תוכן עניינים

לקוחות ממליצים:


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בזמן הקרוב:

החלפת קישורים – לאלו פרמטרים כדאי לנו להתייחס

החלפת קישורים – החלפת קישורים היא מבין הדרכים הטובות והמקובלות ביותר לקידום אתר בגוגל. שיפור איכות התוכן הכרחית לקידום, אך יכולה לקדם רק עד גבול מסוים, כדי לפרוץ גבול זה יש להשיג קישורים איכותיים לאתר, בעדיפות לכאלה שאין למתחרים שלכם, ז"א עושים ע"י החלפת קישורים עם מקדמי אתרים או בעלי האתר בצורה ישירה.

במאמר הבא נרחיב על סוגי הקישורים ועל מה כדאי לשים דגש מעת החלפת קישורים.

בניית קישורים

הקישורים לאתרים מהווים הגורם שבזכותו גוגל מעריך עד כמה האתר הוא פופולארי, ככל שיש לאתר יותר קישורים, כך הוא מתקדם יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, זה רלוונטי ביותר עבור מילות מפתח בעלות תחרות בינונית עד גבוהה. קיימים שלושה גורמים מרכזיים שעל פיהם גוגל מדרג את האתר והם: איכות התוכן, מידת האופטימיזציה, שזהו האופן שבו בנוי האתר, והקישורים.

בנייה לא נכונה של קישורים יכולה להיות לא מועילה, במקרה הטוב, ואף מזיקה, במקרה הגרוע. מדובר בתחום שמשתנה ומשתכלל כל הזמן, ולכן מצריך התעדכנות לאורך הזמן.

קישורים פנימיים

חשוב שלא להזניח את שיפור הלינקים הפנימיים והאופטימיזציה של האתר, לא להתמקד רק בקישורים החיצוניים. מומלץ למפות את האתר ולבדוק את הדפים החזקים ביותר ולקשר ביניהם.

קישורים פנימיים הם בעצם הפניות של דף פנימי באתר לדף פנימי אחר באתר, בניית קישורים פנימיים יעילה יכולה לקדם את האתר באופן משמעותי. השקעה בקישורים הפנימיים משפרת את חווית המשתמש, עוזרת לגולש להתמצא ולנווט בין דפי האתר בקלות.

קישורים פנימיים היא טכניקה לחיזוק עמודים פנימיים באתר, מגדילים את זמן הגלישה באתר, כדאי שהקישורים יהיו מגוונים מבחינת מילות העוגן, טבעיים, כלומר כאלה שכוללים מילות או אותיות קישור, ואיכותיים.

הערה: בעמוד הבא תוכלו להתקין תוסף לאיתור קישורים שבורים ותוספים וורדפרס נוספים כגון screaming frog ועוד…

קישורים חיצוניים

על מנת לבצע קידום אתרים בצורה נכונה עליכם ליצור קישורים, קישורים חיצוניים מתבססים על החלפת קישורים בין אתרים, כאשר מופיע לינק באתר כלשהו שמפנה לאתר שלך גוברת המהימנות של האתר, בעיקר כאשר הקישור הינו איכותי, למשל כשהאתר המפנה הוא קרוב מבחינה רעיונית. קישור שהוא חלק אינטגרלי מתוכן העמוד מהווה המשך ישיר לרעיון ולנושא בו עוסק העמוד, ומושך גולשים לפנות אליו. לינק טוב הוא כזה שמספק תוכן משלים איכותי לגולשים.

קישורים חיצוניים הם לרוב לינקים שמפנים לאתר ממקורות חיצוניים כמו אתר אחר, למשל במסגרת כתבה או עמוד נחיתה. כאשר האתר עוסק בתחום שהוא תחרותי במידה גבוהה ובינונית, קשה מאוד לקדם את האתר ללא הקישורים החיצוניים.

