוד עליהן הוא/היא שמים דגש ואילו גם הם לא חוקים של שחור או לבן, ז"א ישנם מלא שטחים אפורים ודרכים למדוד את איכות הקישור אך למרות הכל לא יהיה ניתן לחזות אף פעם את מבחן התוצאה ולשים על משקל את שווי ההחלפה.

אלו הם הדברים עלינו אנו מסתכלים:

ערךכיצד בודקיםהסבר על הערך
Trustערך זה ניתן לבחון באתר Majestic.comערך זה נקבע על ידי חברת Majestic.com אשר מודדת מספר פרמטרים כגון, כמות מאמרים חזקים שמקשרים לאתר, ככל שפרמטר Trust גבוה יותר גם טוב יותר
Page Authorityערך זה הינו פרי פיתוח של חברת moz.comבמערכת MOZ ניתן לבחון Page Authority, אשר נותנת לך אינדיקציה של חוזק העמוד ממנו תקשר
Domain Authorityערך זה הינו פרי פיתוח של חברת moz.comבמערכת MOZ ניתן לבחון Domain Authority, אשר נותנת לך אינדיקציה של חוזק האתר ממנו תקשר, בהשפעה מאיכות הקישורים, לדוגמא אם מאתרים חזקים כמו ynet, כלכליסט, ויקיפדיה וכן הלאה או מאתרי תמיכה ריקים מתוכן. DA איכותי בישראל יכול להיות החל מ 20 וצפונה
Citationערך זה ניתן לבחון באתר Majestic.comגם ערך זה מעיד על ההשפעה של הקישור מאתר X לאתר Y, ע"פ בסיס של כמות הקישורים אשר מקשרים לאותו האתר, ערך זה נקבע ע"י אתר Majestic

כמה תוצאות של קידום אורגני לאתרים של  לקוחות שלנו

שם החברה ביטוי עמוד ראשון

הלוואות

הלוואות מיידיות
הלוואה שופרסל
הלוואות קטנות
שם החברה ביטוי עמוד ראשון

ביטוח קטנוע
בדיקת כפל ביטוחים
בדיקת לטרקטורון
שם החברה ביטוי עמוד ראשון

דוכן אוכל
פוד טראק
food truck

קניית קישורים

קניית קישורים היא אחת השיטות שבה ניתן לבנות פרופיל קישורים על מנת לקדם את האתר.

אמצעים נפוצים נוספים הם שימוש בקבוצות להחלפת קישורים, ביצוע רישום לאינדקסים, שימוש בפרופילים של פורומים שונים, הקמת אתרי תמיכה.

קניית קישורים היא החלופה המהירה ביותר, שמצריכה פחות מאמצים לעומת הקמת רשת של אתרי תמיכה למשל, שמצריכה רכישת שמות דומיין מתאימים, הקמת אתרים על בסיס מערכת ניהול, עיצובם, ביצוע אופטימיזציה, בניית פרופיל קישורים והמתנה של מספר חודשים עד שתוכלו לעשות בהם שימוש.

אם בוחרים בקניית קישורים, חשוב לעשות זאת בצורה נבונה מאחר וגוגל מנחה בעלי אתרים שבחרו לרכוש קישורים המפנים לאתרים אחרים לתייג את הקישורים הללו באמצעות הסימון sponsored, אך בעקרון מנוע החיפוש לא תמיד יבין בקלות בעבור אילו קישורים שולמה תמורה, וכך ניתן לעקוף מכשול זה.

פרסום בגוגל או במילים אחרות קידום ממומן זוהי שיטה שבה ניתן למשוך מבקרים למודעות הממומנות שעולות במהלך כל חיפוש.

דפים בעלי איכות גבוהה יהיו בעלי מספר מאפיינים כגון סיפוק תוכן רלוונטי, מילים זהות לביטוי החיפוש, דפים שפועלים ביעילות ובמהירות ודפים ששומרים על מדיניות השימוש במידע האישי של הלקוח.

מן היתרונות של קניית קישורים הן החיסכון בזמן ובהתעסקות, אך לא פחות חשוב הוא שקנייה מאפשר לבצע שיתוף פעולה עם אתרים בעלי סמכות, דבר שלא יכול להתאפשר במידה ובוחרים להחליף קישורים , והאתר שלכם לא מהווה אוטוריטה בתחומו. עובדה זו משפרת מאוד את איכות הקישורים וחוזקם.

החלפת קישורים היא שיטה מומלצת לקידום האתר, מינופו, ליצירת שיתופי פעולה, והעלאת סמכות האתר.

קישורים חיצוניים מהווים פרמטר מרכזי בדירוג האתרים וחשוב לזכור שכשיוצרים קישורים, בין אם מדובר בחיצוניים או בפנימיים, חשוב לשים דגש על האיכות ולא הכמות של הקישורים.

לינקים חזקים יעלו את דירוג האתר בדפי החיפוש של גוגל ויעלו את קרנו של האתר.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם עם ניסיון בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל), חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט מעל 2 עשורים.

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

ניהול מוניטין
קידום אתרים

כיצד לנהל את המוניטין שלך

בתקופה שבה פרסום אחד בפייסבוק עשוי להרוס קריירה של אדם – ניהול מוניטין הופך לשירות חיוני עבור כל אדם שנמצא בקדמת הבמה וחשוף לעיניהם של אנשים רבים, בין אם מדובר במנהל……

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה
להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!
לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button