תוכן עניינים

לקוחות ממליצים:


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בזמן הקרוב:

שאלה של גוגל: האם האתר שלך אתר רספונסיבי ומותאם למובייל?

שאלה של גוגל: האם האתר שלך אתר רספונסיבי ומותאם למובייל? הידעתם ש-80% מהגלישה כיום מתנהל דרך מכשירים סלולריים? העובדה הזו לבדה מצדיקה התאמת אתר למובייל, אבל זו לא הסיבה היחידה: ענק החיפוש גוגל מדרג אתרים בעלי גרסה סלולרית תקינה גבוה יותר במנוע החיפוש הפופולארי שלו. אם האתר הקיים שלך עדיין לא מותאם למובייל – רצוי לבצע בו את ההתאמות הדרושות; אם אתם שוקלים לבנות אתר, בנו אותו מראש עם התאמה למובייל

המראה הזה כיום הוא מחזה נפוץ: אנשים, בכל מקום, גולשים באינטרנט דרך מכשירים ניידים – בין אם מדובר בטלפונים חכמים או במכשירי טאבלט פופולאריים. נראה כי בכל רגע נתון, בכל מקום ומיקום, אנשים גולשים באמצעות אפליקציות ומכשירים ניידים.

התחושה הזו גם זוכה לגיבוי של נתונים עקביים מן השנים האחרונות, לפיהם כמעט 80% מהגלישה כיום הינה גלישה סלולרית. במדינות אפריקה, למשל, כמעט שאין מחשבים נייחים, וכל הגלישה כמעט לחלוטין היא גלישה דרך מכשירים ניידים.

כמובן שהאחוזים הללו משתנים בין מדינה למדינה, וגם תלויים באיכות הרשתות הסלולריות המותקנות בהן. בישראל, מדינה ה"מכורה" לטכנולוגיה ולמכשירים ניידים – בה יש יותר מספרים סלולריים מאזרחים (!!!) – ברור שאחוזי הגלישה הסלולרית מאוד גבוהים, ולא בכדי. רשתות הסלולר מאוד מפותחות, ובשעת כתיבת שורות אלו מונחת בישראל תשתית לרשת הדור החמישי (5G).

הנתונים הללו לבדם מצדיקים התאמת אתר לגלישה במובייל; אם האתר שלך אינו אתר רספונסיבי, הנך מפסיד גולשים רבים שיכולים להגיע אליו ולקרוא בו, ומכאן שגם אתה מפסיד הרבה מאוד פניות ולקוחות פוטנציאליים.
אבל זו לא הסיבה הטובה היחידה לבניית אתרים רספונסיביים. גם ענק החיפוש גוגל אומר במפורש כי הוא מתעדף בדירוג שלו אתרים בעלי גרסה סלולרית תקינה, המאפשרת גלישה מכל סוג של מכשיר גלישה – זאת על מנת למטב את חווית הגלישה של כל אחד דרך מנוע החיפוש הפופולארי בעולם, מכל מכשיר ובכל מקום.

במילים אחרות, אתרים שאינם רספונסיביים ומותאמים למובייל יסבלו מדירוג נמוך בגוגל, ואתרים חדשים יותר, באותו הנושא, יהיו מעליהם בדירוג של גוגל, פשוט בגלל התאמת האתר לגלישה במובייל שקיימת באתר אחד, ואינה קיימת במשנהו.

התאמת אתר לגלישה במובייל באתרים קיימים

ישנם הרבה מאוד אתרי אינטרנט ותיקים, שלא נבנו במקור כמותאמים לרשתות סלולריות. במשך שנים רבות הגלישה הסלולרית לא היתה מפותחת דיה, והגלישה בהן היתה איטית ומסורבלת.
בנוסף, טכנולוגיית בניית האתרים רספונסיביים לא היתה מפותחת דיה בזמנו, וההתאמה לסוגי המכשירים השונים היתה מסובכת למדי, באופן שהעלה את המחיר של בניית האתרים באופן משמעותי. רבים מהאנשים שביקשו לבנות אתר עשו את החישוב הפשוט והגיעו למסקנה שנוכח הגלישה הסלולרית הדלה, לא שווה להשקיע עוד בגרסה סלולרית לאתר שלהם ולכן לא נכנסו לתהליך של בניית אתרים רספונסיביים.

חישובים כאלה הם כאמור נחלת ההיסטוריה. רוב מכריע של הגולשים בעולם מגיע ממכשירים סלולריים, שהפכו למאוד נגישים וזולים. העובדה כי רוב המכשירים הסלולריים הנמכרים בעולם הינם מכשירים חכמים, אשר הגלישה בהם מובנית, כבר הופכים את בעלי האתרים להתאים את עצמם לקהל המבקש לקרוא בנוחות את התוכן שהוא צורך.

אז מה יכולים לעשות בעלי אתרים ותיקים שהאתר שלהם לא רספונסיבי?

