מהי מפת חום (heat map) וכיצד ניתן ללמוד על האתר בעזרתה?

תוכן עניינים

מפת חום (heat map) – מפה יעילה שמראה איזה אזורים מושכים תשומת לב ומייצרים אינטראקציה עם הגולשים עוזרת לנו לשפר יחסי המרה ולבצע אופטימיזציה של אתר או עמוד נחיתה.

עם זאת, חשוב לדעת איך להשתמש בנתונים המגיעים מהמפה ובעיקר לבחור נכון את החברה שמספקת שירות מן הסוג הזה, במאמר הבא נעמיק על הנתונים שניתן לקבל נמליץ על מפה שאנו עובדים איתה כבר שנים בשם Hotjar ונלמד אתכם כיצד ניתן להתקין אותה די בקלות.

לפני שנתחיל, אתם מכירים כבר את hotjar ורוצים להיכנס על מנת לבחון את האתר? ליחצו ע"ג התמונה והתחילו

אם לא הצליח לכם, מוזמנים ללחוץ בקישור כאן

הסבר על מפות חום – Heat maps

מפת חום, או במקור Heat Map, היא כלי המספק לנו נתונים חשובים על כל סוג של דף אינטרנטי: בין אם מדובר על אתר שלם או על דף נחיתה בודד. את המפה כדאי לשלב כמעט מיד אחרי בניית האתר ועל מנת לבחון את ההתנהגות של הגולשים. בעזרת המפה אפשר לצמצם שיעור נטישה ולדאוג שהכפתורים החשובים יהיו באזורים הפופולאריים.

לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים

ראשית, מטרתה לעקוב אחר התנהגות הגולשים ולנטר אותם. כאשר המפה מבצעת את התפקיד שלה, היא מסייעת לבעלי אתרי אינטרנט או דפי נחיתה להבין טוב יותר את תנועת הגולשים ואף לפענח את ההתנהגות שלהם בתוך העמודים השונים. שנית, היא מבצעת ויזואליזציה של הנתונים: במקום לקבל אותם בצורה יבשה, הם מופיעים באופן ברור לצורך ניתוח הדאטה. בנוסף לכך נכון להיום קיימות חברות שמייצרות מפות אתר שגם מקליטות את תהליך הגלישה של כל גולש וגולש (ראו הסבר בהמשך).

איפה ניתן להטמיע קוד למפת חום?

טכנית, המפה ממחישה עבורנו את מה שהגולשים עושים בתוך האתר. היא לא מייצרת נתונים חשובים, אבל כן מגישה אותם אחרת לגמרי. בזכות ויזואלציה ברורה שנמצאת לנו מול העיניים, אנחנו יכולים להבין טוב יותר מה הגולשים שלנו עוברים כאשר הם נכנסים לאתר: איפה הם לוחצים עם העכבר, לאן הם נודדים עם הגלילה ומה הם עושים רגע לפני שהם נוטשים.

כמו שעושים שימוש בקוד של קישורי DOFOLLOW למשל, התנאי לניצול היתרונות של המפה הוא להטמיע את הקוד שלה באתר. הקוד מאפשר למערכת לבצע סריקה של האתר ולהפיק נתונים בתוך זמן קצר. מבחינה טכנולוגית, הטמעת הקוד מתבצעת בקלות וכל כלי שמאפשר למפות את נקודות החום מגיע עם הדרכה ברורה. ההדרכה לא דורשת ידע טכני מסובך והקוד עצמו פועל בצורה אמינה בלי לפגוע בהתנהגות האתר.

למשתמשי וורדפרס ניתן להטמיע את המפה דרך תוסף Header and Footer Scripts במידה והורדתם אותו הוא יופיע לכם בהגדרות ועליכם להטמיע את הקוד באזור ה head, במקרה הנ"ל אנו הטמענו קוד של חברת Hotjar אשר מציעה את השירותים שלנו בחינם למשתמשים קטנים ויש אפשרות כמובן לשלם לפרימיום, ראו למטה הסבר.

הטמעת מפת חום
הטמעת מפת חום

לעומת זאת, אלמנט מסוג תג קנוני מסייע לבעלי אתרים להכריז על כתובת מועדפת לצורך סריקה על ידי גוגל ופעולה שמתבצעת מאחורי הקלעים – בעוד מאמצי SEO שקשורים למפה מתבצעים באופן שמשפיע ישירות על התנהגות הגולשים. במקביל, עדיין ניתן לבצע פקודת site כדי לצפות בעמודי האתר המאונדקסים ולברר את תקינות סריקת האתר בגוגל, לנקות עמודים מיותרים, לבדוק הפניות 301 וכן הלאה.

