לוגואים

לוגו. סמל כל כך קטן, שמסמל כל כך הרבה.
כשמדובר בהשקעה בבניית העסק החדש שלכם, או בהשקעה בשיפור וחידוש העסק הקיים, תוך רענון של ניראות האתר או המקום הפיזי, מדובר בעשייה רבה וחשיבה על פרטים קטנים וסזיפיים מאוד, אך כאלו שעושים עבורכם ועבור העסק שלכם את כל ההבדל, כאשר לוגו- הוא חלק בלתי נפרד ואינטגרלי מהשפה העיצובית והמיתוג של העסק.

כשחושבים על עיצוב לוגואים לעסק, ראוי להתחשב במה שהוא ישדר לכל אחד אשר יביט בו, כאשר הוא מקרין החוצה את כל הקונספט והערכים של העסק וגם כן של בעל העסק, כשהעיצוב מוצלח מספיק.

וכשהעיצוב הוא טוב ואיכותי, הלוגו משאיר רושם טוב בעיני הלקוחות לאורך זמן, מציג את הייחודיות של העסק בצורה פנומנלית, ורק כאשר בעל העסק נחשף לערך אותו מביא הלוגו הרענן לעסק שלו, הוא מבין את המשמעות והמוניטין הטמון בו.

ליווי מלא במשמעות ערכית

החשיבות בבחירת המעצב הראוי לעצב עבורכם את לוגו החברה, כזה שמתמחה בעיצוב לוגואים לעסק, מעצב גרפי וממתג שיהיה פדנטי בבחירת הקונספט העיצובי, הינה גדולה מאד.
כדאי לבחור מעצב שמדבר את אותה השפה כמוכם כבעל עסק ותוכלו להזדהות ולהתחבר יחד איתו (או איתה) כאשר תחפשו השראה בעבודתכם ללוגואים יפים ותבינו אילו סוגי לוגואים יש לצד האפשרויות העומדות בפניכם.

המעצב שאליו תחברו ידע מיד מהי השפה שמתאימה לכם להציג בצורה ויזואלית, מה האופי של העסק ומה בדיוק הוא משדר- לצד התחשבות האספקט השיווקי כמובן שידגיש את השירותים או המוצרים שאותם אתם מעניקים ללקוחות, וכך יווצר הלוגו המושלם שילווה אתכם בכל אספקט אפשרי מבחינה עסקית ובכל צעד שתעשו- בין אם אלו דברים איזוטריים כמו חותמת מרשימה לאימייל העסקי שלכם, כרטיסי ביקור, הדפסים על עטים, פנקסים, ולעיתים גם הדפסים על חולצות, עיצוב קירות המשרד וזו רק ההתחלה. כשמדובר בעיצוב כמובן שישנה חוקיו מאד ברורה, אך כשעובדים לפי חוקים ברורים, לעיתים ניתן לשבור אותם.

חשוב להבין כשבוחרים את הקונספט לעיצוב לוגואים לעסק, כי חשיבותו של הלוגו שלכם היא רבה ולכך סיבות פסיכולוגיות די פשוטות.

לוגו הוא בעצם אלמנט גרפי שמייצג את כל מה שתרצו לייצג בעסק, מעבר לשם של העסק שאותו דווקא לקוחות יכולים לשכוח במהרה ולאל זכור לנצח, הנטייה הטבעית של בני אדם לזיכרון ויזואלי מוחשי- ולכן אנשים יזכרו טוב יותר את הייצוג החזותי שם העסק שזה הלוגו.

ככל שהלוגו הוא מוצלח יותר, כך ניתן יהיה לעבוד איתו בקלות יותר מבחינת שיווק ופרסום ללקוחות פוטנציאליים.
וככל שלוגו מושקע יותר והקונספט של העסק שלכם מתחברים יותר ללוגו, כך זה גם סימן זיהוי מובהק יותר עבור העסק בעיני הלקוחות.

