בעידן הדיגיטאלי של היום בעלי עסקים רבים מבינים יותר ויותר את חשיבות החשיפה של העסק שלהם ברשת. שרק להקים אתר אינטרנט זה כבר לא מספיק ויש לפעול בדרכים חכמות כדי שהאתר יניב תוצאות, יגדיל את כמות הלקוחות וכתוצאה מכך יגדיל מכירות. הקמת אתר זה רק השלב הראשוני על מנת ליצור פרסום טוב שיגדיל את כמות הלקוחות ועליהם של בעלי העסקים להשתמש בכלים נוספים ודרכים אחרות כדי לחשוף את העסק בצורה ממוקדת ליותר אנשים שהפוטנציאל שיקנו גבוה יותר.
לעיתים קורה שלאחר התקשרות עם חברת שיווק דיגיטלי, אתם יוצאים מבולבלים ולא מבינים ממש על מה אתם צריכים לשלם לחברת הפרסום ומה אתם מקבלים בתמורה. הנושאים הם די אפלוליים עבורכם שכן מדובר בשיווק ופרסום באינטרנט עם מושגים שאולי אתם שומעים בפעם הראשונה.
בהרבה מקרים ההתקשרות מול חברה לשיווק דיגיטלי היא הכרחית ולא ניתן לוותר עליה וזאת במטרה להגיע אל אותם אנשים שמתעניינים בדיוק בשירותים או במוצרים שאותה החברה מספקת, להביא את העסק לחזית הפרסום ולגרום להם להיות ייחודיים ובולטים יותר מהמתחרים. חשוב מאוד לעשות תיאום ציפיות מול חברת הפרסום, ישנם בעלי עסקים שלפעמים מקבלים את הרושם שהחברה לא פועלת על מנת לקדם את העסק שלהם או לא במהירות שחשבו שהדברים יקרו והם יוצאים מנקודת הנחה שהיא לא פועלת לטובת העסק ושהיא צריכה להשתפר.
חברת שיווק המתמחה בשירותי שיווק דיגיטלי יכולה להעניק לשירותים נרחבים לקידום העסק שלכם ולהניע לקוחות פוטנציאליים חדשים לבצע פעולות כמו הצטרפות לרשימת תפוצה, קבלת מידע ועדכונים על העסק שלכם וכמובן לרכוש מוצרים ושירותים שהעסק שלכם מעניק ללקוחותיו. חברות שיווק דיגיטלי איכותיות יודעות לנצל את הפלטפורמות השונות כדי להעניק לכם, בעלי העסקים את היתרון המשמעותי מול המתחרים שלכם.
לפני שתקבעו פגישה עם חברת שיווק דיגיטאלית, קחו כמה דקות לעבור על המאמר הזה כדי לקבל קצת מושג מה הרעיון הכללי לפגישה, עם מה כדאי לכם להגיע לפגישה ואילו נושאים עליכם להכין וללמוד מראש. זה יעזור לכם להתמקד בדברים החשובים ביותר כדי לשים את העסק שלכם בידיים טובות, בחברה איכותית ואמינה. אז עוד לפני שתתאמו פגישה עם חברת שיווק דיגיטלי פנו לכם כמה רגעים כדי לאפשר לעצמכם לעבור על הנקודות הבאות.
1. תאום ציפיות
עוד לפני שהתחלתם את התהליך עם חברת שיווק דיגיטלי כדאי שתעשו לעצמכם רשימה שתגדיר עבורכם את תכלית התהליך ומה שאתם מצפים לקבל במהלכו. עם רשימה מסודרת אתם תוכלו להציג בפני חברת הפרסום את הציפיות שלכם מההתקשרות מולה בצורה ברורה, זה יעשה לכם סדר, יהיה ברור לחברת הפרסום מה אתם צריכים וזה ימנע אי הבנות בין שני הצדדים.
כשאתם מגיעים מוכנים וערוכים מול חברות שיווק דיגיטלי ואתם מגדירים בפניהם את הצרכים שלכם אתם בעצם עושים שני דברים בפעולה אחת. מצד אחד אתם עושים לעצמכם סדר וארגון, מכינים את עצמכם לקראת פגישה ומבינים יותר טוב מה הם הצרכים שלכם. מצד שני אתם מעניקים לחברת שיווק תמונה ברורה וטובה של העסק שלכם, של הצרכים של העסק ולאן אתם רוצים לקחת אותו בשנים הקרובות (בחשיבה של לפחות 5 שנים קדימה). כך אתם מעניקים תחובה שאתם מבינים עניין, אתם יודעים על מה את מדברים ועם הידע הזה אתם “מסלקים” או “מבריחים” חברות שיווק דיגיטלי חובבניות ושאינן מקצועיות.
