כל מה שחשוב שתדעו על קידום אתרים

תוכן עניינים

כל מה שחשוב שתדעו על קידום אתרים – הקידום לאתר מאפשר להציג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל או להבליט אותו גם ברשתות חברתיות.

בנוסף, יש הבדל בין קידום אורגני וממומן וניתן לשלב את המאמצים גם עם קמפיין פרסומי שמבוסס על באנרים, שיתופי פעולה עסקיים ועוד.

אז איפה מתחילים ובעיקר איך מוצאים את המקדם המושלם?

הנה המדריך המלא שאתם פשוט חייבים לשנן

אתר אינטרנט הוא כיום כרטיס הביקור החשוב ביותר שיש לכל בעל עסק, עצמאי, יזם ולפעמים גם אדם פרטי.

האינטרנט הוא המרחב שבו אנו מבצעים את רוב הפעולות שלנו ומקור המידע העיקרי שעומד לרשותנו.

מצד אחד, היתרון הוא נגישות גבוהה של אתרי אינטרנט וכלים דיגיטליים שבהם אפשר להשתמש על מנת לייצר בולטות ולהשיג נוכחות. מצד שני, ארגז הכלים עומד לרשות כולם ולכן גם מייצר תחרות.

הפתרון היחיד שעל הפרק הוא ביצוע נכון של תהליך קידום אורגני בגוגל בצורה יסודית.

באמצעות הקידום אנחנו יכולים להבליט את המוצר, השירות או התוכן שלנו ולייצר עוד תנועה אל האתר הרשמי או אל הפרופיל ברשתות החברתיות השונות.

כמו כן, הקידום הוא עבורנו השקעה משתלמת ולא הוצאה רגילה.

אם נקדם נכון את האתר ונביא בחשבון את הפרמטרים שאליהם מנועי החיפוש מתייחסים כדי לקבוע מי ידורג איפה, נוכל לראות תוצאות יחסית מהר ולטווח ארוך.

מה זה קידום אתרים?

המושג קידום עלול לבלבל כי הוא מגלם בתוכו כמה כלים שונים.

הגדרה אחת לדוגמא מתייחסת לקידום שמבוצע במנועי החיפוש בלבד.

בפועל רוב הגולשים בכל רחבי העולם משתמשים אך ורק במנוע החיפוש של גוגל כמובן, אבל גם פה יש כמה אפשרויות: או לבצע קידום אורגני או לבצע קידום ממומן.

ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן הוא באופן שבו משיגים את התוצאות ובדרך שבה הן מוצגות לגולש. התוצאות הראשונות בחיפוש של כל ביטוי לדוגמא הן אלו שבעלי האתרים משלמים עליהן לגוגל בשביל להופיע בהן, בעוד התוצאות שמופיעות לאחר מכן מדורגות אורגנית על ידי האלגוריתם של גוגל ובלי קשר לשאלה כמה אתם מוכנים לשלם.

כמו כן, את התוצאות של קידום ממומן אפשר להשיג באופן מיידי אם מוכנים להשתתף במכרז ולשלם בהתאם – בעוד את התוצאות של קידום אורגני רואים רק אחרי 4-12 חודשים.

איזה סוגים של קידום אתרים קיים?

לסוגים שונים של כלים לקידום אתרים יש גם חסרונות ויתרונות שונים.

בהקשר של מנוע החיפוש של גוגל לדוגמא, ניתן להצביע על היתרונות של קידום ממומן מבחינת המיידיות, המהירות, הבולטות והאפקטיביות.

מנגד, החסרונות הם שזה עולה כסף ושיש תחומים שבהם ההשקעה צריכה להיות מאסיבית.

מנגד, היתרונות של קידום אורגני באים לידי ביטוי בכך שהגולשים מייחסים להן ערך רב יותר וההשקעה הכספית היא יחסית נמוכה.

מצד שני, החיסרון של קידום אורגני הוא שצריך להשקיע בזה המון משאבים כבר מהשלבים המוקדמים של בניית האתר ועד התחזוקה, התפעול והאבטחה שלו.

מה שכן אפשר לעשות זה להתייעץ עם חברה לקידום אתרים כבר בשלבים המוקדמים.

כך יודעים למשל לא רק כמה צריך להשקיע לטובת בניית אתרים שאותם יהיה קל יותר לקדם אורגנית כי הגלישה בהם מהירה, מאובטחת ונוחה, אלא גם כמה יעלה לבצע את הקידום הממומן אם רוצים להביא עוד גולשים בתוך זמן קצר ולהתחיל קמפיין פרסומי מאסיבי.

כמו תמיד, התייעצות עם חברה שמבינה בתחום של מיתוג מוצר, מיתוג לעסק היא רעיון מעולה לכל בעלי העסקים וחשוב לנצל אותה גם בקידום אתרי אינטרנט.

קידום אתרים אורגני או ממומן?