ובכן, תלוי בפורמט או בשיטת בניית האתרף האם אתר קוד פתוח, וורדפרס, ג'ומלה או אתר wix או כל מערכת אחרת, ניתן להתאים אתר קיים לגלישה במובייל, כך שבכל פעם שמישהו גולש אל האתר, האתר מזהה את סוג המכשיר הנכון ומציג את הגרסה הנכונה עבור אותו מכשיר.

במקרים מסויימים, הקוד של תכנות האתר כל כך ישן, שכדאי פשוט לשדרג את האתר, או להעתיקו למערכת ניהול תוכן חדשה יותר, שבה באופן מובנה יש גם אופציה לייצר גרסה ידידותית לסלולר של אותו אתר. גילוי נאות אנו ממליצים לבנות אתר במערכת קוד פתוח של וורדפרס, מכל הסיבות אך לא נרחיב על כך כאן.

מאמרים נוספים:

התאמת אתר אתר רספונסיבי בשלב הבניה

בשנים האחרונות, עם התגברות הדרישה לגלישת מובייל ידידותית למשתמש ונוחה לעין, אתרים חדשים נבנו בשיטה של "קודם כל מובייל" (Mobile-First). בשיטה זו, בונים אתרים חדשים קודם כל עבור גלישה מותאמת לסלולר, ואחר כך, אם צריך, מבצעים התאמות עבור גלישה במחשבים נייחים או מחשבי לפטופ.

יש בכך משום היפוך מושלם של דרך בניית האתרים שהיתה נהוגה עד כה, בהם האתרים קודם כל נבנו עבור מחשבים נייחים, ואחר כך בוצעה עבורם התאמת אתר למובייל. מגמה זו רק צפויה להתגבר, ככל שהדרישה למחשבים נייחים הולכת ויורדת, והמגמה של החלפת המחשבים הנייחים במכשירים ניידים תגבר.

עוד שינוי חשוב שעובר על עולם בניית אתרי האינטרנט הינו בנייה של אתרי עמוד אחד (One-Pager), ובו כפתורי שורת הניווט מעבירים את הגולש למיקומים שונים על דף אינטרנט בודד המהווה את כל האתר.
אתרי עמוד אחד, בהגדרתם הראשונית, הינם מותאמי מובייל; הם אמנם נבנים באותה הדרך גם עבור מסכים גדולים יותר של מחשבים נייחים ומחשבי לפטופ, אבל טבע המבנה שלהם להיות מותאמים מראש גם למכשירים ניידים.
אלו אתרים "רזים" יותר מבחינת תוכן, ונוחים מאוד לקריאה ולגלישה; אין ספק כי בעידן של היעדר קשב וריכוז מתגברים, סוג כזה של אתרים הופך ליותר ויותר פופולארי.

איך לבדוק האם האתר שלך צריך התאמת אתר לגלישה במובייל?

ישנן כמה דרכים לבדוק האם האתר שלך צריך התאמת אתר לגלישה במובייל. הדרך הפשוטה ביותר היא פשוט לנסות ולגלוש אל האתר מן המכשיר הסלולרי שלך, ולראות האם האתר עולה במבנה הדומה לזה של המחשב הנייח – אם זה כך, האתר אינו מותאם לסלולר, ואינו נוח לקריאה, עם הניסיון להעמיס מידע המופיע בצורה מאוזנת במכשיר אשר בדרך כלל הינו מאונך.

לעומת זאת, אם האתר שונה במבנהו מגרסת המחשב הנייח, ה"בלוקים השונים" של תוכן מסודרים אחד אחרי השני באופן הגיוני וקריא, סימן שהאתר כן מותאם לסלולר.
אופציית בדיקה אחרת היא שימוש בסימולטורים של מכשירים ניידים שונים, אותם ניתן למצוא בחינם בגוגל. באתרים אלו מדביקים את כתובת האתר לסימולטור, והוא מציג כיצד האתר נראה על מכשירים שונים.
אם האתר שלך אינו אתר רספונסיבי, פנה עוד היום לבוני אתרים או מומחים לביצוע התאמת אתר לגלישה במובייל, על מנת לשפר את חווית הגלישה של גולשים מכל מכשיר נייד.

 

למה קידום אתרים בגוגל חשוב?
SEO

למה צריך קידום אתרים בגוגל?

אם גם אתם שאלתם את עצמכם מדוע אתם צריכים קידום אתרים בגוגל אז במהלך 3 הדקות הקרובות אתם הולכים לגלות בדיוק מדוע אתם צריכים קידום אתרים אורגני בגוגל? אז במהלך הדקות…..

שיווק 360
שיווק אתרים

שיווק 360

השיווק בעולם הדיגיטלי מסנכרן את כל המסרים ואת כל פעילות השיווק תחת מטריה אחת ממוקדת ומדויקת שמודדת התקדמות ובוחנת ביצועים.  אחידות במסרים בכל הערוצים (דיגיטלי