בדיקת כניסות לאתר טראפיק ע"י SimilarWeb ו SEMRush – הדרך הכי טובה להבין האם האתר עומד ביעדים שלו היא לנתח את הכניסות ואת התנהגות הגולשים.
עם זאת, קיימים כלים שונים שאמורים לספק את התוצאה ולכן חשוב להכיר את ההבדלים ביניהם. לאחר מכן, ניתן גם לנצל את ההזדמנות כדי לבדוק את אחוז הנטישה או למדוד יחסי המרה.
אז מאיפה מתחילים? הנה המדריך המלא
הערה: הבנת הכלים היא הדרך ללמוד מהם המטרות בסוף התהליך ולכן אספנו עבורכם 2 סרטוני וידאו רלוונטיים על הכלים המוזכרים בכתבה, קריאה מהנה!
אלו כלים קיימים היום לבחינת כמות הכניסות לאתרך?
יש כמה כלים שבהם אפשר להשתמש כיום על מנת לבדוק ולמדוד את כמות הכניסות לאתר. הכלי הראשון הוא תוצר של חברה ישראלית בשם SimilarWeb, שמטרתו לנטר תנועות ולספק סטטיסטיקה בזמן אמת. חברת SimilarWeb מפעילה את אחד מאתרי הדירוג המוכרים והגדולים בעולם ובו רק צריך להקליד את כתובת האתר על מנת לקבל מידע רלוונטי: ממוצע כניסות יומי, משך שהות ממוצע, אחוז נטישה ועוד.
כיצד להשתמש בפלטפורמת SimilarWeb
לשם השוואה, כלי אחר שבו אפשר להשתמש על מנת לבצע בדיקת כניסות לאתר הוא SEMRush. כאן הדגש הוא על שימוש בכלי הזה גם על מנת לנתח את התנועה לאתר שלנו, אבל גם על מנת לאסוף מודיעין עסקי. בין היתר, SEMRush (דומה ל ahrefs המיתולוגי) מספק מידע על דירוג מתחרים במנועי חיפוש ובעזרתו משווים בין אתרים דומים.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
מדריך SEMRush למתחילים: שלב אחר שלב
כאן המקום להזכיר את החשיבות של בדיקת כניסות באמצעות הכלים השונים. ראשית, זו הדרך הכי טובה להבין האם קמפיין שיווקי מסוים משיג את המטרות שהוגדרו עבורו ואת התוצאות שציפינו להן. שנית, הבדיקה קריטית כדי שנצליח בכל רגע נתון להבין מה מניע את הגולשים, מה מונע מהם לבצע פעולות מסוימות ואיזה ערוצי קידום אפקטיביים עבורנו. בנוסף, בדיקת הכניסות מסייעת להבין אם התוכן מעניין והאם לאתר יש בעיות בזמני טעינה.
הכלי המדויק ביותר לסטטיסטיקות לבדיקת כניסות באתרך
השוואה בין הכלים הקיימים עבור בדיקת כניסות לאתר מאפשרת לבחור את זה שהכי מתאים למטרות שאותן מנסים להשיג. אבל על אף האמור לעיל, כנראה שהכי הכי מדויק וזה שגם אפשר לסמוך עליו הוא גוגל אנליטיקס.
גוגל אנליטיקס נועד במקום להשלים את שירות הפרסום של החברה על בסיס הצגת מודעות. עם הזמן, בעלי אתרים גילו שזהו הכלי הכי מדויק לסטטיסטיקות של הגולשים באתר ושבאמצעותו ניתן גם למדוד את האיכות של התנועה. הטמעת גוגל אנליטיקס באתר מתבצעת בקלות באמצעות קוד מעקב והוא מתאים לכל סוגי הפלטפורמות: החל מוויקס ועד וורדפרס.
גוגל אנליטיקס הוא כלי מדויק שבו כדאי להשתמש כבר בשלבים המוקדמים של בניית דף נחיתה או אתר תוכן. אם מיישמים נכון את המסקנות של גוגל אנליטיקס, יודעים איך לבצע למשל עיצוב אתרים ומה ככל הנראה יניע את הגולשים לפעולה המבוקשת. לכן זהו אחד הכלים המרכזיים בארסנל של חברת קידום אתרים וחשוב להכיר אותו.
מה ניתן לדעת עם גוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס הוא שירות חינמי שמאפשר לבצע בדיקת כניסות לאתר בצורה יעילה. ספציפית, הוא מספק כמה סוגי מידע ונתונים קריטיים:
- כמה זמן הגולשים נשארים באתר
- מאיפה הגולשים הגיעו לאתר
- באיזה עמודים הגולשים מבקרים הכי הרבה
- באיזה דפדפן הגולשים משתמשים
- באיזה מכשיר הגולשים משתמשים – עד רמת הדגם הספציפי
במילים אחרות, המטרה של גוגל אנליטיקס היא לספק לנו את כל המידע הרלוונטי לטובת בניית אתר איכותי, נוח וידידותי יותר. האינטרס של גוגל הוא להביא לגולשים רק אתרים איכותיים שמספקים מענה לתשובות שלהם, מה גם שבחברה מעוניינים לאסוף כמה שיותר מידע. אז אם רוצים לרכז את המידע תחת קורת גג אחת ולהפוך אותו לסטטיסטיקה יישומית, גוגל אנליטיקס הוא כלי מומלץ.
