למה אי אפשר לדרג עסק בגוגל ישראל? האם גוגל חוסמת דירוג עסקים?

תוכן עניינים

גוגל היא כבר מזמן מעצמה בעולם הדיגיטלי, אבל הפריצה האחרונה שלה לבינה מלאכותית מביאה שיקולים חדשים, במיוחד לעסקים. דירוג עסק במפות Google וGoogle Business יכול להיות מאתגר, ויש סיבה למורכבות הזו, במיוחד באזורי עימות כמו בישראל.

בעידן הדיגיטלי אין להכחיש את הבולטות של שירותי גוגל. בעולם, גוגל לעסק שלי (GMB) וגוגל מפות הפכו לכלים מרכזיים עבור עסקים וצרכנים כאחד. סטטיסטית, רישומי GMB תורמים ל-33% מכלל החיפושים בנייד ואחראים ליותר מ-64% מהקליקים של העסק המקומי באינטרנט. מגמה זו משתקפת בישראל, שבה למעלה מ-60% מהחיפושים המקומיים כוללים רישום בגוגל לעסק שלי, מה שמדגיש את תפקידו הקריטי בנראות הדיגיטלית של עסקים.

לעומת זאת, מפות גוגל, עם מיליארד המשתמשים החודשיים הפעילים שלה ברחבי העולם, היא יותר מסתם כלי ניווט; זה שלט חוצות דיגיטלי לעסקים. בישראל, כ-70% ממשתמשי הסמארטפונים מסתמכים על מפות גוגל עבור ניווט וחיפושים עסקיים מקומיים, מה שמוכיח את תפקידו האינטגרלי בחיי היומיום. נתונים אלה מדגישים את מערכת היחסים הסינרגטית בין מערכות גוגל השונות לגוגל לעסק שלי וגוגל מפות, שתיהן מהוות אבני יסוד בשוק הדיגיטלי בישראל וברחבי הגלובוס.

הסתמכות זו על הפלטפורמות של גוגל הופכת את המדיניות והאלגוריתמים שלהן ליותר מפרט טכני בלבד; הם מרכזיים בשפל של המסחר הדיגיטלי והנראות. עם זאת, באזורים המסומנים בסכסוכים או מתחים פוליטיים, כמו ישראל, הצטלבות של כלים דיגיטליים אלה עם סוגיות בעולם האמיתי מציגה אתגרים ומחלוקות ייחודיות.

האתגר – דירוג עסקים בגוגל בדגש לישראל

בעלי עסקים מתמודדים לעתים קרובות עם מכשולים בשיפור הנראות שלהם בגוגל. זה נכון במיוחד באזורים כמו ישראל, שבהם מתחים פוליטיים משפיעים על המרחבים הדיגיטליים. שינויי המדיניות האחרונים מאז ה-7 לאוקטובר סיבכו עוד יותר את המצב הזה.

המדיניות של גוגל באזורי עימות

ההחלטה של גוגל להגביל את דירוג העסקים בישראל ובעזה הייתה בעיקר אמצעי הגנה מפני ניצול לרעה פוטנציאלי. עם זאת, היו לכך השלכות לא מכוונות עבור עסקים וצרכנים מקומיים אשר מסתמכים במידה רבה על ביקורות של גוגל מיי ביזניס לצורך קבלת החלטות מושכלות.

ההחלטה של גוגל ליישם מדיניות ספציפית באזורי עימות, כולל ישראל, מושפעת ממספר רב של גורמים, שמטרתם בעיקר לשמור על שלמות הפלטפורמות שלהם ולהגן על המשתמשים. אחת הסיבות המרכזיות היא למנוע ניצול של מערכת הביקורת שלהם, שיכולה לשמש ככלי ללוחמה דיגיטלית. באזורי עימות, פלטפורמות מקוונות כמו גוגל עסקים (מיי ביזניס) יכולות להפוך לזירת קרב, כאשר ביקורות משמשות לפגיעה במוניטין של עסקים בגלל מניעים פוליטיים ולא מלקוחות בפועל. חוויות. זה משמעותי במיוחד בהתחשב בחשיבות הגוברת של ביקורות מקוונות בקידום אתרים או קידום אורגני.

בהקשר של ישראל, גוגל צפתה בניסיונות מתואמים לתמרן את דירוג העסקים כסוג של מחאה או אקטיביזם דיגיטלי. פעילויות כאלה לא רק מערערות את האותנטיות של מערכת הביקורת אלא גם מטה את התפיסה של האיכות והשירות האמיתיים של העסק, ומשפיעות על התנועה של אתר והלידים שלו. המדיניות של גוגל נועדה להגן על עסקים מלהיות נזק נלווה במחלוקות פוליטיות או חברתיות רחבות יותר. לאמצעי הגנה זה, אף שהוא הכרחי, עלולות להיות השלכות לא מכוונות על הנראות של מותג ודף הנחיתה של עסקים לגיטימיים, ובכך להשפיע על יכולתם לפנות אל העסקים בארץ ובעולם.

