עדכון ליבה גוגל (Google Core Updates) – חודש ספטמבר 2022
גוגל אישרה שעדכון הליבה של ספטמבר 2022, עדכון הליבה השני השנה – הושלם. האלגוריתם התעדכן במשך שבועיים והתמקד באותנטיות וברלוונטיות של התוכן עבור הגולשים. עדכון הליבה הקודם התרחש במאי 22
מה קרה בעדכון הליבה השני לשנת 2022?
העדכון האחרון נועד לעזור לגולשים למצוא תוכן איכותי אשר נכתב עבורם. גוגל מעלה הילוך ורוצה לתגמל אתרים עם תוכן טוב ושימושי שנכתב עבור בני אדם ולעזור למשתמשים לקבל את הפתרון המלא למה שחיפשו.
בגוגל חוזרים על המנטרה של לקדם אתרים מועילים לבני אדם ולכן היא הבטיחה שתוכן שנכתב עבור מנועי חיפוש על חשבון תוכן המכוון לבני אדם יפגע ברלוונטיות האתר ויעשה נזק לדירוגים. בכל אופן השפעת עדכון הליבה של ספטמבר 2022 על פניו לא נראית מענישה מספיק אך תוכן שנכתב למטרת מניפולציה על האלגוריתם ובעצם דחיפה בכוח של הדירוג במנוע החיפוש יגרום לאתר לרדת בדירוג של תוצאות החיפוש כלומר, להתרחק מהדף הראשון. הם הבטיחו.
נכתב ברשת
תוכן זה נכתב בהשראת 2 מאמרים
- למאמר המקורי של Barry Schwartz
- למאמר המקורי של Danny Goodwin
תוכן הוא המלך
כמה שזה שחוק ומלווה את כל בעלי האתרים וגם חברות לקידום אתרים במשך שנים – תאמינו, זה רק מתחזק. אם עד היום השקעתם בכתיבת תוכן ודאגתם לעשות אופטימיזציה של קישורים פנימיים המובילים גם כן לעוד תוכן איכותי ורלוונטי שנכתב עבור הגולש ולא כמניפולציה על האלגוריתם של גוגל. זכיתם. וכנראה שתבחינו בשינויים לטובה בדירוגים ובחשיפה בתוצאות החיפוש הראשונות.
לא משקיעים בתוכן – זהירות
שאלתם את עצמכם למה לגוגל כל כך חשוב מהגולשים שלה? הרי גוגל מרוויחה המון כסף מבעלי עסקים המפרסמים בפלטפורמת גוגל אדס שלה. גוגל חייבת להיות רלוונטית עבור הגולשים שלה, למרות שכרגע רובם נאמנים לה ולרוב גם סלחניים. אך אם היא תציג תוצאות שאינן מתאימות למה שהגולשים חיפשו וגם מילות המפתח החשובות לא יהיו ברורות וגם תהליך הזחילה והאינדוקס יהיה מסורבל… ככה אחרי חודש וכל המודל העסקי שלה יפגע קשות וממנוע חיפוש האמין ביותר יהפכו למנוע חיפוש מיושן שסובל מדמנציה.
עדכון הליבה בשפה העברית
אז נכון שחלק מהעדכונים עדיין לא מספיק חכמים בכל הקשור לשפה העברית. בכל אופן, כדאי שתכירו שהתחוללו שיפורים משמעותיים בתחום הבינה המלאכותית. אותן מערכות מתוחכמות סורקות טקסטים ארוכים מספרים עבי כרס במגוון ז'אנרים ולאחר מכן מנתחים את צפיפות המילים, הפריסה של הפסקאות, כמות החזרות על מילים, שימוש במילות תיאור ומילים מקשרות, מילות הנושא העיקרי ועוד רבים.
השפעת עדכוני הליבה על השפה העברית כבר לא רחוקים שנות אור מהשפעתם על תוכן שנכתב בשפה האנגלית, ספרדית ושפות של פלחי אוכלוסייה גדולים אשר מייצרים כמויות אדירות של מידע שניתן ללמוד ולהסיק מסקנות סופר מדויקות.
ראו עדכוני ליבה נוספים:
- עדכוני ליבה בגוגל (Google Core Updates) – מאי 2022
- יצא עדכון הליבה הרשמי של גוגל ליולי 2021
- חוויית המשתמש עבור גוגל Core Web Vitals הוא פיצ'ר חדש שגוגל הכריזה עליו באמצע שנת 2020
מה לעשות אם נפגעת מהעדכון?
נפגעתם? תתעודדו כי אתם לא צריכים ללכת לסניף ביטוח לאומי ולחוות בירוקרטיה ארוכה ומייגעת וזה כבר טוב 🙂 פשוט עקבו אחר ההוראות:
- בדקו את הדפים החשובים ביותר לעסק, אלו שמציעים פתרון ובזכותם נסגרות מכירות של שירות או מוצרים עם אחוז רווח טוב והכינו רשימה מסודרת.