המקורות לקישורים יכולים להיות אתרים אחרים, בלוגים, אתרי אינדקס ואף פורומים. חשוב לשים לב שלא לקשר לדפים שמפרים זכויות יוצרים באופן מובהק, כתובות דואל אלקטרוני, אתרים שמעלים תוכנות זדוניות כגון וירוסים, אתרים בעלי מידה מוטה ובלתי אמין, וכן כתבות יחסי ציבור גלויות בעלות אופי פרסומי.

החלפת קישורים

החלפת קישורים יעילה צריכה לכלול שיתוף פעולה עם אתרים משלימים בתחום, בשל העובדה ששני התחומים משיקים ישנו סיכוי גבוה יותר שהקישור יעניין את הגולשים ויהיה מועיל עבורם. כך החלפת קישורים יכולה לתרום לפיתוח האתר, בזכות מציאת עסקים שמספקים שירותים משלימים יכולים להירקם שיתופי פעולה.

כאשר רוצים לבצע החלפת קישורים עם אתרים חשוב לשים לב לכמה פרמטרים: מידת הסמכות של האתר שרוצים לשתף עמו פעולה, האם קיימים באתר תכנים משוכפלים, מידת הותק והחוזק של האתר, האם האתר רלוונטי לאתר שלכם, וכמות הקישורים החיצוניים הקיימים באתר.

החלפת קישורים לא דורשת ממנהל האתר לבצע השקעה כספית, אך מדובר בתהליך ארוך ומסורבל שדורש הרבה התעסקות. תהליך זה מצריך מעבר על רשימות ארוכות, מיון וסינון האתרים על פי מידת ההתאמה אל האתר שלכם, ניהול משא ומתן מייגע בדבר נושא המאמר, מיקומו של הקישור במאמר, טקסט העוגן שלו וכן הלאה.

מאחר ומדובר בתהליך מורכב ניתן ואף מומלץ להיעזר במומחה לקידום אתרים, או חברה לקידום אתרים שמתמחה ב SEO,  אשר במבין לעומק מהו האופן הרצוי שבו האתר צריך להיות בנוי, מהי כמות ואיכות התוכן הרצויה וכן יכול לטפל בקישורים באופן מקצועי ויעיל.

אז על מה בעצם עלינו לשים דגש ולבחון לפני החלפת קישור?

לרוב מי שבוחן את הקישור של האתר הממנו אתה מחליף יודע מה לבחון, ישנן חוקי יסוד עליהן הוא/היא שמים דגש ואילו גם הם לא חוקים של שחור או לבן, ז"א ישנם מלא שטחים אפורים ודרכים למדוד את איכות הקישור אך למרות הכל לא יהיה ניתן לחזות אף פעם את מבחן התוצאה ולשים על משקל את שווי ההחלפה.

אלו הם הדברים עלינו אנו מסתכלים:

ערך כיצד בודקים הסבר על הערך
Trust ערך זה ניתן לבחון באתר Majestic.com ערך זה נקבע על ידי חברת Majestic.com אשר מודדת מספר פרמטרים כגון, כמות מאמרים חזקים שמקשרים לאתר, ככל שפרמטר Trust גבוה יותר גם טוב יותר
Page Authority ערך זה הינו פרי פיתוח של חברת moz.com במערכת MOZ ניתן לבחון Page Authority, אשר נותנת לך אינדיקציה של חוזק העמוד ממנו תקשר
Domain Authority ערך זה הינו פרי פיתוח של חברת moz.com במערכת MOZ ניתן לבחון Domain Authority, אשר נותנת לך אינדיקציה של חוזק האתר ממנו תקשר, בהשפעה מאיכות הקישורים, לדוגמא אם מאתרים חזקים כמו ynet, כלכליסט, ויקיפדיה וכן הלאה או מאתרי תמיכה ריקים מתוכן. DA איכותי בישראל יכול להיות החל מ 20 וצפונה
Citation ערך זה ניתן לבחון באתר Majestic.com גם ערך זה מעיד על ההשפעה של הקישור מאתר X לאתר Y, ע"פ בסיס של כמות הקישורים אשר מקשרים לאותו האתר, ערך זה נקבע ע"י אתר Majestic

 

קניית קישורים

קניית קישורים היא אחת השיטות שבה ניתן לבנות פרופיל קישורים על מנת לקדם את האתר. אמצעים נפוצים נוספים הם שימוש בקבוצות להחלפת קישורים, ביצוע רישום לאינדקסים, שימוש בפרופילים של פורומים שונים, הקמת אתרי תמיכה.