במבט מעבר לישראל, מצב דומה התרחש באוקראינה במהלך הסכסוך האחרון. גוגל הגבילה את היכולת להשאיר ביקורות לעסקים באזורים מסוימים כדי למנוע שימוש לרעה בפלטפורמה להפצת נרטיבים מונעי קונפליקטים. גישה זו מדגישה את האסטרטגיה הרחבה יותר של גוגל להבטיח שגוגל לעסק שלי והביקורות על הפלטפורמות שלה יישארו אמינות ורלוונטיות, מתמקדות בחוויות צרכניות בפועל במקום להיות מושפעות מקונפליקטים חיצוניים . המאמצים של החברה לשמור על סביבה מקוונת מאוזנת וניטרלית מדגימים את האתגרים של ניווט במרחבים דיגיטליים שמצטלבים עם סוגיות בעולם האמיתי.

מקרה מבחן: ניסיון של בעל עסק בישראל (אותו אנו משווקים) ותקרית באיסטנבול

  • ישראל – בעל עסק קייטרינג בצפון ישראל הבחין במגמה מביכה: ביקורות של לקוחות הוגשו אך לא הוצגו בפומבי ב-בגוגל לעסק שלי. ניתוק זה חושף בעיה משמעותית במדיניות הביקורת של גוגל, במיוחד בתקופות של עימות. לאחר בדיקה גילינו כי כותב הביקורת רואה את הביקורת אבל היא לא נכנסת לדירוג, ובעל העסק לא מקבל התראה על כך, המסקנה מכך היא כי זה מכוון ונוטה "להרדים" את הבוטים ו/או את הפעיל האנטישמי שמונע מדחפי שנאה נטו ולא מתוך רצון בדירוג אמתי.
  • איסטנבול – תקרית שבה מעורב חנות ספרים באיסטנבול, שהציגה שלט אנטישמי, מדגישה את המורכבות של מדיניות הביקורת של גוגל. למרות הניסיונות להוריד את דירוג העסק בגול מפות, ההגבלות של הפלטפורמה הפכו את המאמצים הללו לבלתי יעילים.

העמדה הרשמית של גוגל ותגובות המשתמשים

בתגובה, גוגל הצהירה על מחויבותה לנטר תוכן שמפר את המדיניות שלה, במיוחד באזורי עימות. גישה זו, על אף שמטרתה לשמור על ניטרליות, עוררה תגובות שונות בקרב בסיס המשתמשים הגלובלי שלה.

ניווט בשטח הדיגיטלי של ביקורות גוגל מפות ו- גוגל מיי ביזנס טומן בחובו אתגרים, יותר מכך באזורים המושפעים מבעיות גיאופוליטיות. תהליך סקירה שקוף והוגן הוא חיוני הן לעסקים והן לצרכנים בעולם ההולך ומתפתח של גוגל והרשתות החברתיות.

אז מה אתם ממליצים לעשות?

בניווט בין המורכבות של המדיניות של גוגל ישראל באזורי עימות, במיוחד בנוגע ל-גוגל לעסק שלי וגוגל מפות, יש להתמקד בגיוון באסטרטגיות הנוכחות והמעורבות שלכם ברשתות החברתיות. במקום להסתמך רק על ביקורות של גוגל, תשקלו להרחיב את המעטפת הדיגיטלית שלכם באמצעות פלטפורמות אחרות כמו טיק טוק, אינסטגרם, פייסבוק, והניעו את הלקוחות שלכם לדרג לכם שם במידת האפשר ובהתאם לתעשייה שלכם. גישה רב-ערוצית זו יכולה לשפר את הנראות והחוסן של המותג שלכם, ולאפשר לכם להגיע לקהל רחב יותר. בנוסף, אופטימיזציה של האתר לצורך קידום האתר בגוגל ותוכן בעל ערך יכול להניע תנועה אורגנית ולידים ללא תלות בפלטפורמות ביקורת חיצוניות. זה גם מועיל לתקשר עם הקהילה שלכם.

לעסקים הפועלים באזורים המושפעים מהמדיניות המגבילה של גוגל כגון בתי מלון וצימרים, חשוב להבין אתגרים אלה ולהתאים אותם. התמקדו במה שאתם יכולים לשלוט – שפרו את איכות השירות וחוויית הלקוח שלכם. עודדו לקוחות לשתף את החוויות שלהם מפה לאוזן ובמדיה החברתית. שתף פעולה עם משפיענים מקומיים או קבוצות קהילתיות כדי להגביר את הנראות והאמינות של המותג. זכרו, המטרה היא לבנות מוניטין חזק וחיובי שחוצה את הגבולות של פלטפורמה אחת. על ידי אימוץ גישה פרואקטיבית ומגוונת לשיווק מקוון ומעורבות לקוחות, תוכל לנווט ביעילות את האתגרים שמציבה המדיניות של גוגל באזורי עימות ובעיקר בישראל.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם עם ניסיון בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל), חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט מעל 2 עשורים.

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

רגע לפני שאתם הולכים מכאן

אנחנו נשמח לתת לכם ערך
אם ברמת השירות, זמני התגובה שלנו והיכולת לאפיין את כל התהליך מולכם ולתת לכם מוצר פשוט יותר חכם וטוב.
מלאו פרטים ונתראה בצד השני!

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button