תגדירו לעצמכם מה חברת הפרסום צריכה לספק לכם, האם יש לעסק שלכם כבר אתר אינטרנט או שהחברה צריכה לבנות לכם אחד? מי מעלה תכנים לאתר שלכם, אתם או הם? מה לגבי בלוג, אתם רוצים להקים הם יש לכם אחד? האם הם מנהלים פרסום באאוטבריין, אולי בטאבולה? מה התדירות להעלאת התכנים אל האתר? האם כתיבת התכנים דורשת מיומנות או מומחיות בנושא מסוים? באיזו תדירות אתם מצפים שתכנים חדשים יעלו לאתר או לבלוג? באיזו רמה אתם מצפים שהתכנים יהיו? מי כותב את התכנים, האם יש לכם חלק בכתיבתם? איך אתם רוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל, על ידי קידום ממומן או קידום אורגני שהחברה תספק לכם? מי משלם ישירות לגוגל עבור הפרסום? האם אתם מעבירים תקציב לחברת הפרסום לטובת קמפיין באאוטבריין למשל והם מתנהלים מול אאוטבריין או שאתם משאירים את התשלום לאאוטבריין באחריותכם? דפי נחיתה, האם החברה מספקת לכם כתיבת דפי נחיתה גם כן? ומה לגבי דפי תודה, חברת הפרסום מספקת לכם? ניהול קמפיין יבוצע על ידי החברה או על ידכם? אם החלטתם על קמפיין באאוטבריין – האם חברת השיווק מספקת לכם שירותי עיצוב גרפי באנרים לאאוטבריין? כמו כן, אתם צריכים להחליט האם השירות שאתם צריכים מחברת הפרסום הוא על בסיס קבוע ורציף או שאתם מעבירים לחברה משימות לביצוע?
חשוב מאוד לכלול ברשימתכם את תדירות ההתקשרות ביניכם והאופן שאתם מתקשרים עם חברת הפרסום. האם התקשרות חד- שבועית, האם היא על בסיס יומיומי? האם אתם מתכתבים באי-מיילים עם הגדרת זמן למתן מענה או התקשרות טלפונית וזמינות מלאה?
אילו שאלות בסיסיות שיעזרו לכם מאוד להבין למה אתם משתמשים בחברת פרסום דיגיטלי ומה אתם מצפים לקבל ממנה.
2. התקשרות בין הצדדים
רוב חברות השיווק הדיגיטלי עובדות מול חוזה המחייב את הלקוח לפרק זמן מסוים. זה נותן תחושת ביטחון שלשני הצדדים ישנה המחויבות לתהליך, שכן זה תהליך ממושך ולא פעולה חד פעמית ויש צורך בשיתוף פעולה של שני הצדדים על מנת להוציא את התוצאות הטובות ביותר. לקוחות רבים פחות אוהבים את ההתחייבות הזו הם מרגישים שהם כבולים לחברה וחוששים שאם ההסכם פחות יתאים להם בהמשך הדרך, הם לא יוכלו להתנתק מאותה חברה ויאלצו להישאר איתם עד לתום התקופה. עברו על ההסכם, בדקו שהוא מכיל את כל מה שאתם מצפים מהחברה לספק לכם. אם ישנן נקודות לא ברורות מספיק הבהירו אותן טרם החתימה על ההסכם. אתם צריכים להרגיש טוב עם ההחלטה שעשיתם, עליכם להיות בטוחים בבחירה שלכם, ולכן אם משהו לא ברור תשאלו כי במקרה הזה אין מקום לתהיות.
חברות שיווק דיגיטליות מקצועיות ואיכותיות יוכלו להסביר לכם את סיבת ההתחייבות, יעניקו לכם את כל המידע שאתם צריכים לפני חתימה על חוזה מולם ואתם תוכלו לבצע את הבחירה הטובה ביותר עבורכם. זכרו, לא חייבים להתחייב לתקופות ארוכות יותר משנה ואם התחייבות זו אינה מתאימה לכם תוכלו למצוא פתרונות אחרים או לנסות ולשנות את החוזה מול חברת שיווק דיגיטלי.
