ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

פעמים רבות, אנחנו בגל ים סטודיו נשאלים ע"י לקוחותינו שאלות חשובות ודומות כמו: "מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?", "במה כדי יותר להשקיע, קידום ממומן או קידום אורגני?" או "איזה סוג קידום הוא קידום עדיף לטווח הארוך, קידום אורגני או קידום ממומן?".
אלו שאלות מאוד חשובות ובמיוחד לעסקים קטנים עד בינוניים עם תקציב שקשה יותר לחלק בין ערוצי הקידום השונים.

מדובר בשאלות עם תשובות לא פשוטות שתלויות במאפיינים השונים שבין עסקים שונים.
ולכן, אין תשובה אחת נכונה שמתאימה לכל העסקים השונים אלא, תשובות שונות שמתאימים לעסקים עם מאפיינים שונים.
המאפיינים העיקריים שיכתיבו את האסטרטגיה שמתאימה לעסק שלך, יהיו מאפיינים כמו גודל התקציב שברשותך ומגבלות הזמן שהעסק שלך נתון בהם.
היכולת של העסק שלך להצליח תלויה בבחירה נכונה באסטרטגיה המתאימה.
להלן מספר שיקולים שונים הבוחנים את הנושא של קידום ממומן, קידום אורגני ואת השילוב שבין השניים.
אלו השיקולים שאתה צריך לבחון במסגרת המאפיינים של העסק שלך ולהחליט מה טוב יותר ונכון יותר, עבור העסק שלך.
שיקולים אלו הם חלק ממערך השיקולים הכולל שאנו לוקחים בחשבון כאשר אנו בונים עבור לקוחותינו מערך לשיווק העסק.

דירוג גבוה בקידום אורגני מקנה מוניטין גבוה יותר מאשר בקידום ממומן

לתוצאות אורגניות יש מוניטין גבוה יותר מאשר לתוצאות ממומנות בקרב הגולשים שמחפשים את ביטויי החיפוש שמתארים את המוצרים או השירותים של העסק שלך.
הגולש הממוצע כבר מכיר מזה מספר שנים את ההבדל בין תוצאות אורגניות לבין תוצאות ממומנות והוא נוטה לחשוב ולהעריך באופן שונה את התוצאות האורגניות או הממומנות.
כך לדוגמה הגולש הממוצע יחשוב על תוצאה אורגנית: "אם העסק שלך במקום הראשון בתוצאות האורגניות, אתה כנראה מאוד טוב בשביל להיות שם".
וכך הוא יחשוב על תוצאה ממומנת: "אם אתה מקום ראשון בקידום ממומן, אתה כנראה משלם הרבה כסף בשביל להיות שם"
מסקנה: דירוג גבוה בקידום אורגני מקנה מוניטין גבוה יותר לעסק שלך.

מוניטין גבוה יותר המתקבל מקידום אורגני, מקנה לעסק שלך יחס המרה גבוה יותר

מנתונים סטטיסטיים שונים נראה כי דפים המדורגים גבוה בתוצאות האורגניות זוכים לשיעור קליקים גבוה ב-50% יותר מאשר דפים המפורסמים בתוצאות העליונות בקידום ממומן.
שיעור גבוה יותר של קליקים מביא גם לשיעור המרה גבוה יותר של לקוחות שירכשו את המוצר או השירות של העסק שלך.
שיעור קליקים גבוה יותר בקידום האורגני נובע כנראה מהשפעת המוניטין הגבוה יותר של תוצאות אורגניות שעליה כתבנו בסעיף הראשון.
מסקנה: דירוג אורגני גבוה פירושו יותר קליקים ויותר מכירות.

קידום בר קיימא לעומת קידום עם השפעה חולפת

בקידום ממומן אתה יוצר פרסומות ודפי נחיתה מתאימים שאליהם מגיעים הגולשים שאולי יקנו את המוצר שאתה מספק באותו הרגע.
ברגע שאתה מפסיק את הקידום הממומן, העסק שלך "נעלם" מגוגל ומעיני הגולשים.
קידום אורגני לעומת זאת הוא תהליך יותר מורכב שבמהלכו אתה בונה לעסק שלך נכסים וירטואליים.
נכסים כמו התוכן שבאתר שלך, דפי העסק שלך ברשתות החברתיות והמוניטין שאתה מקנה לעסק שלך במהלך הזמן שבו האתר שלך מדורג בתוצאות האורגניות.
הנכסים הללו יישארו גם אם תפסיק את עבודת הקידום האורגני (עד לתקופת זמן מסוימת שבה אתרים מתחרים יתפסו את מקומו של העסק שלך).
מסקנה: בקידום אורגני אתה בונה נכסים שמייצרים תנועה רלוונטית ובקידום ממומן אתה קונה תנועה זמנית.