את המפה והקוד אפשר למקם באזורים שונים, לפי המטרות שמנסים להשיג. אם למשל יש באתר באנר פרסומי, נרצה למקם את המפה סביבו כדי לבדוק האם המיקום שלו טוב או האם להעביר אותו לאזורים כהים יותר. לשם השוואה, בדף נחיתה נרצה להטמיע את הקוד כדי לבדוק הקלקות ובאתר אינטרנט נשתמש במפה כדי לבחון את התנהגות הגולשים באמצעות מעבר העכבר על הדף.

כיצד ליצור במערכת מפות חום לעמודים שונים ולהתחיל לנתח (צפו)

אלו נתונים ניתן לקבל ממפת חום?

המפה עוזרת לשפר יחס המרה ולבצע אופטימיזציה כי היא מציגה תנועות עכבר, גלילה וכמובן הקלקות. במילים אחרות, היא מראה לנו בצורה ברורה איפה הלקוחות לוחצים, היכן מתבצעות התנועות העיקריות ואיפה יש יותר אינטראקציות. בטווח הקצר, המפה מסייעת לנו לבנות נכון יותר את האתר ולהחליט היכן למקם כפתורים או מסרים שאמורים להניע לפעולה. בטווח הארוך, המפה מסייעת לבנות אתר תחרותי ולייחד אותו מול חברות אחרות.

לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים

כל חברה לקידום אתרים תמליץ על שימוש במפה. עם זאת, קידום אתרים בגוגל תלוי כמובן באופן שבו משתמשים בנתונים – ולא רק באיסוף שלהם. לכן התפקיד של חברה לבניית אתרים צריך להיות דגש על הנתונים הבאים:

  • איפה והאם יש קישורים נסתרים שהגולשים לא מקליקים עליהם בגלל שהצבע או הגודל זהים מדי לשאר הטקסט
  • האם התפריטים הראשיים או המשניים מספיק בולטים
  • איפה נקודות התורפה של האתר מבחינת מיקום הקישורים או הגדלת כמות הלידים והפניות שמגיעים ממנו
  • מהם אזורי הפרימיום באתר (מיקומים בולטים וחשובים עבורנו) לעומת האזורים שאינם מקבלים מספיק יחס ומעורבות ומה אפשר לעשות כדי להפנות אליהם את התנועה (מבחינת עיצוב לוגו לעסק ואלמנטים גרפיים, החלפת התוכן, כפתורים וכן הלאה)
  • האם הקטגוריות ממוקמות נכון והאם דף הבית מספיק מושך ואטרקטיבי

מכל החברות שנותנות שירות זה אנו ממליצים על Hotjar

כל כלי שמספק נתונים ומידע מבורך עבור בעלי אתרי אינטרנט ומומחים לקידום. על קצה המזלג, ניתן להזכיר בהקשר הזה כלים פופולאריים כגון שאטרסטוק שמשמש בתור מאגר תמונות פופולארי או כמובן copyscape שעוזר לנו לבדוק העתקות בתחום התוכן. אבל מבחינת מיפוי אזורי החום השונים, ההמלצה העיקרית היא על הכלי של חברה בשם Hotjar.

קודם כל, הכלי של Hotjar כולל גרסה לאתרים קטנים. זו גרסת ניסיון שלא דורשת התחייבות או תשלום ומומלץ להתנסות בה על מנת להכיר לעומק את הכלי ואת היתרונות שלו. הכלי החינמי של Hotjar כבר כולל יכולות מעקב מתקדמות, בהן קבלת פניות מהגולשים, הצגת מפת חום של עד 3 עמודים והקלטת נתוני גלישה של עד 100 הקלטות. בנוסף, Hotjar כולל מעקב אחר משפך מכירה ועוזר לנו לדעת באיזה שלב בדיוק הגולשים נוטשים תוך כדי תהליך הקנייה.

הערה: המחירים והתנאים של החבילה החינמית וחבילת הפרימיום משתנים מעת לעת בחברה וניתן פשוט להיכנס לאתר ולבדוק.