יש לציין כי בניגוד לכלים אחרים, גוגל אנליטיקס מיועד לכל סוגי האתרים – גם לאלה שמתפקדים בתור חנויות ובלי תוכן של ממש. אז בעוד חלק מאתרי התוכן משתמשים בכלים כמו Copyscape כדי לבדוק מקוריות של כתיבת תוכן ולוודא שהוא לא מועתק, התפקיד של אנשי שיווק שלוקחים על עצמם את האחריות על ניהול קמפיין בגוגל הוא לבדוק מה קורה בצד של הגולשים.
בדיקת אחוז נטישה מדף נחיתה
אחוז נטישה, או במקור Bounce Rate, הוא נתון שמציג באחוזים את מספר המבקרים שנכנסו לאתר ויצאו ממנו בלי לגלוש בדפים אחרים. כאשר גולש מגיע לדף מסוים אבל לאחר מכן עובר לאתר אחר או חוזר לאתר הקודם שביקר בו, הוא יוגדר על ידי גוגל אנליטיקס וכלים נוספים בתור "נוטש". לשם השוואה, שיעור יציאה (שמכונה Exit Rate) מראה את אחוז הגולשים שנטשו את האתר מדף ספציפי – אבל אחרי שהם ביקרו בדפים אחרים.
דף נחיתה הוא מקום אידיאלי לבדיקת אחוז נטישה. זה עוזר לנו להבין האם הגולשים המשיכו מדף הנחיתה לשאר העמודים באתר, האם דף הנחיתה מעוצב נכון, האם התוכן בדף הנחיתה מניע לפעולה, האם שווה לקדם את דף הנחיתה הזה והאם בכלל צריך להחליף אותו לדף אחר. אז בעוד נתונים על אחוז היציאה רלוונטיים לכל דף באתר, בדיקת אחוז נטישה רלוונטית רק לדף הראשון שאליו הגולשים מגיעים – שזה כמובן דף הנחיתה.
גוגל אנליטיקס מאפשר לנו לבדוק בקלות ובלחיצת כפתור מה אחוז הנטישה מדף הנחיתה שלנו. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמבחינת גוגל אין משמעות למשך הזמן שבילה הגולש בעמוד: אם הוא נכנס לדף הנחיתה ועבר ממנו לאתר אחר, הוא ייכלל בחישוב אחוז הנטישה. המשמעות היא שאפילו אם הגולש קיבל בדיוק את מה שהוא רצה מהדף, אחוז הנטישה מדף הנחיתה עלול להיות גבוה.
הפתרון הוא לבדוק את אחוז הנטישה מדף הנחיתה, אבל לשקלל את הנתונים עם עוד מידע. לא כדאי להסתכל רק על אחוז הנטישה כדי להעריך עד כמה דף הנחיתה עושה את העבודה. בשביל להגיע למסקנה כזו, אנו צריכים למדוד גם יחסי המרה ולהגדיר מטרות ברורות לאתר כולו.
לקבלת שירותים, או ייעוץ חינם
התקשרו – 03-381-1117 או מלאו פרטים
מדידת יחס המרה, הגדרת מטרות
במהלך קידום אורגני מבצעים סוגים שונים של פעולות שמטרתן להביא את הגולשים לאתר. עם זאת, קידום אתרים לא מסתיים רק כאשר הגולש מגיע. בפועל, הוא נמדד גם ביחסי המרה: כמה גולשים ביקרו באתר לעומת כמה גולשים ביצעו פעולה כלשהי שהוגדרה מראש (השאירו פרטים, ביצעו עסקה, הזמינו מוצר, לחצו על קישור מסוים וכן הלאה).
למדידת יחסי המרה יש השפעה אדירה על היכולת שלנו להבין האם האתר עומד במטרות שלו. מבחינת SEO זה גם חשוב כי מדובר על נתון שבו האלגוריתם של גוגל משתמש על מנת לדרג את האתר. אם יחסי ההמרה נמוכים, גוגל יבין מזה שהאתר לא נותן לגולשים את המענה והוא יעדיף לקדם אורגנית אתרים אחרים.
הכי חשוב להגדיר מטרות מדויקות על מנת למדוד יחסי המרה. לכל אתר יכולות להיות מטרות אחרות לגמרי, כי בחלק מהמקומות רק רוצים לאסוף פרטים ומידע – בעוד באתרי מסחר וקמעונאות המטרה היא להשלים את המעגל ולבצע את העסקה.
לסיכום, אי אפשר לשווק את האתר בלי למדוד את הסיכוי לבצע פעולה מוגדרת, או למדוד את שיעור הנטישה של גולשים שהגיעו אבל עזבו מהר. לאחר הגדרת המטרה, כל שנותר הוא להשתמש בשאר הכלים לאיסוף מידע אמין, מעודכן ורלוונטי.
מחירים של כלי מדידה טארפיק לאתר
המחיר משתנה בהתאם לצרכים של המשתמש מחשבון חינמי ועד מחיר חודשי של 199$ וחבילה מתקדמת בעלות חודשית של 349$ ועוד. לטבלת המחירים יש ללחוץ כאן
מחיר כלי semrush משתנה בהתאם לצרכים של המשתמש מתחיל בעלות חודשית של 119$, חבילה בינונית בעלות של 229$ וחבילה עסקית 449$ לחודש למפרט המחירים המדויק יש ללחוץ כאן
אתם תאהבו את התשובה 🙂 Google Analytics לא עולה כסף, כל שצריך הוא להפיק קוד דרך אתר החברה ולהטמיע באתר