מי לא שמע על שיווק באינטרנט? מדובר באחד מכלי השיווק העוצמתיים ביותר הזמינים עבור חברות גדולות וקטנות, חברות מסחריות ועמותות, וגם ארגונים פוליטיים וחברות ציבוריות.
השיווק באינטרנט עומד בבסיס כל מערך שיווק, כאשר לעיתים, בעיקר כשמדובר בחברות חדשות ו/או קטנות – שיווק באינטרנט מהווה את הבסיס לכלל המערך השיווקי.
מי לא שמע על שיווק באינטרנט
מה בעצם הופך את השיווק האינטרנטי לאפקטיבי כל-כך?
שיווק באינטרנט ככלי להעברת מסרים מורכבים
אנו מדברים כאן על ערוץ חיוני להעברת מסרים חברתיים ופוליטיים מורכבים. לא לשווא שיווק באינטרנט מוכר כערוץ עיקרי להפצת מידע ומסרים.
גם גופים הפועלים, למשל, למען הגדלת המודעות לאיכות הסביבות, הם גופים שמרבית פעילותם השיווקית מבוססת על מסעות הסברה וקמפיינים באינטרנט.
הדרך ה"ישנה" לשווק מסרים בתשדירי רדיו, פרסומות טלוויזיה ומודעות בעיתון, מגבילות את הפרסום מבחינת זמן או מקום, כך שעליהם לצמצם את המסר. האינטרנט, לעומת זאת, מאפשר פרסום ושיווק עם מקום וזמן ככל שידרשו – לטובת העברת מסרים מורכבים ולא שגרתיים.
שיווק כערוץ מסחרי חיוני
מלבד היתרון שיש בשיווק באינטרנט להעברת מסרים עבור תנועות פוליטיות וגופים חברתיים, הרי שגם חברות מסחריות במשק נדרשות לעיתים למקום וזמן נרחבים על-מנת לחשוף את היתרונות והייחוד של החברה והמוצרים או השירותים שהיא מציעה, בעיקר כאשר מדובר בהחדרת מותג – למשל, כאשר מעוניינים להציג שירותים או מוצרים חדשים לחלוטין.
שיווק באינטרנט מאפשר הזדמנות להתחיל מהתחלה וללא פסיחה על מסרים. כך ניתן להציג אסטרטגיה שיווקית בשלמותה.
שיווק לטובת ניהול קמפיין שיווקי סמוי
השיווק יכול להיעשות באופן גלוי אך גם באופן סמוי. שיווק גלוי ברשת דומה לשיווק גלוי במדיות אחרות, אולם האינטרנט מאפשר לפעול באסטרטגיה שונה. שיווק באינטרנט יכול להיעשות באופן סמוי על-ידי שתילת תכנים שיווקים במדיות חברתיות. מדובר במעין "התגנבות" אל מוחותיהם של קהלי יעד "קשים", שאינם צופים בפרסומות טלוויזיה, מאזינים לפרסומות רדיו ומדלגים על באנרים פרסומיים ברשת.
כל אחד יכול להשיג תוצאות(כמעט)
שיווק רשתי אינו תהליך קל במיוחד, אבל גם לא מדובר בפוסט דוקטורט באוניברסיטה מובילה. שיווק אינטרנטי זה ערוץ קל לתפעול, לבדיקה ולמדידה (שהרי מתאפשר לחזות בתוצאות מידיות). זאת בניגוד לפרסומות בטלוויזיה, שעל-מנת להוציאהּ לפועל, יש לפונות לחברת הפקה פרטית או משרד פרסום מוכר; ואילו כאשר מדובר על שיווק אינטרנט, גם מנהל שיווק צעיר יוכל להיכנס לעניינים במהירות. ישנו כיום מידע חופשי ורב ורחבי הרשת על שיווק באינטרנט.
לחצו כאן לאינפורמציה אודות קידום אתרים