עוד סיבה טובה להשתמש בכלי של Hotjar קשורה לאופן שבו הוא מסייע למעקב אחרי מילוי הטפסים. אם כבר משקיעים בהקמת עמוד נחיתה או אתר אינטרנט, חבל יהיה לאבד את הגולשים כי הם לא יודעים איך בדיוק למלא את הטופס. הכלי של Hotjar ימנע את זה, כי הוא נגיש וידידותי למשתמש. בשביל לנסות אותו, רק צריך להיכנס לאתר Hotjar ולהירשם כדי להתחיל לעבוד איתו.

יצירת קוד להטמעת מפת חום Hotjar לאתר שלי – שלב אחר שלב

הרבה אנשים שואלים אותנו איך ליצור מפתח חום לאתר, ראו הסבר. כנסו לאתר בכתובת www.hotjar.com הירשמו ידנית או צרו משתמש של חשבון גוגל

login hotjar

לאחר שנרשמת תקבל קוד אימות אותו תצטרך להזין כמו בתמונה הבאה

קוד אימות hotjar

לאחר שכתבתם את קוד האימות עליכם להיכנס לאזור הקוד על מנת להעתיק אותו ולהטמיע באתר שלכם ולכן יש להגיע לאזור הקוד באתר ולעשות את הדברים הבאים ע"פ הסדר:

  1. ללחוץ ע"ג "Verify tracking code installation"
  2. להזין את כתובת האתר שלכם ללא http או https לדוגמא www.galyam.co.il
  3. ללחוץ בחלונית על "tracking code" ולהעתיק את הקוד ולהטמיע באתר

תמונה להמחשה שלב 1 (כך תוכלו ליצור קוד של מפת האתר ב Hotjar)

Verify tracking code installation

תמונה להמחשה שלב 2 (כך תאמרו ל Hotjar מאיזה אתר אתם מעוניינים לקבל מידע)

Verify tracking code installation

תמונה להמחשה שלב 3 (העתקת הקוד מ Hotjar על מנת שתוכלו להטמיע אותו באתר שלכם)

לסיום שלבי ההטמעה, לאחר שהטמעת את הקוד ע"ג האתר עליכם ללחוץ על הכפתור Verify installation ולחכות כ 24 שעות להתחלה של ההקלטות וידאו והמפה שתיווצר, שימו לב, עליכם להיות סובלניים כי תהליך ההקלטה לוקח זמן מה

לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים

Verify installation

לאחר שעברתם את תהליך הרישום ויש לכם באתר את הקוד ועשיתם את הכל בצורה נכונה תוכלו לראות מידע כגון

הקלטת תנועת הגולשים וקליקים באתר

הקלטת תנועת הגולשים וקליקים באתר

מפת אתר ע"פ עמוד ספציפי לבחירה (ככל שהצבעים חמים יותר כך היו יותר לחיצות)

שימו לה כי ניתן לבצע פילטור נוסף לפי ימים/חודשים (בחינם) ובחבילת הפרימיום יפתחו לכם אופציות נוספות

מפת אתר

שאלות תשובות לגבי מפת אתר

על מנת לבחון את תרבות הגלישה של הגולשים באתר שלך, תוכלו לראות גרף תוצאת חמות (מפה השם heatmap) בתמונה והמחשה ויזואלית של אזורי כמות ההקלקות הפופולריות ביותר באתר שלכם. בהגדרה, המטרה העיקרית של מפות חום היא לדמיין טוב יותר את נפח המיקומים/הקלקות בתוך מערך נתונים ולסייע בהפניית הצופים לעבר אזורים אלו.

מבחינתנו המערכת של hotjar היא הרלוונטית ביותר והנוחה עבור המשתמשים הרגילים, היא נותנת קשת רחבה של שירותים ומענה כגון מפות חום, הקלטת הגולשים באתר ועוד ועוד…כמו כן השירותים החינמיים שלה די מקיפים ויכולים להספיק לאתר תדמית בסיסי, ניתן כמובן לקחת את חבילת הפרימיום שלה לאתרי ווקמרס בינוניים ועד גדולים.

במאמר תוכלו לקבל כיוון כללי של המחירים כולל מדריך שלב אחר שלב כיצד להטמיע את hotjar באתר שלכם (למשתמשי וורדפרס בעיקר)

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
Picture of נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
הקודם
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

רגע לפני שאתם הולכים מכאן

אנחנו נשמח לתת לכם ערך
אם ברמת השירות, זמני התגובה שלנו והיכולת לאפיין את כל התהליך מולכם ולתת לכם מוצר פשוט יותר חכם וטוב.
מלאו פרטים ונתראה בצד השני!

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button