הדברים אשר משפיעים על מבנה האתר וקידומו בגוגל

מהם מרבית הדברים אשר יכולים להשפיע על מבנה האתר ועל קידומו

שיווק ובכלל קידום אתרים בגוגל לאתר שלכם הנו פקטור חשוב לכמות הפניות שיהיו ממנו בעתיד הקרוב והרחוק. פעילויות קידום אתרים בגוגל בדרך מתרכזת במספר דברים עיקריים וכמובן ישנם הדברים המלווים שיוכלו ליצור הבדל בניכם לבין המתחרים שלכם, אנו נמנה במאמר זה 2 נתונים חשובים ועיקריים:
האחד הינו תוכן לאתר העסק שלכם, על מנת ליצור תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים שלכם רצוי לבנות או יותר נכון לכתוב תוכן איכותי (בקישור הקודם, האם תוכן איכותי מקפיצה את אתרגם במיקום? )עם ערך מוסף כלשהו, כשאנו מציינים שכדאי לתת ערך מוסף אנו לא מדברים על הנחות ומבצעים, אלא על תוכן שייצור קשר ורצון לגולש להבין את התוכן שלכם בגובה העיניים ועם מידע חדש שהגולש יוכל אף להפיק לקחים או להבין דברים שלפני שקרא את המאמר לא ידע אותם.
אז לאחר שהבנתם שחשוב ליצור קשר איכותי עם הגולש ולתת לו ערך מוסף עוד לפני שהצלחתם או ניסיתם למכור לו משהו יש צורך לבנות את המבנה של האתר, מבנה האתר וצורתו הנכונה יכלול היררכיה בריאה. כשאומרים היררכיה שווה להיתקע על זה למספר רגעים ולהסביר את המילה לצופה ההדיות.
משמעות היררכיה: היא לדוגמא אם תיגשו לחנות פיזית ותפשטו את המבנה בצורה הבאה מי שייכנס יבין שהחנות בעצם בנויה בצורת משפך שיווקי למטרה אחרת, גולש = כסף = תשלום, המבנה ההיררכי של החנות מושטת על זה, שאלו את עצמכם האם ייתכן שתיכנסו לחנות והדבר הראשון שתראו זה את הקופה, ז"א שהיא תחסום אתכם משאר המוצרים? הייתכן שתיכנסו לחנות נעליים והמוכר יגיד לכם שבחנות מוכרים גם ויסקי וגם ספות? (מממ…למתחכמים שבניכם איקאה או פוקס הום זו לא חנות, יותר קרוב לקניון) דבר נוסף שיש לחשוב עליו לפני שניגשים לבניית היררכיה נכונה לאתר או חנות אינטרנט הוא מבנה הקישורים באתר ובחירת מילות המפתח. אז על מנת לבנות קישורים צריך לדעת אלו מילות חיפוש בוחרים ולזה צריך להקדיש קצת זמן, מעבר לבחינת הביטויים יש צורך לבצע הערכת כמות החיפושים, תוכלו לעשות זאת בכלים שונים או פשוט בכלי מילות המפתח של גוגל.

בואו נהיה ידידותיים לגולשים ובעיקר לגוגל -בניית מבנה אתר נכונה וחכמה

אחד הדברים היותר חשובים בעיני הגולש וגוגל שתהיה זרימה באתר, גוגל וגם הגולש (אם תחשבו קצת זה הגיוני) הינם משוטטים מושבעים, הגולש בכל פעם שניכנס לאתר מנסה לאמוד את איכות החברה והשירות שהם מציעים, תוסיפו לכך שהוא מנסה להיכנס למספר דברים גם לצורך השוואות מחיר של מוצר וגם על מנת להבין מה מציעים (קחו לדוגמא שהלכתם לחנות נעליים וראיתם את הנעליים שמצאתם, לא תמשיכו לראות מוצרים נוספים?), הזרימה בדרך כלל בתוך האתר משתמעת בכך שתגיעו לדף ספציפי ולרוב כנראה שתראו קישורים נוספים למוצרים נוספים, אפשר לראות את הקישורים בגוף המאמר ו/או המוצר/שירות שהחברה נותנת ולפעמים גם מוגשים כ Breadcrumbs (פירורי לחם) אשר עוזרים גם לניווט בתוכן האתר, כמו כן ניתן לצפות גם ב Related Links באתרי חנות או קטלוג אשר מפנים למוצרים דומים שיכולים להיות רלוונטיים לגולש.

סוף מעשה מחשבה תחילה

בסוף התהליך צריך להגיע לתוצאה, בתוצאה הסופית צריך לגרום לגולש שחוויית המשתמש תהיה בריאה ונכונה, וזה מתבטא במספר אופנים,

היום הגולש מתוחכם יותר ויותר, יש לו ציפיות גבוהות ואפס סובלנות, אנו חיים בעולם של כאן ועכשיו ואם זה לא קורא מהר אז הולכים לאלטרנטיבה אחרת וחדשה שיכולה להיות יותר טובה, יותר מזמינה ושלא דורשת מכם מאמץ כלשהו, אז למה לא ללכת לאלטרנטיבה אחרת? והתשובה שלכם צריכה להיות כי אצלנו טוב יותר מאשר אצל השכנים, אצלנו יש את כל מה שהגולש חיפש ויותר.

מהם רוב הסיבות שגורמות לגולש ללכת למחוזות אחרים?

  • מוצר לא רלוונטי
  • המוצר מתחכם מדי
  • אין מחיר (אם ז מכוון זה בסדר ולפעמים גם רצוי בתחומים מסוימים)
  • אין גילוי נאות
  • אין הנעה לפעולה
  • מהירות האתר איטית (אתר כבד, תמונות כבדות)
  • קשה ליצור קשר במהירות
  • מבנה האתר שבנוי לא נכון

כל הפרמטרים הללו משפיעים בצורה ישירה גם על קידום האתר בגוגל ותוסיפו לכך את הדברים הבאים,

  • אחוזי נטישה (אם אחוז הנטישה גבוה מהרגיל זו בעיה שיש לטפל בה)
  • אחוזי המרה (1.כמה פנו בחודש מהאתר? 2. כמה סגרו מתוך הפונים?)
  • אחוזי הקלקות (ממוצע של כל גולש)

את כל המידע על מבנה האתר וההשלכות שלו ניתן ללמוד ולצפות בגוגל אנליטיקס.
ישנם עוד הרבה פרמטרים שגורמים לאתר להתקדם בגוגל, מאמר זה נוגע בתמצית קטנה ובנושא היררכיה בלבד, אם ברצונכם לקבל יעוץ או שירותים מוזמנים ליצור קשר.