מה זה GEO?
GEO הוא קיצור של Generative Engine Optimization, אופטימיזציה למנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית גנרטיבית. מדובר בדור חדש של קידום אתרים, שמתמקד בהתאמת התוכן באתר כך שיוצג, יובלט ויקבל חשיפה בתוך תשובות שנוצרות על ידי מנועי חיפוש עם יכולות גנרטיביות, כמו Google SGE, Bing AI, או ChatGPT עם חיפוש ברשת.
למה זה חשוב?
בעבר קידמנו אתרים כדי להופיע בדף תוצאות החיפוש (SERP). כיום, מנועי חיפוש מציגים תשובות גנרטיביות שמבוססות על בינה מלאכותית, לפעמים עוד לפני שהגולש רואה את הקישורים האורגניים. לכן, חשוב להתאים את התוכן כך שיהיה:
- מהימן ובר סמכות כדי שמנועי ה־AI יבחרו להציג אותו כחלק מהתשובה.
- מובנה ומסודר עם כותרות, מבנה ברור וערך אמיתי לגולש.
- מותאם לשפה טבעית (NLP), כלומר כתיבה שמתכתבת עם אופן השאלה של המשתמשים, לא רק ביטויי מפתח.
איך עושים GEO בפועל?
GEO הוא תחום חדש אך כבר כיום אנו משלבים אותו בעבודת SEO חכמה:
- כתיבת תוכן בשפה אנושית, מקצועית וידידותית למשתמש.
- שימוש בשאלות ותשובות (FAQ) בפורמט עשיר.
- הכללת ציטוטים, מקורות ונתונים שיכולים לתמוך בתשובות של מנועי ה־AI.
- שימוש נכון ב־Schema ובנתונים מובנים כדי לעזור לאלגוריתם להבין את הקשר.
GEO הוא העתיד של קידום אתרים ומי שמתחיל לעבוד לפי העקרונות שלו, ייהנה מיתרון תחרותי משמעותי ברגע שה-AI של מנועי החיפוש יהפוך לברירת המחדל.