בקידום אורגני יעיל הגולשים יכולים לעבוד בשבילך

בקידום אורגני יעיל המספק תוכן טוב לגולש ושמדורג בתוצאות העליונות ניתן להגיע למצב שבו הגולשים עצמם מקדמים ומשווקים את העסק שלך לגולשים אחרים.
הם עושים זאת באמצעות שיתוף המאמרים, המוצרים או השירותים שהעסק שלך מציע במדיות שונות המאפשרות שיתוף (כמו: רשתות חברתיות, ווטצאפ, מיילים וכדומה).
הם משתפים את הקישורים לעסק שלך כי הוא נמצא במקומות הראשונים בגוגל בקידום אורגני והם סומכים על התוצאות האורגניות כתוצאות מהימנות יותר הראויות לשיתוף בין חברים ובני משפחה.
מסקנה: בקידום ממומן אתה מקבל על מה שאתה משלם ובקידום אורגני יעיל, אנשים אחרים יכולים לשווק את העסק שלך בשבילך.

בקידום ממומן אתה מגיע לקהל שלך החל מהרגע הראשון שבו אתה מתחיל לפרסם

בקידום ממומן אתה מתחיל לקבל לידים ותנועה של מתעניינים החל מהרגע שאתה מתחיל לפרסם.
למעשה אתה משלם רק על תנועת גולשים שלחצו על מודעת הפרסום שלך, שבאמצעותה הם יגיעו לאתר שלך.
לעומת זאת, בקידום אורגני התהליך יותר מתמשך משום שמרבית התנועה מגוגל מגיעה בעיקר מהתוצאות המדורגות בעמוד הראשון ובמיוחד מאלו שמדורגות במיקומים 1 עד 5.
מסקנה: כאשר מדובר בעסק חדש, הקידום הממומן ישמש בכדי להשיג לקוחות באופן מיידי ואילו קידום אורגני ישמש בכדי להשיג תנועה לטווח הארוך.

קידום אורגני הוא מונופול וקידום ממומן הוא מכירה פומבית

כאשר אתה מבצע קידום אורגני יעיל ומצליח להתברג בתוצאות העליונות עבור ביטוי חיפוש מתאימים אתה בעצם מקבל סוג של שליטה שהיא מונופול בתוצאות החיפוש עבור ביטויי חיפוש מסויימים.
מהסיבה המאוד פשוטה שהתוצאות האורגניות העליונות מקבלות את נתח התנועה העיקרי של הגולשים.
מקום ראשון בביטוי חיפוש מסוים יקבל פי כמה וכמה יותר תנועה ממקום 7.
בקידום ממומן לעומת זאת אתה מתחרה עם עסקים מתחרים על התנועה של הלקוחות המתאימים, כאשר העסק עם התקציב הגדול ביותר שמציע את המחיר הגבוה ביותר לקליק יזכה בתנועה הגדולה ביותר.
מסקנה: אם אתה רוצה "להשאיר אבק" למתחרים שלך, להצלחה בקידום האורגני תהיה השפעה רבה יותר מאשר להצלחה בקידום ממומן.

קידום ממומן יכול לסייע לך לבצע קידום אורגני יעיל

אחד מאבני היסוד החשובים ביותר של קידום אורגני הוא מחקר מילות מפתח מתאים.
במחקר מילות מפתח איש הSEO מנסה לאתר את ביטויי המפתח שמתאימים לקהל היעד של העסק שלך ובנוסף, הוא מנסה לאמוד את רמת התחרותיות של ביטויים אלו.
קידום ממומן יכול לסייע לך לאתר את ביטויי המפתח שממירים טוב יותר מביטויים אחרים ולהשקיע בהם את החלק העיקרי של עבודת הקידום האורגני.
מסקנה: קידום ממומן המשולב עם קידום אורגני יכול לסייע לקידום אורגני יעיל יותר.

קידום ממומן יכול לסייע לך ליצור קידום אורגני עם יחס המרה טוב יותר

בקידום אורגני תנועת הגולשים מגיעה לאחר זמן ארוך יותר של עבודת קידום.
בזמן זה, אין לך דרך לדעת אם דפי האתר שלך בנויים באופן שיצליח להמיר את תנועת הגולשים לרכישות בפועל של המוצרים והשירותים שהעסק שלך מספק.
קידום אורגני יעיל צריך להיעזר בקידום ממומן של דפי האתר שיאפשר להשיג תנועת גולשים בטווח קצר יותר.
באמצעות הקידום הממומן ניתן לבדוק את יכולת ההמרה של הדפים השונים על הגולשים שמגיעים ובכך להגיע לתוצאה של דפי אתרים יעילים יותר וממירים יותר.
מסקנה: קידום ממומן המשולב עם קידום אורגני יכול להגביר את יכולת המכירה של הדפים המקודמים באופן אורגני.

 

בגל ים סטודיו תמצא מומחים שיסייעו לך לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר לעסק שלך

כפי שניתן לראות השיקולים הם לא שיקולים של "שחור או לבן".
יש יתרונות וחסרונות לכאן או ולכאן ויש גם יתרונות מסוימים בשילוב מתאים בין שני סוגי הקידום.
הדרך הנכונה להחליט בנושא היא לאפיין את הצרכים והנתונים הייחודיים של העסק שלך ולמצוא את האסטרטגיה הכי מתאימה.
זה מה שאנחנו בגל ים סטודיו עושים עבור עסקים רבים.
מלא פרטייך ואנחנו כבר ניצור אתך קשר ונדריך אותך באסטרטגיה הטובה ביותר לעסק שלך.
בהצלחה.