תוכן עניינים

לקוחות ממליצים:


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בזמן הקרוב:

אסטרטגיה שיווקית – למי זה מתאים?


הכותב הינו מומחה לאסטרטגיית תוכן (סטוריטלינג) ואסטרטגיה שיווקית, בעל סוכנות התוכן והדיגיטל Storyline
www.storyline.co.il


ברחוב הראשי של העיר שלי יש מינימרקט משפחתי, שקיים כבר יותר מ-50 שנה. הוא נמצא בבעלות אותה משפחה, שמנהלת אותו עם חיוך גדול כבר שלושה דורות.
בעוד עסקים מסביבם באים והולכים, המינימרקט ממשיך לשרת את הקהל הנאמן שלו, שבינתיים כבר מורכב מהילדים והשכנים של לקוחות העבר.

השבוע, בדרכי לסיבוב ההשלמות של שישי בבוקר במינימרקט ההיסטורי, ראיתי שממש מעברו השני של הכביש, על חורבותיה של מספרה שנסגרה, עומד סופרמרקט חדש ונוצץ. שנפתח ממש ממול.
מנקודת המבט של בעלי המינימרקט הוותיק, מהו הצעד הנכון לעשות? המוצר שלהם לא השתנה. השירות לא השתנה, גם המיקום והמחירים לא. אבל בכל זאת – קרה אירוע משמעותי, שיש לו השפעה מכרעת, אולי אפילו גורלית, על כל החלטה של בעלי המינימרקט, ועל עתיד העסק שלהם – הסביבה התחרותית השתנתה.

בעולם הדיגיטלי, ובמיוחד בימים אלה, המהירות שבה קורים שינויים בסביבה התחרותית היא כה גבוהה, שעסקים מסוגים שונים, מעסקים קטנים ומשפחתיים ועד לחברות ענק גלובליות, חייבות להיות מהירות ונחושות ביכולת שלהן לנתח את המצב העסקי, להבין את השינויים שקורים כל הזמן ולהציע פתרונות יצירתיים על מנת להישאר רלוונטיים וכדי להמשיך להרוויח ולהתקיים.

זו בדיוק הסיבה שבגללה כל עסק חייב שתהיה לו אסטרטגיה שיווקית עדכנית. היכולת שלנו לחשוב קדימה, לתכנן, להתעדכן במה שקורה בענף בו אנחנו עוסקים ולהתכונן לתרחישים אפשריים, היא היום כלי בסיסי בכל היערכות עסקית. לא רק חברות גדולות ומבוססות נדרשות לבנייה של אסטרטגיה שיווקית – גם עסקים קטנים ובינוניים משתמשים בכלי החשוב הזה כדי להבין ולמפות את הסביבה התחרותית, לרתום את הרשתות החברתיות ואת השיווק הדיגיטלי לטובתם, וכך להתמודד בבוא העת עם שינויים ואיומים בסביבה התחרותית.

חברות בינלאומיות ומותגים מובילים ישכרו את שירותיהן של חברות ייעוץ ואסטרטגיה שיווקית מובילות, אך גם עסקים מקומיים, שמעוניינים לגדול ולהתרחב באמצעות המדיה הדיגיטלית, יכולים כיום לתכנן ולבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת באמצעות סוכנויות דיגיטל וסטוריטלינג מתמחות, שיודעות להתאים את הפיתרון האסטרטגי לצרכים, ליכולות ולמשאבים של עסקים בגדלים שונים.

עצם העובדה שכל היכולות והעצמה השיווקית של פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וטיקטוק עומדות היום לרשות כל גוף עסקי וכל חברה בלחיצת כפתור, מאפשרת גם לאותו מינימרקט משפחתי להגיע לקהלים חדשים, לשמר לקוחות קיימים ולפרוץ את מחסום הלקוחות המזדמנים. היכולת להבין את הצרכים של הלקוחות, לנהל איתם קשר קבוע ובלתי אמצעי ולהקשיב לרצונות ולצרכים שלהם, הופכים את האסטרטגיה השיווקית לכלי חזק ואפקטיבי, שיכול להגדיל מכירות בטווח קצר, להציע מגוון של כלים ופתרונות כדי להתמודד עם מתחרים חדשים, ואם עושים את זה נכון – לאסוף הרבה דאטה כדי להבין מהם הצעדים הנכונים ביותר עבור העסק שלך – ברמת התמחור, מגוון המוצרים, המבצעים והשירות ללקוח.

אסטרטגיה שיווקית לא צריכה להיות מפחידה

אסטרטגיה שיווקית לא חייבת להיות "מפחידה" – מלאה בגרפים, ניתוחים ושקפים. יצירה של שפה עיצובית, צורת כתיבה ייחודית ויצירת בידול אמיתי בשוק, גם אם נראה שיש עוד עסקים דומים בסביבה, היא חלק מהיופי של בניית תכנית שיווקית פשוטה, ברורה, שניתנת ליישום בקלות וללא השקעה בהפקות ענק. דווקא האותנטיות והאמינות, הקשר האנושי והיכולת להתאים את המוצר והשירות לסוגי קהלים שונים, יאפשרו לגוף מקצועי שמתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית, להציע פתרונות יצירתיים, שימשכו לעסק שלנו את הקהל הנכון והמדויק ביותר עבורנו.

עם אסטרטגיה שיווקית נכונה ומדויקת עבורו, גם המינימרקט השכונתי הוותיק יצליח להתמודד עם כניסתו של המתחרה החדש, ואפילו ימצא את ההזדמנות לשפר את מה שדורש שיפור ובכך לדייק את קהל היעד שלו.

 

עיצוב לוגו יוקרתי
מיתוג

עיצוב לוגו יוקרתי

עיצוב לוגו יוקרתי – בשביל מה בכלל צריך לוגו? האם עסקים יכולים להסתדר ללא לוגו לעסק? כיום אין עסק שמכבד את עצמו שאין לו לוגו!

פרסום בגוגל לעסקים
בלוג

פרסום בגוגל לעסקים

פרסום בגוגל לעסקים – המושג של קידום עסקים בגוגל כבר לא חדש במיוחד לבעלי עסקים רבים, זה במילים אחרות להגיד פרסום בגוגל לעסקים. אם גם