קניית קישורים היא החלופה המהירה ביותר, שמצריכה פחות מאמצים לעומת הקמת רשת של אתרי תמיכה למשל, שמצריכה רכישת שמות דומיין מתאימים, הקמת אתרים על בסיס מערכת ניהול, עיצובם, ביצוע אופטימיזציה, בניית פרופיל קישורים והמתנה של מספר חודשים עד שתוכלו לעשות בהם שימוש.

אם בוחרים בקניית קישורים, חשוב לעשות זאת בצורה נבונה מאחר וגוגל מנחה בעלי אתרים שבחרו לרכוש קישורים המפנים לאתרים אחרים לתייג את הקישורים הללו באמצעות הסימון sponsored, אך בעקרון מנוע החיפוש לא תמיד יבין בקלות בעבור אילו קישורים שולמה תמורה, וכך ניתן לעקוף מכשול זה.

פרסום בגוגל או במילים אחרות קידום ממומן זוהי שיטה שבה ניתן למשוך מבקרים למודעות הממומנות שעולות במהלך כל חיפוש. דפים בעלי איכות גבוהה יהיו בעלי מספר מאפיינים כגון סיפוק תוכן רלוונטי, מילים זהות לביטוי החיפוש, דפים שפועלים ביעילות ובמהירות ודפים ששומרים על מדיניות השימוש במידע האישי של הלקוח.

מן היתרונות של קניית קישורים הן החיסכון בזמן ובהתעסקות, אך לא פחות חשוב הוא שקנייה מאפשר לבצע שיתוף פעולה עם אתרים בעלי סמכות, דבר שלא יכול להתאפשר במידה ובוחרים להחליף קישורים , והאתר שלכם לא מהווה אוטוריטה בתחומו. עובדה זו משפרת מאוד את איכות הקישורים וחוזקם.

החלפת קישורים היא שיטה מומלצת לקידום האתר, מינופו, ליצירת שיתופי פעולה, והעלאת סמכות האתר. קישורים חיצוניים מהווים פרמטר מרכזי בדירוג האתרים וחשוב לזכור שכשיוצרים קישורים, בין אם מדובר בחיצוניים או בפנימיים, חשוב לשים דגש על האיכות ולא הכמות של הקישורים. לינקים חזקים יעלו את דירוג האתר בדפי החיפוש של גוגל ויעלו את קרנו של האתר.

דף נחיתה לדוגמא
בלוג

דף נחיתה לדוגמא

דף נחיתה לדוגמא חיפשתם ונחתתם אצלנו בדף? אתם במקום הנכון! במאמר הבא שכתבנו עבורכם תוכלו לראות למטה דוגמאות לדפי נחיתה ובנוסף המאמר יעניק לכם קצת

למה קידום אתרים בגוגל חשוב?
חברת קידום אתרים

למה קידום אתרים בגוגל חשוב?

למה קידום אתרים בגוגל חשוב? רוב האנשים בעולם משתמשים בגוגל כמנוע חיפוש עיקרי. כשאנחנו מקלידים את נושא החיפוש שלנו מופיעה רשימה ארוכה של אתרים המציעים

קידום אתרים לעורכי דין
SEO

קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים לעורכי דין – מטבע הדברים התחום של עריכת דין הוא תחום תחרותי מאוד גם באינטרנט וגם מחוצה לו. כיום באמצעות האינטרנט אנשים רבים