3. לבנות תכנית בהתאם לצרכים
לפני שאתם פותחים עסק, עליכם לבנות תכנית עסקית. הוכח כי עסקים עם תכנית עסקית שנבנתה עוד בתחילת תכנון העסק משפר פלאים את הצלחת העסק מאלו שלא הכינו תכנית עסקית ברורה מראש. למה אני מעלה את הנושא? בשיווק דיגיטלי זה עובד בדיוק אותו הדבר. אתם ביחד עם חברת הפרסום צריכים לגבש תכנית אסטרטגית שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם. למה הכוונה? מרבית חברות השיווק בנו לעצמן תכנית מסוימת שהם עובדים אתה והתכנית הזו הוכיחה את עצמה לא מעט פעמים עבור עסקים רבים. אם העסק שלכם דיי רגיל ואין לכם דרישות מיוחדות, תוכלו להשתמש בתכנית שחברת הפרסום עובדת אתה ללא כל שינוי. אם לעסק שלכם ישנם צרכים ספציפיים, דגשים מיוחדים ונושאים שצפויים לשנות את יכולת התפקוד של העסק שלכם, כמו לדוגמא שיווק באאוטבריין או קידום באאוטבריין ולכן תצטרכו לבנות תכנית ייחודית שתתאים בדיוק לצרכים שלכם. אל תחפפו בשלב הזה כי הוא שווה ערך לתכנית עסקית, משמע הוא שווה ערך להרבה מאוד כסף, תכנון מדויק ומפורט יקבע בסופו של התהליך אם יצליח או לא.
4. יחס אישי
כשקמפיין תופס תאוצה, עולה ומצליח אתם נמצאים בתחושה טובה, רגועים ושמחים. כשקמפיין מראה תוצאות סטטיות, או גרוע מזה, יורד אתם נכנסים ללחץ ודבר ראשון אתם יוצרים קשר עם חברת הפרסום. במקום הזה בדיוק, אתם מרגישים שאתם צריכים תמיכה של מישהו שמבין כדי שילך אתכם יד ביד ואתם לא תאבדו את האמון שלכם בתהליך ובחברת השיווק. באם התקשורת בינכם היא מבוססת אי – מיילים התחושה שתיווצר אצלכם היא נטישה כי יש טווח זמן למתן שירות ומענה שהחברה יכולה לספק לך, ומבחינתך עכשיו הכול קורס ואתה צריך לדבר עם מישהו ממש ברגע זה. זו אחת הנקודות החשובות ביותר בשיווק דיגיטלי כדי שקמפיין יצליח ועליכם לבדוק האם יש לכם צורך בשירות אישי או שאתם מסתפקים במענה הכתוב גם אם זה דורש מכם סבלנות וזמן המתנה.
5. למי יש גישה למערכת הנתונים?
חברת השיווק הדיגיטלית מסתמכת על דוחות נתונים כדי לבדוק האם הקמפיין מוצלח או לא, האם הדירוג של אותו אתר עולה או נעצר. במידה ואתם נותנים אמון מלא בחברת הפרסום, הם יכולים להוציא עבורכם את הדוחות ולשלוח אותם אליכם. יחד עם זאת כדאי ורצוי לכם ללמוד איך לקבל את הדוחות הללו בעצמכם, ברגע שתקבלו גישה לנתונים אתם תכלו לקבל את המידע באופן עצמאי, זה יגביר את האמון שלכם בחברת הפרסום שהדוחות אכן אמיתיים ויהיה לכם אפשרות מעקב רצוף בתהליך ובהתקדמותו.
6. המלצות זה בגדר חובה
“אין חכם כבעל ניסיון” בקשו מחברת הפרסום שמות ממליצים של מספר לקוחות על מנת לשאול אותם שאלות, חברה בעלת ביטחון, אמינה שיודעת כי לקוחותיה מרוצים לא תהסס כלל ותעביר לכם רשימה בשמחה. ישנן חברות שיבחרו בפינצטה את הלקוחות שימליצו עליהם, ולכן שימו לב במהלך השיחה עם הממליצים האם עולות רק מילות שבח, במידה וכן, תשאלו אותם כמה שאלות המתייחסות למצבים הפחות זוהרים. כמו לדוגמא, האם היו עיכובים כל שהם, האם היה חוסר תיאום כזה או אחר, נסו לקבל את התמונה הכללית שתהיה דומה ככל הניתן למציאות.