- לאחר מכן בדקו האם הם נפגעו בדירוגים בחודש ספטמבר ואוקטובר.
- אם הם נפגעו, בדקו את התוכן וענו בכנות האם אתם יכולים לשפר אותו? אבל בקטע פילנתרופי מוחלט – לתת לגולשים ערך ומידע שלא ימצאו באף אתר אחר ובטח שלא אצל המתחרים שלכם.
- הגדילו את כמות המילים במאמר. הפכו אותו ממאמר פרטני למאמר מקיף. ענו על שאלות נפוצות בהקשר של הנושא העיקרי.
- עשו הקשרים משלימים על ידי קישורים פנימיים בין המאמר הנוכחי למאמר שיכול להרחיב עוד על הנושא.
הימנעו ממניפולציות על מנוע החיפוש של גוגל כי זה פוגע בגולשים וגם כי עדכוני הליבה של גוגל משתפרים ובקרוב יוכלו לסגור את הברז (התקדמות בדירוגים) לאתרים שאינם חושבים על הגולשים שלהם.
בדקו את עצמכם
זה הרגע שבו כדאי לכם לבדוק את הדפים שבהם השקעתם בתוכן איכותי, ארוך ומפורט, תוכן שגרם לכותבי התוכן שלכם לחייך וליהנות מהכתיבה שלו ולבדוק את השינויים בדירוגים. עשו השוואה בין החודשים יולי-אוגוסט לבין ספטמבר-אוקטובר ותתפלאו לראות שאכן הייתה התקדמות בתוצאות החיפוש. זה הזמן להתחיל לחפור בנתונים האנליטיים שלכם כדי לראות בעצמכם אילו דפים ירדו בדירוגים ואילו דפים התקדמו בנונשלנטיות מבלי שהתאמצתם והשקעתם טכניקות קידום אתרים נוספות.
גם אם לא תזכו לראות תוצאות לטובתכם, איזה כיף שאפשר ללמוד מכל עדכון כזה ומיד להתחיל לבנות תוכנית פעולה לשיפור הדפים החלשים כדי שיופיעו בדף הראשון של תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל.
הערה: מומלץ ללמוד קצת על כלים לקידום אתרים ולבחון את אחוזי הנטישה באתר ובדפי נחיתה ספציפיים בגוגל אנליטיקס, אחוזי הקלקות דרך מערכת של גוגל שנקראת סרץ' קונסול, ובמידה ויש לכם יכולת טכנית תבחנו את האתר דרך ahrefs (ישנה גרסה רזה ללא תשלום) ותוספים אחרים שיכולים לעזור בבדיקת תקינות הגלישה באתר ו/או חוויית הגולש שגומרת לו להישאר או לצאת אחר 5 שניות.
אתם מוזמנים לבצע סריקה לאתר שלכם בחינם כאן
הגעתם עד כאן ועדיין אין לכם מושג איך להתמודד עם העדכון של גוגל?
ייתכן והסרטון הבא יעשה לכם קצת סדר (סרטון בשפה האנגלית) Matt Diggity נותן הוראות מדויקות (שימו לב להמלצה הראשונה שלו, לא לנגוע למשך 3 שבועות באתר ולא לעשות שינויים)
למידע עדכני על עדכון הליבה של גוגל – עדכון אוגוסט 2024
שאלות תשובות לגבי העדכון
עדכוני ליבה קורים בדרך כלל אחרי שצוות הבודקים הפנימיים של גוגל בודק את האתרים ומזהה סטייה גדולה מדי ברמת האיכות שהגולשים מקבלים בתוצאות החיפוש בדף הראשון של מנוע החיפוש של גוגל כחלק מה- search quality evaluator guidelines של גוגל.
לאחר בדיקה מעמיקה, מנפיקים מסקנות ומתאספים לשולחן עגול שבו בעזרת ניקודון מחליטים האם נדרשת אופטימיזציה.
השתמשו בשירותיהם של כותבי תוכן נישתיים אך גם בעלי ידע כללי שיכולים להסביר דברים סופר מורכבים ולהפוך אותן למטאפורות פשוטות שאפילו ילד קטן יהנה לקרוא. לנו בגל ים סטודיו יש שירותי כתיבת תוכן בדיוק כזה.
תוכן איכותי אשר נכתב עבור הגולשים הוא לגמרי המלך כי הוא תוכן שמלמד, מסביר, חוסך כסף, משפר את מצב הרוח, מרגש, מונע טעויות ואפילו מביא תקווה.
לא סתם יוצאים לאור מיליוני ספרים. תוכן כתוב יכול לחולל ניסים ולהפוך את העולם לטוב יותר.