קידום אורגני בגוגל הולך לשנות לכם את העסק

תוכן עניינים

קידום אורגני בגוגל – המטרה של קידום אורגני אפקטיבי לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל בתוך 4-12 חודשים.

במאמר הבא נסביר איך עושים את זה, מה ההבדל בין פעולות קידום בתוך ומחוץ לאתר ומה היא כמות הקישורים האידיאלית שבה כדאי להשתמש

קידום אורגני בגוגל הולך לשנות לכם את העסק

גוגל מהווה עבור רבים את שער הכניסה לאינטרנט. זהו לא רק דף הבית של מאות מיליוני משתמשי אינטרנט בכל רחבי העולם, אלא גם המקור הראשון שאליו מגיעים על מנת לשאול שאלות וכדי לבצע בירורים.

כפועל יוצא מכך, בעלי עסקים שלא מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל למרות שמקלידים ביטוי שקשור לתחומי הליבה, הפעילות והעיסוק שלהם – למעשה אינם קיימים בכלל.

העניין הוא שהמצב הוא אינו בלתי הפיך.

כל בעל ובעלת עסק יכולים בכל רגע נתון לקחת את עצמם בידיים ולבצע קידום אתרים שעולה בקנה אחד עם האינטרסים המסחריים שלהם.

בשביל זה צריך כמובן לערב חברה לקידום אורגני שמכירה את התחום ובקיאה בו, אבל עוד יותר חשוב לדעת גם מה קורה מאחורי הקלעים.

האמת היא שהשלב הראשון לא בהכרח קשור לאופן שבו מקדמים את האתר, אלא לדרך שבה בונים אותו.

אם רוצים שהאלגוריתם של גוגל יידע לקרוא מה בדיוק יש באתר ואף להעניק לו קדימות על פני אתרי אינטרנט אחרים שעוסקים באותם נושאים, מוצרים ושירותים, חובה להשקיע בתהליך בנייה מקיף ומקצועי.

אחרי שמאפיינים נכון ומבצעים בניית אתרים לפי הדרישות של גוגל כמנוע חיפוש פופולארי, קל יותר גם לבצע את הקידום האורגני.

כך לדוגמא בניית אתר בצורה נכונה תקצר זמני טעינה, תאפשר ניווט קל ותכלול תפריטים במקומות המתאימים שדרכם אפשר להגיע לכל התוכן הרלוונטי.

מעבר לכך, גוגל בודק באיזה משאבים האתר משתמש ואיך בדיוק בנו אותו מבחינת תשתיות ואחסון.

כל הפרמטרים הללו חשובים לגוגל, כי הוא רוצה לתת לגולשים שלו את המוצר הטוב, המלוטש והאיכותי ביותר.

אפילו ההיסטוריה של הדומיין משחקת תפקיד, כי אם הוא נענש בעבר על ידי גוגל בגלל פעילות פאסיבית או אקטיבית שפוגעת בגולשים יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקדם אותו אורגנית ובהצלחה.

אז אם האתר שלכם לא בנוי טוב, אין הרבה סיכוי שגוגל יסכים להפנות אליו גולשים שמשתמשים בשירותי מנוע החיפוש שלו.

במקרים כאלה, הגולש עלול להתאכזב לא רק מהאתר אלא גם מגוגל – ואת זה כמובן שממש לא רוצים לראות במשרדי החברה האמריקאית מעמק הסיליקון.

אז איך מקדמים בצורה אורגנית בגוגל?

שאלת המפתח היא כאמור מה עושה חברה לקידום אתרים שכל כך משפיע על הדירוג של הלקוח.

בשביל לקדם נכון ובצורה אורגנית בגוגל, חשוב למשל לדאוג שהתכנים יהיו ברורים.

זה כולל גם את התכנים הטקסטואליים וגם את התכנים הגרפיים, כמו עם עיצוב לוגו ייחודי שמאפיין את האתר ומתכתב עם מה שהוא מציע לגולשים.

עקרונית, צריך גם להתייעץ רק עם מומחה לקידום אתרים שמבין את העיקרון של גוגל ואת האופן שבו הוא עובד.

כך למשל רבים טועים לחשוב שזה מתחיל ונגמר באופן שבו בנוי דף נחיתה או במסרים שאמורים להניע לפעולה, בעוד האינטרס של גוגל הוא מאוד פשוט: לגרום לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים.

במילים אחרות, האתר שאותו מנסים לקדם הוא המוצר שגוגל מוכר ללקוחות שלו, בתמורה למידע שמועבר לאחר מכן למפרסמים.

אז כדי שהגולשים ימשיכו לתת לגוגל מידע, האלגוריתם חייב לדאוג לתת להם תוצאות טובות ואמינות לאתרים איכותיים.

אם כל האתר איכותי ובנוי נכון, התפקיד של יועץ פרסום בגוגל יהיה קל יותר.

אם מבצעים נכון את התהליך של קידום אתרים בגוגל במלואו, אמורים לראות תוצאות בתוך 4-12 חודשים בלבד ולבלוט במנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם.