7. מבחן התוצאה
אתם מקיימים פגישות עם חברות שיווק שונות, עשו סקר שוק ותערכו השוואות בין החברות. תשאלו שאלות כל שאלה שעולה בדעתכם לקידום העסק שלכם היא בהחלט רלוונטית, העלו במיוחד את השאלות של מקרים בהם יש קושי או אתגרים שעולים. תבקשו לראות תיק עבודות, תוצאות של קמפיינים או תוצאות הקידום באאוטבריין לדוגמא. צאו מנקודת הנחה שהם יציגו לכם בעיקר את הדברים הטובים וההצלחות, הם עושים ברגע זה פגישת מכירה וזה ברור, עליכם לזהות את הנקודות החסרות ולבדוק אם החברה יודעת לעמוד מול האתגרים.
8. הבטחות מול תוצאות
ישנן חברות שיווק שימכרו לכם חלומות בהקיץ, יבטיחו לכם דברים שישמעו לכם יותר מידי טובים. אתם, כמובן רוצים להאמין בכל זה, הרי מדובר בעסק שלכם ואתם תעשו הכול כדי שהוא יצליח וישגשג. אתם עלולים להיסחף עם סיפורי האגדות והחשיבה ההגיונית שלכם עלולה להיטשטש. שימו לב שאינכם נגררים לפנטזיה, תנתקו את הרגש ותפעלו עם הראש, בקשו לראות מסמכים שיבססו את כל הטוב הזה, סקרו המלצות של לקוחות החברה ותבדקו שאתם לא קונים חתול בשק.
9. יש קליק – אין קליק
התקשורת המתקיימת מול חברת הפרסום היא רצופה וממושכת. עליכם להרגיש בנוח ושהחיבור עם אנשי החברה איתם אתם נמצאים בהתקשרות, בין אם היא כתובה ובין אם היא טלפונית היא זורמת ונעימה לכם. אם כבר בהתחלה יש לכם תחושה שמשהו חסר, שאתם לא ממש מתחברים אל האדם שעומד מולכם, אז כנראה שזה לא יהיה רעיון טוב לבחור בחברה הספציפית הזאת. התקשורת חייבת להגיע ממקום של זרימה ואווירה טובה, גם מצד החברה אבל גם מהצד שלכם.
10. מה לשים לב בהצעת מחיר
מעבר למספר המופיע על גבי הצעת המחיר, תבחנו את ההצעה גם מבחינת המראה שלה. מראה ההצעה יכול לתת לכם טיפה מושג האם החברה מאורגנת ומסודרת, האם היא משקיעה במראה או שמחפפת בוויזואליות, האם היא ייצוגית או שכונתית. הרבה מאוד תשובות לשאלות אפשר לקבל באמצעות הצעת המחיר ביחד עם הסקר הכללי שערכתם לפני כן, תשאול לקוחות החברה וסקירת נתונים שבחנתם, הכל יחד ייתן לכם תמונה בהירה וברורה יותר לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבורכם.
לסיכומו של עניין, ישנם הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון טרם ההתקשרות עם חברת שיווק דיגיטאלית, צריך לקחת את הזמן ולעשות בדיקה מעמיקה על מנת לעשות את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. צריך להתייחס להתקשרות עם חברת השיווק כמו רומן, זה מערכת יחסים ארוכת טווח שתשמש אתכם לקידום הדבר היקר לכם כל כך. כמו שאתם מתייחסים ברצינות לעסק שלכם עליכם להתייחס ברצינות לקשר עם חברת השיווק שבחרתם, בתקשורת נכונה וגלויה אתם יחד תביא את העסק לצמיחה והצלחה.
!כשמשחקים במגרש של הגדולים מקבלים פירגון גדול
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אוהד ספרן מנהל דיגיטל קבוצת “טלכלל”