חשיבה אסטרטגית לטווח הארוך

אם ניקח לדוגמא לוגואים יפים ומוכרים של חברות עולמיות כמו קוקה קולה, מקדונלדס, פרינגלס. זה נכון שעסק מתפתח וגדל בהדרגה ובטח שאין שום ציפייה הגיונית שברגע ש״יודבק״ לעסק הקטן לוגו גדול- אז הוא יצמח למימדי ענק כמו החברות הללו, אבל גם הן התחילו מקטן וצמחו עם השנים, בעקבות חשיבה עסקית נכונה ואסטרטגית ארוכת טווח.

עקב כך, את הלוגואים של אותן החברות שכיום הם תאגידי ענק, כל אחד יכיר ויזכור- גם בלי לכתוב ישירות מה שם החברה.
למשל פרצוף האיש המשופם על אריזת הפרינגלס. הלוגו האיורי של האות М של מקדונלדס. אלו הן רק דוגמאות בודדות לאימפקט הפוטנציאלי של עסק לטווח הארוך, וכמובן תלוי מאוד במעצב הנכון לחבור אליו אשר יהיה ביכולתו לגרום לזה לקרות.

הנזקים של מיתוג גרוע

מיתוג רע למעשה יכול להיות גרוע יותר מאשר ללא מיתוג כלל, מה שמשפיע ישירות על אספקטים רבים בעסק שלכם. בייחוד כשמדובר במכירת מוצרים או נתינת שירות לכדי חווית לקוח, אשר פוטנציאלית עלולים לרדת לטמיון ברגע שהלוגו שעוצב יהיה גרוע.
וכשאנחנו אומרים גרוע- הכוונה לאו דווקא לאיור פשוט וגרוע, אלא מצב בו השפה העיצובית הופכת למושא ללעג בקרב מי שנחשף ללוגו, נטייה פוליטית שעלולה להכעיס את המתנגדים, או מחאה אשר גורמת לירידה לרמה אפסית של מכירת המוצרים בעסק שלך.

מיתוג גרוע יכול להפוך במהרה לידוע לשמצה ולגרום לנזק בלתי הפיך. אנחנו בטוחים שהרבה זוכרים את התקרית המביכה שקרתה עם הלוגו של אולימפיידת לונדון ב- 2012, אשר קוממה בעיקר את איראן שטענו "הלוגו של לונדון 2012 מזכיר את המילה ציון!", כאשר נציגי מדינה המוסלמית אף הגישו מכתב מחאה רשמי לוועד האולימפי הבינלאומי בבקשה לשינוי הלוגו אחרת הם לא יופיעו במשחקים האולימפיים.

דוגמא נוספת שהתפרסמה בעולם כאייקונית בתחום של מיתוג ולוגו גרועים הים חברת הנדלן השוודית לוקום אשר מאייתים: locum והם פרסמו לוגו ההופך את האות о ללב… מה שגורם ללוגו להיראות… לא טוב. התיעוד ללוגו המביש פוצצו את הרשת בטענות על הקונטקסט המיני הישיר ואף סוטה, אך לא לשם כיוונה חברת הנדל״ן השוודית תמימה וזו אכן הייתה טעות אנוש שקשה היה לשכוח.

לצד כל אלו ישנן עוד דוגמאות רבות מרחבי העולם למיתוג גרוע וסוגי לוגואים ידועים לשמצה אשר מדביקים לבעלי העסק תווית כמעט בלתי ניתנת להסרה, כתם שאף בעל עסק לא ירצה לשאת, כאשר טעות כזו עלולה לעלות במוניטין העסק לחלוטין.

לוגו שתופס תשומת לב

לכל עסק חשוב למשוך לקוחות, שהרי זו הפרנסה. אבל נשאלת השאלה כיצד ניתן למשוך את הלקוחות כבר מהרושם הראשוני? כמובן שהתשובה היא בעזרת לוגו. בעולם הפרסום והשיווק מדברים על כך שתשומת לב פוטציאלית מהלקוח נתפסת תוך כמה שניות בודדות בלבד, לכן כדאי לעשות זאת טוב.
המעלה של העסק שלך לעומת עסקי המתחרים יכולה להישען על איכות הלוגו ובכך להשיג את היעד הרצוי.