כאן המקום להיכנס אל עובי הקורה ולהצביע על עוד כמה פרמטרים שמשפיעים על האפקטיביות של קידום אורגני בגוגל בטווח הקצר והארוך:

  • כמות ואיכות המתחרים – כל הבטחה לקידום אתרים אפקטיבי, מהיר ויעיל שלא מביאה בחשבון את כמות ואיכות המתחרים היא כנראה התחייבות לא רצינית. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של הקידום ולוודא שמתייעצים עם בעלי מקצוע אמינים, חייבים להתייחס אל כמות ואיכות המתחרים. זה נשמע מובן מאליו, אבל בעלי אתרים רבים לא מביאים בחשבון את ההבדל בין סביבת תחרות קלילה ודלילה יחסית – לבין סביבה שבה יחד איתם מתחרים על אותם ביטויים עוד עשרות או אפילו מאות בתי עסק.

כמו בחיים האמיתיים כך גם בחיים הווירטואליים, כמות ואיכות המתחרים הם פקטור מכריע בדרך להצלחה וליצירת בולטות. מבחינת גוגל, האתרים שמקבלים עדיפות כברירת מחדל הם אלו שנחשבים ברי סמכות, שיש להם ותק מוכח ושהניסיון שלהם עולה על כמה שנים בתחום. בנוסף, צריך לזכור שגוגל מגדיר מה לדעתו כוונת החיפוש של הגולש ולכן לעיתים הוא מפנה לאינדקסים ופורטלים ולעיתים לאתרי תוכן בלבד.

  • התחום שבו האתר נמצא – קידום אורגני תלוי בתחום שבו האתר פועל. אם האתר פועל בתחום דינאמי שבו צריך וכדאי כל הזמן לייצר תוכן חדש, יהיה קל ומהיר יותר לקדם אותו. אבל אם התחום סטטי ולכן גם התוכן באתר לא באמת משתנה, בין אם בגלל חוסר רצון להשקיע ובין אם בגלל שאין בכך צורך, הקידום לא יצליח לעלות לכדי תכנית פעולה אופרטיבית.

במידה ואתם אכן פעילים בתחום שאין בו יותר מדי דינאמיות אבל אתם גם ממש לא רוצים לוותר על היתרונות של קידום אורגני בגוגל, הפתרון יהיה למצוא את המקומות שבהם כן אפשר לחדש. ניתן למשל לעשות את זה עם בלוג תכנים, עם הפניה לרשתות חברתיות, עם פעילויות גולשים ועוד. באופן הזה לא רק תשיגו את המטרות השונות מבחינת הקידום של האתר בתחום שהוא לכאורה סטטי, אלא גם תעניינו את הגולשים ותייצרו לעצמכם ערך מוסף מול המתחרים.

  • מידת ההשקעה – נהוג להבחין בין קידום ממומן לבין קידום אורגני באמצעות המשאבים שאותם רוצים להשקיע. כך למשל אפשר להסתכל על קידום ממומן בתור כלי שאפשר להשתמש בו בכל רגע נתון לו רק מחזיקים בתקציב בלתי מוגבל שעוזר להתחרות בחברות השונות, בעוד הקידום האורגני לכאורה לא דורש השקעה כספית גבוהה. אז נכון שבשביל להשיג תוצאות מעולות של קידום אורגני לא חייבים לקחת הלוואה או לחרוג מתוך התקציב של בית העסק, אבל כן צריכים להגדיר כמה פחות או יותר מוכנים להשקיע.

תהליך הקידום תלוי בהשקעה של בעל האתר ביצירת תוכן, בסיוע ליצירת תוכן ובמעורבות של בעלי מקצוע. כמו כן, עליו להשקיע בהפעלת קשרים אישיים כדי לעבות את מערך הקישורים החיצוניים והפנימיים. כך הוא יכול לזרז את תהליך הקידום ולהשיג את התוצאות שיעיפו את העסק שלו קדימה בתוך זמן קצר.

מספר ביטויים שאנו מקדמים בגוגל – קידום אתרים אורגני עובד!

שם החברה ביטוי עמוד ראשון

תאורת אווירה
כיור קרמיקה
כיורים מונחים
כיורים מעוצבים
שם החברה ביטוי עמוד ראשון

 

רייזרים בצפון
טיולי רייזרים בצפון
טיולי טרקטורונים
טיול רייזרים זוגי

מה זה קידום Off-Page?

סוגיה אחרת ולא פחות חשובה סביב הנושא של קידום אתרים אורגני בגוגל היא קידום Off-Page.

במילים פשוטות, מדובר על האופן שבו מקדמים אורגנית את האתר באמצעות פעילות שמשפיעה עליו מבחוץ.

