קניבליזציה של מילות מפתח – הבנה והפיכת הלימון ללימונדה

תוכן עניינים

קניבליזציה של מילות מפתח – הבנה והפחתת קניבליזציה באתר שלכם הוא צעד הכרחי והופך משמעותי יותר ויותר בתחום השיווק והאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

לעתים קרובות, מדובר בבעיה שמתעלמים ממנה או שלא מכירים בה עד שזה מאוחר מדי, מה שמוביל להשפעות שליליות על התנועה, הדירוג וחווית המשתמש הכוללת של האתר. במאמר זה, אנו שואפים להסביר את הרעיון של קניבליזציה של אתרים, ההשלכות השליליות הפוטנציאליות שלו, והדרכים למתן אותו, מאמר זה עלול להתאים לאלו שעוסקים בקידום אתרים מקצועי או לכאלו שאוהבים את הצד הטכני ולא מפחדים ממנו.

מה פירוש קניבליזציה של אתרים?

פירוש קניבליזציה כפי שזה נשמע היא קניבליזציה של מילות מפתח לאתרים המתייחסת למצב שבו דפים מרובים של אותו אתר מתחרים זה בזה על הדירוג במנועי החיפוש (לפעמים עם אותם הביטויים, האופטימיזציה והתמונות במקרים גרועים יותר). זה נובע לעתים קרובות מתוכן דומה או חופף בדפים אלה, וכתוצאה מכך לבלבול עבור מנועי החיפוש כאשר הם קובעים איזה עמוד רלוונטי יותר לשאילתת החיפוש של המשתמש. התוצאה הסופית היא חלוקת התנועה בין הדפים הללו, שעלולה להוביל לדירוג כללי נמוך יותר עבור כל עמוד בודד מאשר אם התוכן היה מאוחד בעמוד אחד.

השפעות פוטנציאליות של קניבליזציה, היא יכולה להוביל למספר השפעות מזיקות, כולל:

  • ערך מילת מפתח מופחת: כאשר מספר דפים מהאתר שלכם מדורגים עבור אותה מילת מפתח (מונח אותו מחפשים בגוגל), העמודים בסופו של דבר מתחרים זה בזה, ובכך מדללים את הערך של אותה מילת מפתח.
  • איכות קישורים מופחת: קישורים נכנסים חיוניים לשיפור הסמכות והדירוג של האתר שלכם. כאשר מספר דפים מנסים לדרג עבור אותה מילת מפתח, הערך של הקישורים הנכנסים מופץ בין הדפים הללו, מה שמפחית את ההשפעה הכוללת.
  • מבקרים מבולבלים: אם משתמשים מוצאים תוכן דומה במספר דפים באתר שלכם, זה עלול להוביל לבלבול ולשביעות רצון המשתמשים נמוכה יותר, מה שעלול להשפיע על המוניטין ושיעור הביקור החוזר של האתר שלכם.
  • שיעור קליקים ושיעורי המרות נמוכים: כאשר הדפים שלכם מתחרים זה בזה, משתמשים לעיתים קרובות מתפצלים בין הדפים הללו, ובכך מפחיתים את שיעור הקליקים (CTR) ואת שיעור ההמרות עבור כל דף בודד, משמע פיזור או חלוקה של שיעור הקליקים ו/או ההמרות ו/או זמן השהייה באתר שלכם.

 

קניבליזציה

 

איך תזהו קניבליזציה באתר שלכם?

לפני שתוכל לטפל בקניבליזציה של אתרים, עליכם לזהות את קיומו באתר שלכם. הנה כמה דרכים לזהות אותו:

  • כלי ביקורת SEO: ניתן להשתמש בכלים כמו  SEMrush או Ahrefs (העדפה שלנו)  או Moz כדי לזהות קניבליזציה של מילות מפתח באתר האינטרנט שלכם.
  • בדיקות ידניות: אתם יכולים לבדוק ידנית על ידי הקלדת "site:yourwebsite.co.il [מילת מפתח]" ב-Google. אם מופיעים מספר דפים מהאתר שלכם, זה יכול להיות סימן לקניבליזציה.

ראו צילום דוגמא לבדיקת קניבליזציה

קניבליזציה

 

לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים

כיצד תוכלו לטפל בקניבליזציה באתר שלכם?

הנה כמה דרכים להפחית או למנוע בפירוש מקניבליזציה להתקיים באתרים:

  • איחוד תוכן: מיזוג תוכן דומה לתוכן אחד מקיף ואיכותי. זה מבטיח שלאתר שלכם יש דף אחד חזק שיכול למקד באופן מלא למילת מפתח או לנושא מסוים.
  • שימוש נכון בתגיות קנוניות: על ידי שימוש בתגיות קנוניות, אתם יכולים להגיד למנועי החיפוש איזו גרסה של דף ברצונכם שיצורף לאינדקס ואיזה לא. זה יכול לעזור כאשר יש לכם תוכן משוכפל באתר.
  • קישור פנימי: השתמשו בקישור פנימי באופן אסטרטגי כדי לציין היררכיית עמודים ורלוונטיות. קישורים מדפים בעלי סמכות גבוהה לתוכן רלוונטי אחר יכולים לעזור להדריך מנועי חיפוש ומשתמשים כאחד.
  • מיפוי מילות מפתח: הקצו מילות מפתח ייחודיות ורלוונטיות לכל אחד מהדפים שלכם. זה מבטיח שכל עמוד יתמקד במילת מפתח או קבוצה של מילות מפתח נפרדים, ובכך מפחית את החפיפה והתחרות.