לוגו כבסיס ליצירת זהות

לוגואים יפים הם הבסיס ביצירת עיצוב זהות שלם עבור מותג.
שיווק מוצלח ומיצוב המיתוג של העסק שלך מתרחשים רק אם אתה יכול ומסוגל ליצור קשר רגשי עם הלקוחות שלך, להזדהות עימם ולשים את עצמך בנעליהם ובזאת לקחת בחשבון את הרגשות שלהם.
בעצם ההזדהות אתה כבעל עסק משפר את איכות השירות אך בעיקר משדר בדיוק את מה שאתה אמור לשדר להצלחת העסק וחושב על ההשפעה העצומה שיש להצלחה הזו כשאתה משקיע במאפיינים שלו, בלוגו בפרט.

כדי ליצור את הלוגו האידיאלי לעסק שלך, ייתכן שתהיה לך עבודה לצד המעצב, כאשר מומלץ שתבחרו יחדיו ותאפיינו את השפה העיצובית על ידי בחירת הצבעים, הטונים, הגופנים, הסלוגן וכדומה.
כל אלו בסוף תהליך המיתוג יזוקקו לתוך לוגו מעוצב ומושלם שעתידו ללוות את העסק שלך בכל צעד ואף להפוך אותו למותג עתידי ולפרוח, אם רק תפעל כראוי.

חבלי לידה ותוצאות באוויר

לאחר עלייתו של הלוגו המיוחל לאוויר, וודאו כי הוא נמצא בכל חומרי הקידום הדיגיטלי שאתם משתמשים בהם, בין אם בניוזלטרים, חותמת מייל, פוסטים ברשתות חברתיות, לוגו באתר הבית וכדומה. כך גם המוצרים הפיזיים צריכים לשאת בגאווה את הלוגו וחשוב שזה ייעשה בעקביות רבה, כאשר כך זהות המותג שלכם תתבסס כראוי באמצעות הלוגו.

למידע נוסף ראו גם: קידום אורגני בגוגל

לוגואים

לוגו. סמל כל כך קטן, שמסמל כל כך הרבה.
כשמדובר בהשקעה בבניית העסק החדש שלכם, או בהשקעה בשיפור וחידוש העסק הקיים, תוך רענון של ניראות האתר או המקום הפיזי, מדובר בעשייה רבה וחשיבה על פרטים קטנים וסזיפיים מאוד, אך כאלו שעושים עבורכם ועבור העסק שלכם את כל ההבדל, כאשר לוגו – הוא חלק בלתי נפרד ואינטגרלי מהשפה העיצובית והמיתוג של העסק.

כשחושבים על עיצוב לוגואים לעסק, ראוי להתחשב במה שהוא ישדר לכל אחד אשר יביט בו, כאשר הוא מקרין החוצה את כל הקונספט והערכים של העסק וגם כן של בעל העסק, כשהעיצוב מוצלח מספיק.

וכשהעיצוב הוא טוב ואיכותי, הלוגו משאיר רושם טוב בעיני הלקוחות לאורך זמן, מציג את הייחודיות של העסק בצורה פנומנלית, ורק כאשר בעל העסק נחשף לערך אותו מביא הלוגו הרענן לעסק שלו, הוא מבין את המשמעות והמוניטין הטמון בו.

ליווי מלא במשמעות ערכית

החשיבות בבחירת המעצב הראוי לעצב עבורכם את לוגו החברה, כזה שמתמחה בעיצוב לוגואים לעסק, מעצב גרפי וממתג שיהיה פדנטי בבחירת הקונספט העיצובי, הינה גדולה מאד.
כדאי לבחור מעצב שמדבר את אותה השפה כמוכם כבעל עסק ותוכלו להזדהות ולהתחבר יחד איתו (או איתה) כאשר תחפשו השראה בעבודתכם ללוגואים יפים ותבינו אילו סוגי לוגואים יש לצד האפשרויות העומדות בפניכם.