בשעה טובה ומוצלחת התחדשנו באתר אינטרנט מהמם, תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות, תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם.
דוד נחמיאס – מנהל שיווק “יקב אדיר”

תודה רבה על אתר לא פחות ממושלם! התגובות שאני מקבל מדהימות. מעל הכל חשוב לי לציין את השירות המדהים והיחס הלא מתפשר של עירית מנהלת הפרוייקטים שליוותה לאורך כל הדרך בסבלנות ומקצועיות חרף כל השגעונות שלי. וכמובן לנאור הבעלים של החברה תודה על הכל, משלב ההיכרות ועד התוצאה הסופית. כייף לעבוד אתכם!!! אין ספק שאמליץ עליכם הלאה. תודה!!
ליאב כספי מנכ”ל משותף “כספי גרופ”

סטודיו מאד מאד מקצועי ונעים. מאד נהנה מרמת השירות והביצוע המדויקת. ממליץ בחום.
David Ben Moshe שותף מייסד / מפיק ראשי virtualion

המיוחד בגל-ים הוא שהם עובדים מכל הלב וכאילו מדובר בעסק שלהם. בנוסף, הם אנשי מקצוע מעולים ויעילים שמביאים לתוצאות. בנוסף 2, הם אחלה אנשים שתענוג לעבוד איתם. ממליץ בחום!
Zohar Ezra בעלי חברת nano jewelry

מומלץ בחום. הגעתי לסטודיו עם סקפטיות קלה כלפי תחום הקידום והיום יש לי בטחון מלא. עם תוצאות אי אפשר להתווכח. תודה על הכל!
גדי אזולאי מנכ”ל חברת product tv

לאחר שנה של חיפושים אחר משרד שיווק לפעילות שלנו באתר ask4 נתקלתי במשרד בוטיק איכותי של נאור מגל-ים סטודיו ושמחתי להכיר צוות מקצועי ומוכשר בטירוף. אנחנו עובדים בצמוד עם שיר המוכשרת ונאור מלווה אותנו לאורך כל הפעילות בשירות VIP מהנה. מעבר למחמאות הבין אישיות המשרד יודע לנהל תקציבים בצורה חכמה.
דרור דורנבאום מנכ”ל שותף ב- ask4

פניתי לגל ים ללא המלצות קודמות. באינטואיציה הראשונית הרגשתי שהם מקצועיים וכך אכן היה.
שירותי מקצועי ואיכפתי.
שירי גולד מנכ”לית “שגרירי הספורט”

“עובד עם הסטודיו כבר זמן רב. שרות, מקצועיות ואיכות ללא פשרות, רואים תוצאות בתוך זמן קצר, מומלץ ביותר!!!”
רן אשכנזי יבואן אופני ghost ישראל

ממליצה בחום!! שירות, מקצועיות ויחס מעולה! נאור אדיב ומקצועי ליווה אותי עם המון המון סבלנות ומיקוד לתוצאות!! תודה, תודה, תודה
מיטל עיצוב במה בע”מ

תקופה ארוכה פרסמתי באופן עצמאי במדיות השונות, החלטתי לקחת אליי בחזרה את משאב הזמן היקר ולהעביר לידיהם הנאמנות של נאור ושיר את ניהול הפרסום, הופתעתי לגלות שבאותו תקציב פרסום קיבלנו הרבה יותר פניות.
שלומי דהן – מייסד חברת workplus

נאור יושב במשרד לידי, לפני שאני נוגע בפן המקצועי, הייתי רוצה לדבר על הפן האישי, מדובר בבחור מקסים, קשוב, חד מחשבה,
נעים מאוד לעבוד מולו, שירותי וסבלני, מסוג האנשים שאתה בר מזל אם פגשת.
שחר פרלמן – בעלים אינפוקוס סטודיו