אם בכל זאת יש קניבליזציה שלא תכננתם שתהיה עליכם לטפל בדרכים הבאות

קניבליזציה לא מתוכננת של אתרים יכולה להיות בעיה מרכזית, אך ישנן מספר אסטרטגיות שניתן להשתמש בהן אשר חברות לקידום אתרים לא יחשפו בפניכם כדי לטפל בהן. להלן ארבע דרכים להתמודד עם זה:

1.שימוש בהפניות 301: הפניית 301 היא הפניה קבועה מכתובת עמוד אחד לעמוד שני, המפנה גם משתמשים וגם את מנועי החיפוש לכתובת אתר (URL) שונה מזו שביקשו במקור. כאשר יש לכם מספר עמודים באתר עם תוכן דומה או זהה (המוביל לקניבליזציה), אולי עדיף לבחור באחד כדף 'מאסטר' ולהשתמש בהפניות 301 כדי לשלוח תנועה מהדפים האחרים הדומים לדף מאסטר זה.

2.שיפוץ תוכן: תוכן גרוע יכול לתרום לקניבליזציה של אתרים. אם יש לכם מספר עמודים עם תוכן דק או זהה, תשקלו בחיוב לבצע מיזוג של אותם הדפים לדף נחיתה אחד מקיף או צרו בידול העמודים כך שיהיו יחודיים ובעלי ערך בפני עצמן. הקפידו לשמור על מיקוד מילות מפתח עבור כל עמוד כדי לשפר את הרלוונטיות והדירוג בתוצאות מנוע החיפוש, אם לדוגמא ביצעתם מיקוד בביטוי X לביטוי קידום אתרים אל תעשו שימוש בביטוי זה בצורה ממוקדת לעמוד אחר.

3.מחיקה והפניית 410: קוד סטטוס 410 מציין כי משאב אינטרנט נעלם ולא יהיה זמין שוב. אם דף אינו מייצר תנועה או קישורים נכנסים והוא גורם לקניבליזציה, ייתכן שיהיה חכם למחוק את הדף ולהחזיר קוד 410. בעוד שקוד סטטוס 410 מודיע למנועי החיפוש שהדף הוסר לצמיתות, יש להשתמש בזה בתור הדבר האחרון כי זו מחיקה שלא ניתן לחזור ולשחזרה בעתיד ונוסף לכך שקוד זה עלול לגרום לאובדן של 'Link juice' או ערך SEO אם לדף היו קישורים נכנסים כלשהם. לפני מחיקת דף זה, תשקלו את הביצועים הנוכחיים שלו, האם יש לו קישורים נכנסים איכותיים, ואם ניתן לשפר אותו ולעשות אותו מחדש במקום זאת. זכור שהחזרת 410 עבור דף עלולה לגרום לירידה זמנית בדירוג ה-SEO הכולל של האתר שלכם כאשר מנועי החיפוש מסתגלים לשינוי.

4.מבנה הקישור הפנימי שלכם: קישורים פנימיים הם כלי רב עוצמה לקידום אתרים. הם עוזרים להדריך מבקרים לאזורים בעלי ערך גבוה באתר שלכם, והם גם עוזרים למנועי החיפוש להבין את המבנה וההיררכיה של האתר. אם יש לכם דפים שמתחרים זה בזה (קניבליזציה), תסקרו את מבנה הקישור הפנימי שלכם והתנהלו בהתאם לכך. ודאו שאינכם מקשרים לדפים אלה באופן שווה מחלקים אחרים באתר האינטרנט, מכיוון שזה עלול לבלבל את מנועי החיפוש. במקום זאת, השתמשו בקישורים פנימיים כדי להדגיש את הדף החשוב ביותר בנושא ספציפי.

קניבליזציהשל מילות מפתח

כל אחת מהאסטרטגיות הללו יכולה לעזור לכם להילחם בקניבליזציה באתר שלכם, לשפר את קידום אתרי וורדפרס, wix או כל פלטפורמה אחרת, קידום אתרים בגוגל ושיפור הדירוגים שלכם.

זיכרו תמיד לעקוב באופן קבוע אחר ההתפתחות של האתר שלכם, גשו מדי פעם למדוד עם כלים לקידום אתרים, תבצעו מחקר מילות מפתח לפני תחילת תהליך הקידום בכדי למנוע קניבליזציה מלכתחילה. ביקורת רגילה באמצעות כלים כגון Google Search Console יכולה גם להיות שימושית מאוד כדי לעקוב אחר ביצועי האתר.

קניבליזציה לאתר שלכם, על אף שהיא עלולה להזיק, יכולה להיות מנוהלת ביעילות עם האסטרטגיות והפרקטיקות הנכונות. זה דורש ביקורת, מחקר, תכנון והתאמה מתמשכים, אבל עם הגישה הנכונה, אתם יכולים למקסם את פוטנציאל ה-SEO שלכם ולהציע חווית משתמש טובה יותר למבקרים שלכם. אם המונחים הללו בלבלו אתכם ובכל זאת אתם רוצים לקבל שירות SEO אנחנו כאן בשבילכם, מוזמנים ליצור קשר.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
Previous
הבא
Picture of נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

דף מכירה
דפי נחיתה

דף מכירה

מהם ההבדלים בין דף נחיתה לבין דף מכירה? ההבדלים בין דף נחיתה לדף מכירה הם

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
Previous
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

רגע לפני שאתם הולכים מכאן

אנחנו נשמח לתת לכם ערך
אם ברמת השירות, זמני התגובה שלנו והיכולת לאפיין את כל התהליך מולכם ולתת לכם מוצר פשוט יותר חכם וטוב.
מלאו פרטים ונתראה בצד השני!

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button