המעצב שאליו תחברו ידע מיד מהי השפה שמתאימה לכם להציג בצורה ויזואלית, מה האופי של העסק ומה בדיוק הוא משדר- לצד התחשבות האספקט השיווקי כמובן שידגיש את השירותים או המוצרים שאותם אתם מעניקים ללקוחות, וכך יווצר הלוגו המושלם שילווה אתכם בכל אספקט אפשרי מבחינה עסקית ובכל צעד שתעשו- בין אם אלו דברים איזוטריים כמו חותמת מרשימה לאימייל העסקי שלכם, כרטיסי ביקור, הדפסים על עטים, פנקסים, ולעיתים גם הדפסים על חולצות, עיצוב קירות המשרד וזו רק ההתחלה. כשמדובר בעיצוב כמובן שישנה חוקיו מאד ברורה, אך כשעובדים לפי חוקים ברורים, לעיתים ניתן לשבור אותם.

חשוב להבין כשבוחרים את הקונספט לעיצוב לוגואים לעסק, כי חשיבותו של הלוגו שלכם היא רבה ולכך סיבות פסיכולוגיות די פשוטות.

לוגו הוא בעצם אלמנט גרפי שמייצג את כל מה שתרצו לייצג בעסק, מעבר לשם של העסק שאותו דווקא לקוחות יכולים לשכוח במהרה ולאל זכור לנצח, הנטייה הטבעית של בני אדם לזיכרון ויזואלי מוחשי- ולכן אנשים יזכרו טוב יותר את הייצוג החזותי שם העסק שזה הלוגו.

ככל שהלוגו הוא מוצלח יותר, כך ניתן יהיה לעבוד איתו בקלות יותר מבחינת שיווק ופרסום ללקוחות פוטנציאליים.

וככל שלוגו מושקע יותר והקונספט של העסק שלכם מתחברים יותר ללוגו, כך זה גם סימן זיהוי מובהק יותר עבור העסק בעיני הלקוחות.

חשיבה אסטרטגית לטווח הארוך

אם ניקח לדוגמא לוגואים יפים ומוכרים של חברות עולמיות כמו קוקה קולה, מקדונלדס, פרינגלס. זה נכון שעסק מתפתח וגדל בהדרגה ובטח שאין שום ציפייה הגיונית שברגע ש״יודבק״ לעסק הקטן לוגו גדול- אז הוא יצמח למימדי ענק כמו החברות הללו, אבל גם הן התחילו מקטן וצמחו עם השנים, בעקבות חשיבה עסקית נכונה ואסטרטגית ארוכת טווח.

עקב כך, את הלוגואים של אותן החברות שכיום הם תאגידי ענק, כל אחד יכיר ויזכור- גם בלי לכתוב ישירות מה שם החברה.

למשל פרצוף האיש המשופם על אריזת הפרינגלס. הלוגו האיורי של האות М של מקדונלדס. אלו הן רק דוגמאות בודדות לאימפקט הפוטנציאלי של עסק לטווח הארוך, וכמובן תלוי מאוד בסטודיו הנכון לעיצוב גרפי לחבור אליו אשר יהיה ביכולתו לגרום לזה לקרות.

הנזקים של מיתוג גרוע

מיתוג רע למעשה יכול להיות גרוע יותר מאשר ללא מיתוג כלל, מה שמשפיע ישירות על אספקטים רבים בעסק שלכם. בייחוד כשמדובר במכירת מוצרים או נתינת שירות לכדי חווית לקוח, אשר פוטנציאלית עלולים לרדת לטמיון ברגע שהלוגו שעוצב יהיה גרוע.

וכשאנחנו אומרים גרוע, אין הכוונה לאו דווקא לאיור גרוע בלבד, אלא מצב בו השפה העיצובית הופכת למושא ללעג בקרב מי שנחשף ללוגו, נטייה פוליטית שעלולה להכעיס את המתנגדים, או מחאה אשר גורמת לירידה לרמה אפסית של מכירת המוצרים בעסק שלך.

מיתוג גרוע יכול להפוך במהרה לידוע לשמצה ולגרום לנזק בלתי הפיך. אנחנו בטוחים שהרבה זוכרים את התקרית המביכה שקרתה עם הלוגו של אולימפיידת לונדון ב- 2012, אשר קוממה בעיקר את איראן שטענו "הלוגו של לונדון 2012 מזכיר את המילה ציון!", כאשר נציגי מדינה המוסלמית אף הגישו מכתב מחאה רשמי לוועד האולימפי הבינלאומי בבקשה לשינוי הלוגו אחרת הם לא יופיעו במשחקים האולימפיים.

