גוגל כרום מתמקדת בשלושה פרמטרים מציקים עבור המשתמשים שלה שצופים בסרטוני ווידאו
בשנה שעברה החליטו בגוגל לבצע שינויים ולאפשר לגולשים בעולם כולו להחליט אם ברצונם לחסום פרסומות. הסטנדרטים של Better Ads הכריזו כי ישנה "מערכת חדשה של סטנדרטים לפרסומות המוצגות במהלך סרטון ווידאו שנצפה" ועוד אומרים בגוגל כי השינויים בהגדרות ייכנסו לתוקף עוד השנה באוגוסט.
לאחר מחקר שערכו עם 45,000 צרכנים ברחבי העולם, הם זיהו שלוש חוויות בעייתיות שהגולשים העלו בפניהם. ב Better Ads טוענים "אנשים מוצאים שיבושים בתכני ווידאו הקצרים מ 8 דקות". תכני ווידאו שאורכם קצר, עולים למחשבים, לאינטרנט בניידים ולאפליקציות אלו התכנים שהם שמים את הדגש עליו.
מה הם שלושת הדגשים שהם מתמקדים?
- הם שמים דגש עליו הוא זמן, פרסומת או מודעה שמופיעות לפני הצגת הסרטון הרצוי ושלא ניתן לדלג עליהן או מקבץ של מודעות ופרסומות העולה על 31 שניות, שמופיעות לפני הסרטון ולא ניתנת האפשרות לדלג עליהן בחמש השניות הראשונות.
- פרסומות ומודעות המופיעות באמצע סרטון ומפריעות לחוויית המשתמש לראות את הסרטון ברציפות.
- גודל וכיסוי מסך, מודעות המופיעות בחלקו העליון של הסרטון הרצוי והן נמצאות באמצע שליש מהחלון תצוגה של הסרטון או שהן מכסות מעל 20% מהמסך בזמן שהסרטון מתנגן. במקרה הזה הם מתייחסים גם למודעות תמונה ולמודעות טקסט.
בקבוצת הקואליציה של Better Ads הודיעו כי בארבעת החודשים הקרובים אתרי אינטרנט יפסיקו להציג פרסומות כאלו ובמידה ויעשו כן הם יסתכנו בלאבד את הפרסום לחלוטין. האכיפה של הנהלים החדשים הללו תתחיל ב5 באוגוסט 2020 ובדפדפן תוצג אפשרות הבחירה "הפסק להציג את כל המודעות באתרים בכל מדינה המציגה באופן חוזר פרסומות מציקות אלו".
מאמרים נוספים:
בנוסף, בגוגל מודיעים כי הם יעדכנו את התכניות המוצרים שלהם, אתר ווידאו גוגל ומודעות גוגל על מנת להבטיח התאמה ושהם יבחנו את YouTube אם הוא עומד בתנאים החדשים.
בהתאם לכללים הללו גוגל כרום יעדכנו את תכניות המוצרים שלהם בכל פלטפורמות הפרסום שלהם כולל YouTube והם ישתמשו במחקר שעשו ככלי שיעזור להם לפתח את המוצר בעתיד. הכללים הללו נוצרו על מנת להפחית בצורה משמעותית וממוקדת את הפרסומות שמפריעות לנו בעת צפייה בסרטון והן גורמות לגולשים רבים לחסום את הפרסום לחלוטין.
ב 2018 הם התמקדו ב 12 חוויות שהפריעו לגולשים כמו, חלונות קופצים, ספירה לאחור כשהפרסומת מתחילה עד שניתן לדלג עליה, סרטוני וידאו שהתנגנו באופן אוטומטי ומודעות גדולות שממש נדבקו למסך המחשב שלנו או הנייד.
בגוגל הבחינו כי בצפון אמריקה ובאירופה שיעורי חסימת המודעות יורדים משמעותית והם מציינים גם ששיעור חוסמי המודעות המדינות אלו ירד באופן קטן מהשיאים שלהם באמצע 2017. הם מוסיפים ואומרים כי מסתיו 2016 התקנת תוספים של חוסמי מודעות בכרום ירדו באופן משמעותי.
כל הכללים החדשים שגוגל מכניסים יהיה פחות נעים למפרסמים שרוצים להיות בולטים ובלתי מפוספסים, אך לגולשים חוויית המשתמש בהחלט תהיה טובה יותר, כמו שגוגל יודעים לעשות.