השאלה האם עדיף קידום אורגני או ממומן תלויה במטרות שאותן מנסים להשיג, בסביבה התחרותית שבה פועלים, בתחום שבו האתר רוצה לבלוט ובמידת ההשקעה הכספית.

לכל פקטור כזה יש השפעה מאסיבית על מחירון קידום אתרים ועל התאמה לצרכים ולדרישות של קהל היעד.

אם לדוגמא אתם חלק מאתר אינטרנט גדול שמייצג ארגון בינלאומי, כנראה שלא תהיה לכם ברירה אלא לשלב בין קידום אורגני וממומן.

אבל אם יש לכם מיזם חד פעמי שצריך להביא אליו גולשים בתוך ימים ספורים כי אחרת המבצע נגמר, כנראה שהפתרון של קידום ממומן יהיה רלוונטי ואפקטיבי יותר.

העניין הוא לבחון כל מקרה לגופו ורק אז לקבל החלטה מושכלת.

מה שעוד כדאי לעשות הוא לנצל את מאמצי הקידום השונים על מנת לשדרג את האתר. עליכם לצאת מתוך נקודת הנחה שהאלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל יסכים לקדם אתכם אורגנית רק אם תייצגו אותו בצורה מקצועית ומכובדת.

בסופו של דבר, אתם המוצר שנמצא על המדף של גוגל.

אם גולשים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל, מקבלים תוצאה מסוימת, לוחצים עליה, מגיעים לאתר שלכם ואז מתאכזבים – יכול להיות שבפעם הבאה הם יחפשו מנוע חיפוש אחר.

כדי למנוע את זה, גוגל מסתכל כל הזמן בין היתר על הדברים הבאים:

  • איך האתר שלכם בנוי
  • כמה זמן לוקח לדפים להיטען
  • האם זה נוח לעבור בין הדפים כי המבנה ההיררכי של האתר הגיוני
  • האם אתרים אחרים מפנים אליכם באמצעות קישורים
  • מה יש על הדומיין של האתר שלכם מבחינת היסטוריה
  • מה כמות הגולשים שמגיעים אליכם ביום
  • כמה זמן הגולשים מבלים באתר
  • האם האתר מאובטח
  • כיצד האתר מעוצב
  • איזה קוד מוטמע בדפים שונים באתר

 

כמה תוצאות של קידום אורגני לאתרים של  לקוחות שלנו

שם החברה ביטוי עמוד ראשון

הלוואות

הלוואות מיידיות
הלוואה שופרסל
הלוואות קטנות
שם החברה ביטוי עמוד ראשון

ביטוח קטנוע
בדיקת כפל ביטוחים
בדיקת לטרקטורון
שם החברה ביטוי עמוד ראשון

דוכן אוכל
פוד טראק
food truck

במילים אחרות, גם קידום ממומן וגם קידום אורגני הם מבחינתכם הזדמנות לשדרוג. זה הרגע להשקיע במערכת של בניית קישורים כדי שהגולשים יקבלו עוד מידע עם ערך מוסף ויהיו מרוצים, או להחליף את העיצוב והלוגו.

אם מאז ומעולם לא הייתם מרוצים מהתוצאה של עיצוב לוגו או רמת התוכן, תוכלו לקחת על עצמכם את תהליך השינוי ועל הדרך להשיג את היתרונות של קידום אפקטיבי.

מאוד חשוב שתדעו את זה, כי אחרת התוצאות לא יעמדו בציפיות.

מאיפה מתחילים קידום אתרים?

קידום אתרים מתחיל באופן שבו בונים את האתר.

לא משנה אם מדובר על דף נחיתה קליל ובודד או על אתר מאסיבי עם אינדקסים ופורומים, חשוב מאוד לבנות אותם נכון: רזה, נקי, עם זמני טעינה מהירים, בניווט קל, עם תפריטים נגישים וברורים, במבנה סדור שהגולשים מכירים, בטכנולוגיה כמה שיותר חדשנית, על גבי תשתית מאובטחת ואיכותית וכן הלאה.

אתם כמובן גם לא אמורים לעשות את זה לבד.

כלי כמו גוגל אנליטיקס עומד לרשותכם מהרגע הראשון ואפשר להשתמש בו בקלות על מנת לבדוק מה עושים המתחרים, מי מקודם בצורה אורגנית בדיוק עכשיו על אותו ביטוי שגם אתם רוצים להבליט ומה האלגוריתם של גוגל מציע לכם לעשות כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

עוד אפשרות היא להתחיל את הקידום על בסיס ניסיון של אנשים אחרים.

אם יש לכם אתר וורדרפרס, תוכלו למצוא מידע זמין בפורומים מקצועיים ולהתייעץ בחינם עם בעלי מקצוע.

כך תקבלו המלצות על תוספי וורדפרס לעומת קידום אתרים בוויקס או על גבי פלטפורמות אחרות ובעיקר תדעו שאתם נמצאים בדרך הנכונה.