דוגמא נוספת שהתפרסמה בעולם כאייקונית בתחום של מיתוג ולוגו גרועים הים חברת הנדלן השוודית לוקום אשר מאייתים: locum והם פרסמו לוגו ההופך את האות о ללב… מה שגורם ללוגו להיראות… לא טוב.

התיעוד ללוגו המביש פוצצו את הרשת בטענות על הקונטקסט המיני הישיר ואף סוטה, אך לא לשם כיוונה חברת הנדל״ן השוודית תמימה וזו אכן הייתה טעות אנוש שקשה היה לשכוח.

לצד כל אלו ישנן עוד דוגמאות רבות מרחבי העולם למיתוג גרוע וסוגי לוגואים ידועים לשמצה אשר מדביקים לבעלי העסק תווית כמעט בלתי ניתנת להסרה, כתם שאף בעל עסק לא ירצה לשאת, כאשר טעות כזו עלולה לעלות במוניטין העסק לחלוטין.

לוגו תופס תשומת לב

לכל עסק חשוב למשוך לקוחות, שהרי זו הפרנסה. אבל נשאלת השאלה כיצד ניתן למשוך את הלקוחות כבר מהרושם הראשוני? כמובן שהתשובה היא בעזרת לוגו. בעולם הפרסום והשיווק מדברים על כך שתשומת לב פוטציאלית מהלקוח נתפסת תוך כמה שניות בודדות בלבד, לכן כדאי לעשות זאת טוב.
המעלה של העסק שלך לעומת עסקי המתחרים יכולה להישען על איכות הלוגו ובכך להשיג את היעד הרצוי.

לוגו כבסיס ליצירת זהות

לוגואים יפים הם הבסיס ביצירת עיצוב זהות שלם עבור מותג.

שיווק מוצלח ומיצוב המטותג של העסק שלך מתרחשים רק אם אתה יכול ומסוגל ליצור קשר רגשי עם הלקוחות שלך, להזדהות עימם ולשים את עצמך בנעליהם ובזאת לקחת בחשבון את הרגשות שלהם.

בעצם ההזדהות אתה כבעל עסק משפר את איכות השירות אך בעיקר משדר בדיוק את מה שאתה אמור לשדר להצלחת העסק וחושב על ההשפעה העצומה שיש להצלחה הזו כשאתה משקיע במאפיינים שלו, בלוגו בפרט.

כדי ליצור את הלוגו האידיאלי ייתכן שתהיה לך עבודה לצד המעצב, כאשר מומלץ שתבחרו יחדיו ותאפיינו את השפה העיצובית על ידי בחירת הצבעים, הטונים, הגופנים, הסלוגן וכדומה.

כל אלו בסוף תהליך המיתוג יזוקקו לתוך לוגו מעוצב ומושלם שעתידו ללוות את העסק שלך בכל צעד ואף להפוך אותו למותג עתידי ולפרוח, אם רק תפעל כראוי.

חבלי לידה ותוצאות באוויר

לאחר עלייתו של הלוגו המיוחל לאוויר, וודאו כי הוא נמצא בכל חומרי הקידום הדיגיטלי שאתם משתמשים בהם, בין אם בניוזלטרים, חותמת מייל, פוסטים ברשתות חברתיות, לוגו באתר הבית וכדומה. כך גם המוצרים הפיזיים צריכים לשאת בגאווה את הלוגו וחשוב שזה ייעשה בעקביות רבה, כאשר כך זהות המותג שלכם תתבסס כראוי באמצעות הלוגו.

 

אולי יעניין אותך גם:

 

 

 

 

 

 

icon
אפיון אתר
icon
בנייתאתר
icon
עיצוב גרפי
icon
מיתוג
icon
קידום אתרים
icon
צוות פיתוח Outsource
icon
מאמרי SEO
icon
כתיבת תוכן וקופי
תודה על הודעתך