אסטרטגיה שיווקית חשובה לעסק, האם היא חשובה לך כמו שמקצועני השיווק אומרים?

אסטרטגיה שיווקית – היכולת של איש שיוק מקצועי להאזין, לנתח ולהביא תובנות מבחוץ, הוא כלי בעל ערך לכל בעל עסק או יזם. אסטרטגיה שיווקית מנצחת, שמדייקת את התועלות והמסרים בטווח הקצר והבינוני, אך גם חושבת רחוק, חיונית כדי לעזור להגשים את חזון החברה שלכם, שנים קדימה

"אני לא צריך מנהל שיווק!", "מנהל תוכן? מה פתאום! אני כותב מעולה בעצמי". אם תשאלו מנהלים, יזמים ובעלי עסקים, הם יסכימו מיד שאי אפשר להוציא מוצר טכנולוגי בלי טכנולוג חזק, לפחות אחד, שיוביל את תהליך הפיתוח. אם היזם הוא לא איש מכירות ופיתוח עסקי עם ניסיון רב בתחום, הוא יבין די מהר שהוא חייב תותח מכירות לצידו, כדי להגיע לשוק בהקדם האפשרי.

כשזה מגיע לתפקידים של שיווק, תוכן ולעתים גם ניהול מוצר, בעלי עסקים רבים מגיעים לתובנה ש"כל אחד יכול". יש עסקים ששורדים במשך שנים ללא פונקציה מקצועית, אם בחלק מהארגון ואם בתור ייעוץ שיווקי חיצוני, שמטפלת בנושאים הקריטיים הללו.

במקרים שבהם המוצר טוב, הטכנולוגיה יציבה ואנשי המכירות בשטח עושים את שלהם, החיים ללא אסטרטגיה שיווקית נראים נפלא. הבעיות מתחילות ביום שבו המוצר מתיישן, הצרכים של קהל היעד משתנים, או שקם מתחרה חזק, שמאיים על נתח השוק של היזם בעל ה"ראש השיווקי".

או אז מתחיל מירוץ מטורף בחיפוש אחר פתרונות קסם, או "quick wins" בלעז. "בוא נרים קמפיין פייסבוק", "אנחנו חייבים סלוגן לברושור", "נעשה מיתוג מחדש ונשנה את הצבעים של הלוגו", "זה בטח בגלל שהאתר שלנו לא התעדכן מ2011".

כותבים תוכן שיווקי

בדיוק כמו בטכנולוגיה, מכירות וניהול עסק – גם בעולם השיווק והתוכן מגוון פתרונות הקסם, שמתקנים חוסר תשומת לב של שנים, הוא מוגבל. בניית נוכחות נכונה ואפקטיבית ברשתות חברתיות היא תהליך שלוקח חודשים ולעתים אף שנים. יצירת קהל לקוחות נאמן שלא רק משתמש במוצר אלא גם ממליץ עליו לחברים והופך בעצם לכלי שיווק אפקטיבי בפני עצמו, מצריך בנייה של "סיפור" מדויק, אסטרטגיה שיווקית מנצחת וליווי מקצועי צמוד לכ אורך חיי החברה או המוצר.

כבר מהשלבים הראשונים של הרמת עסק חדש, השקת מוצר או מיזם, שילוש של יועץ שיווקי בעל ניסיון יכול לחסוך כסף וזמן רב בהמשך הדרך, במיוחד במצבים של שינויים בשוק, כניסת מתחרה חדש או שינוי כיוון (pivot) של המוצר.

שימוש מושכל בכלים של תוכן שיווקי, פעילות ברשתות חברתיות והטמעה של כלים שיווקיים בעלי אופי ויראלי בתוך המוצר עצמו, יהפכו את תהליך המכירה, השירות ולעתים אף את המוצר עצמו לכלי שיווק עצמאי, שממנף את החוויה החיובית של הלקוחות הקיימים על מנת לרכוש לקוחות חדשים.

אך תפקידו של היועץ השיווקי לא נגמר כאן. היכולת של איש מקצוע להאזין, לנתח ולהביא תובנות מבחוץ, הוא כלי בעל ערך לכל בעל עסק או יזם. בדיוק כמו שלא תצאו להרפתקה משפטית בלי עורך דין טוב לצידכם, כאשר יוצאים החוצה עם קמפיין פרסום בגוגל או בפייסבוק או מהלך שיווקי, חשוב להצטייד באנשי מקצוע מהשורה הראשונה, שיעזרו לבות את האסטרטגיה, יציידו אתכם בכלים הנכונים, יכתבו את בריף הקריאייטיב ויוודאו שמה שיוצא החוצה לערוצי השיווק השונים עולה בקנה אחד עם המטרות העסקיות שהגדרתם ועם היעדים אליהם אתם שואפים להגיע.

אם תשכילו ללכת בדרך זו משלב התכנון המוקדם, תוכלו לייצר השפעה נרחבת ומקיפה, בלי להתעסק אחר כך ב"כיבוי שריפות" כאשר המסרים שלכם לא הובנו או פושרו כראוי על ידי לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים.

ההצלחה שלכם תלויה קודם כל במוצר או בשירות שאתם מציעים. אם הוא לא טוב מספיק, או לא עונה על הצורך המדויק של הלקוחות שלכם, סופו במוקדם או מאוחר יהיה עגום. אבל מאחורי כל מוצר מצליח, כזה שרוצה לגדול ולצמוח לשווקים נוספים ולפתח מוצרים נוספים על סמך קהל לקוחות נאמן ומוניטין שנצבר לאורך שנים, עומדת אסטרטגיה שיווקית מנצחת, שמדייקת את התועלות והמסרים בטווח הקצר והבינוני, אך גם חושבת רחוק, כדי לעזור להגשים את החלום והחזון של החברה שלכם, לאורך שנים קדימה.


כותב מאמר: אביעד רבינוביץ חברת growtherie

אתם מעוניינים לקבל חשיפה באתר שלנו? לכתוב תוכן איכותי וייחודי שקשור לעולם התוכן של גל ים סטודיו? מוזמנים ליצור קשר 050.6818686 או במייל gotonaor@gmail.com


Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save