איך למצוא את מקדם האתרים המושלם?

חשוב שתדעו שקידום אתרי אינטרנט זה מקצוע.

אתם אולי מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את האתר, את המוצר, את השירות או את העסק שלכם – אבל סביר להניח שאין לכם את הידע, הכלים, המשאבים, הסבלנות והזמן לבצע גם את הקידום.

כאן נכנס לתמונה מומחה לקידום אתרים ואתם יכולים לגייס אותו לשירותכם בכל רגע נתון (עדיף כמה שיותר מוקדם…).

הדרך למצוא את מקדם האתרים המושלם היא להסתכל על פרויקטים קודמים שאותם הוא ביצע.

אפילו אם אין לכם איזשהו רקע טכני יוצא דופן, תוכלו לראות את ההבדל בין מקדם שהביא את הלקוחות שלו לאחד המקומות הראשונים לבין כזה שמתעסק רק בעסקים קטנים ובלי תוצאות נראות לעין.

לאחר מכן, נסו לקבל עליו המלצות מקולגות או אפילו חברים ומשפחה.

בחרו מקדם אתרים שמגיע מהתחום, שיש לו ניסיון ושמאחוריו הסמכה רלוונטית.

פגשו אותו לפחות פעם אחת או שוחחו איתו על מנת להתרשם משיטת העבודה, בדקו איתו מה לוח הזמנים ובררו האם ההתחייבויות שלו עולות בקנה אחד עם מה שמקובל בענף.

הבטחה לעתיד ורוד ומיידי צריכה להדליק נורה אדומה, בעוד מקדם שלא מספיק בטוח בעצמו כנראה גם לא יצליח להביא את האתר שלכם ליעדים שהצבתם.

מקדם אתרים מושלם גם יסכים לעשות איתכם פיילוט לתקופה קצרה.

התחילו בעדינות, הגדירו תקציב ובדקו האם יש תוצאות והאם אתם מרוצים.

במידה וכן, תוכלו לסמוך עליו ולהמשיך עם קמפיינים מאסיביים יותר גם במישור של קידום ממומן וגם במישור של קידום אורגני.

שאלות תשובות קידום אתרים

SEO הנו ראשי תיבות ל Search Engine Optimization, כמו כן מכונה בעברית אופטימיזציה למנועי החיפוש, קידום אורגני בגוגל.

לצערנו אין תשובה מדויקת לכך, המחיר משתנה ע"פ תחום, התחרות, כמות שעות העבודה שנדרשת, מהם מילות המפתח ועוד, במיוחד לשאלות זו כתבנו מאמר שבו ישנו מחירון לקידום אתרים, המחירון הינו ע"פ סקר שוק שעשינו ומשתנה מחברה לחברה.

ברמת העיקרון כן! אבל שים לב כי קידום אתרים דורש התעסקות רבה, יומיומית, הן ברמת המעקב והן ברמת שעות העבודה שנדרשות לכך, רוב האתרים ידרשו התעסקות של כ 10 שעות בחודש מינימום, תוסיפו לכך את זמן הלימוד (תהליך של כשנתיים ואתם תותחי על!), כתיבת התוכן, אופטימיזציה ועוד

ממ….תלוי. אם יש לך זמן של כשעתיים ביום ללמוד את התחום, בנוסף זמן להשקיע בכתיבת תוכן, החלפות קישורים ויצירת קשרים עם אנשי התעשייה, ידע טכני באתרים, קצת פיתוח, קצת CSS, קצת הבנה בעיצוב אז בהחלט אתה מתאים לכך. אם ענית "לא" לאחת מהשאלות היינו ממליצים לך להישאר במקצוע שלך ולהתמחות בו, ולקחת חברה לקידום אתרים שתבצע עבורך את המשימה הזו על הצד הטוב ביותר.

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
Previous
הבא
Picture of נאור גל ים
נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) עיצוב UX, חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט כ 2 עשורים.

דוא"ל: [email protected], טלפון: 0506818686

מלאו פרטים להצעת מחיר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

מיתוג סטארטאפים - גל ים סטודיו
מיתוג עסקי

מיתוג סטארטאפים

מיתוג סטארטאפים – איך להביא מיתוג סטארטאפים שיניב תוצאות מהר? אנחנו חיים בעולם דיגיטאלי, הכל

תוכן עניינים
דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
Previous
הבא
לקוחות אומרים עלינו
התייעצו עם מומחה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

לוגו גל ים סטודיו צבע שחור

מלא/י פרטים

רגע לפני שאתם הולכים מכאן

אנחנו נשמח לתת לכם ערך
אם ברמת השירות, זמני התגובה שלנו והיכולת לאפיין את כל התהליך מולכם ולתת לכם מוצר פשוט יותר חכם וטוב.
מלאו פרטים ונתראה בצד השני!

צריכים עזרה?

מלאו פרטים עכשיו!
ותקבלו שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button