כיצד לנהל את המוניטין שלך

כיצד לנהל את המוניטין שלך באינטרנט?

בתקופה שבה פרסום אחד בפייסבוק עשוי להרוס קריירה של אדם – ניהול מוניטין הופך לשירות חיוני עבור כל אדם שנמצא בקדמת הבמה וחשוף לעיניהם של אנשים רבים, בין אם מדובר במנהל בחברה גדולה או פשוט בעל עסק קטן שנאלצץ להתמודד עם תחרות משמעותית בשוק. במקרים מסוימים עשוי להיווצר מצב שבו השיטות הננקטות על ידי המתחרים אינן נקיות במיוחד. במקרים אלה, תמיד כדאי להקדים תרופה למכה ולהיות בשליטה על מה כותבים עליכם באינטרנט, כיצד זה מוצג לגולש הפשוט. היכרות עם התנאים תאפשר להתמודד עם כל בעיה שלא תבוא בצורה היעילה ביותר.

ממה מורכבת עבודת ניהול המוניטין באינטרנט?

מוניטין באינטרנט זוהי התמונה הכללית המתקבלת על האישיות וההתנהלות העסקית שלכם בעת חיפוש פשוט באינטרנט. כיום מדובר במכלול שמתפרש גם על תוצאות החיפוש (לדוגמא – כאשר התוצאה הראשונה שמופיעה היא אירוע חדשותי לא נעים שבו הייתם מעורבים או פסק דין כלשהו שנמצא במאגרי בתי הדין),  ולא האתר הרשמי שלכם. הדבר מתרחש בגלל שלאתרים שפרסמו עליכם את החומרים השליליים יש דירוג גבוה ביותר. מדובר במצב שדורש תיקון ולעיתים זה לוקח זמן. הדרך הנכונה יותר לבצע ניהול מוניטין באינטרנט זה באמצעות שליטה קבועה על מה שנמצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. לדוגמא, חשוב לדאוג שמה שיופיע הוא עמודים רשמיים שלכם: האתר, עמוד הפייסבוק, העמודים ברשתות חברתיות רלוונטיות אחרות וכו'.

עוד יכול לעניין אתכם – שירות מקצועי של שיווק באינטרנט

ניהול המוניטין שלך באינטרנט

ניהול מוניטין של מותג

כיצד לנהל את המוניטין שלך באינטרנט – כאשר מדובר לא באדם פרטי אלא במותג, גם כאן חשוב מאוד לנהל את המוניטין, משום שפרסומים של תגובות שליליות עשויים לפגוע באופן מוחשי וממשי בזרימה של לקוחות ומכירות, בלי קשר לפעילות שאתם עושים. אנשים כיום בוחרים ספקים ונותני שירות על פי מה שכתוב עליהם באינטרנט, וזו הסיבה העיקרית לכך שצריך תמיד לדאוג לעקוב אחרי המתרחש עם המוניטין שלכם בעולם הווירטואלי. המותג שמקבל פירסומים "נקיים", שתמיד מגיב לתגובות מבקרות ומביא לכך שכל לקוחותיו מרוצים הוא המותג שיישאר בשוק לאורך זמן. חשוב מאוד לבצע את העבודה הזאת באופן כמה שיותר עקבי, כלומר לעולם לא להפסיק לבדוק את תוצאות החיפוש וכן לדאוג להוסיף מדי פעם תוצאות חיוביות חדשות, שניתן יהיה לקדם אותן במהירות יחסית ברגע שיופיע פרסום לא חיובי חדש שדורש את תשומת לבכם.

הדרכים לשנות את המצב הקיים כאשר המוניטין לא מזהיר

הליך שינוי המוניטין הוא ארוך ומורכב וחשוב מאוד לגשת אליו בשיא המקצועיות והכי חשוב – סבלנות. במידה ובעמוד הראשון של תוצאות החיפוש אתם רואים אך ורק דברים שליליים עליכם, הפיתרון האפשרי לכך הוא החלפה של תוצאות אלה. כלומר, יצירת עמודי תוכן חיוביים עליכם וקידומם, בין אם מדבר בפרסום כתבות חיוביות במקורות מהימנים או השקעה במקורות קיימים שכבר קיבלו דירוג טוב יחסית, ויש להביא אותם למקומות גבוהים יותר (לדוגמא – באמצעות יצירת קישורים רבים באתרים אחרים המובילים לעמוד זה). תחום ניהול המוניטין באינטרנט מהווה גורם נפרד וחשוב ביותר של עבודת יחסי הציבור בעולם המודרני.

לחצו כאן למידע נוסף על פרסום באינטרנט

Save

Save

Save

Save

Save