במהלך פעילות קידום Off-Page מתמקדים בפרמטרים הבאים:

  • קישורים חיצוניים שיעודדו את גוגל לתת לאתר דירוג גבוה ולייחס לו סמכות ביחס לביטויים המקודמים
  • ציון DA גבוה שקובע את חוזק האתר בהשוואה לאתרים שעוסקים באותם נושאים, מוצרים או שירותים
  • ציון DR (דומיין רייטינג) של חברת ahrefs המציין את חוזק פרופיל הקישורים של האתר בהשוואה לאתרי מתחרים ובסולם מ 0 ועד 100 נקודות
  • פוסטים חברתיים שמייצרים תנועה ובעזרתם מפיקים אורגנית עוד כמות גדולה יחסית של קישורים לאתר

קידום Off-Page נועד על מנת לבסס את החוזק ואת המעמד של האתר.

גוגל מסתכל איך אתרים אחרים בוחנים את האתר שלכם, על מנת להסיק מכך לגבי החוזק שלו.

אם הוא רואה שלאתר שלכם יש המון קישורים, הוא יביא בחשבון את המעמד שלו ויקדם אותו אורגנית בתוצאות החיפוש.

באופן דומה, האלגוריתם של גוגל משתמש בשורה ארוכה של פרמטרים שלא קשורים ישירות אל האתר על מנת לדרג אותו במהלך קידום Off-Page וכדי לקבוע האם הוא אמין והאם כדאי להביא אליו עוד גולשים.

זוכרים שאמרנו שאתם בפועל הלקוח שגוגל מציג לראווה לקהל הגולשים שלו? עכשיו יהיה לכם קל יותר להבין מהו קידום Off-Page.

אתם מתבלבלים מהמונחים של עולם ה SEO? כנסו למילון המונחים

מה זה קידום אורגני On-Page?

אחרי שמבינים מהו קידום Off-Page קל יותר להבין גם מה זה קידום אורגני On-Page: כל הפעולות שאפשר לטפל בהם בתוך האתר עצמו.

קידום אורגני On-Page מתחיל כאמור בשלבים של האפיון, ממשיך עם הבנייה של האתר וכולל את התפעול ואת הקידום השוטפים.

באמצעות קידום אורגני On-Page אתם יכולים לשלוט בתכנים, בביטויים ובעיצוב ולפעול אקטיבית על מנת לייצר בולטות שתשרת אתכם מול המתחרים.

מעבר לכך, קידום אורגני On-Page מתייחס לגורמים שקל לכם יותר לשלוט עליהם – בין אם אתם מבצעים לבד את הקידום או מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

עוד דרך טובה להבין מה זה קידום אורגני On-Page היא להסתכל ספציפית על הפרמטרים שאותם רוצים לשפר.

הנה למשל כמה פרמטרים כאלה והאופן שבו שינוי שלהם יכול להשפיע על הדירוג האורגני שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל:

  • קוד שלפיו בונים את האתר
  • התגיות שיש באתר
  • התוכן המקורי והאיכותי
  • פרופיל הקישורים הפנימי מבחינת מבנה היררכי של דפי האתר
  • סוג המדיה: תמונות, סרטונים, גיפים וכן הלאה
  • תגיות ALT ייעודיות
  • סוגי וכמות כותרות
  • זמני מהירות לטעינת דפים
  • התאמה רספונסיבית למסכים שונים – החל מטלפון נייד (מובייל) ועד טאבלטים או אפילו שעונים חכמים

היתרון של קידום אורגני On-Page בא לידי ביטוי בכך שהוא תורם גם לקידום האורגני וגם לגולש.

בעוד הגולשים לרוב לא מושפעים מהקישורים החיצוניים, שינוי של הפרמטרים הקיימים בתוך האתר זה בהחלט משהו שהגולשים יודעים להעריך.

מה היא כמות הקישורים האידיאלית לקידום האתר בחודש?

המטרה של קישורים חיצוניים היא להביא גולשים לאתר ולייחס לו סמכות.

לעומת זאת, המטרה של גולשים פנימיים היא להציע לגולש ערך מוסף ומקורות מידע אחרים.

אם הגולש משתמש בקישורים, הוא למעשה מבלה יתר זמן בתוך האתר.

גוגל מסתכל על זה, מעריך את זה ומדרג גבוה את האתר שיש בו קישורים רלוונטיים.

השאלה היא מה כמות הקישורים האידיאלית לקידום האתר בחודש.

אז כאן אנחנו חוזרים לסעיפים המוקדמים מבחינת הבדלים בין סוגי האתרים בהיבטים של סביבת התחרות, התחום שבו האתר נמצא ומידת ההשקעה.

אבל עקרונית, מומלץ לשלב כ-3-4 קישורים בערך על גבי תוכן של כ-500 מילה וכ-8-10 לינקים למשל על תוכן של 1,000 מילה.

יותר מזה זה כבר יותר מדי, אז עדיף כנראה לוותר.

לסיכום, קידום אורגני שמבוצע נכון הולך לשנות לכם את העסק: הוא יביא לכם יותר לקוחות, יגרום ללקוחות הקיימים להיות מרוצים וייצר עבורכם יתרון מול המתחרים. בהצלחה!

הכותב: נאור גל ים

הכותב: נאור גל ים

בעלים ומנכ”ל GalyamStudio - יזם עם ניסיון בעולמות השיווק בדגש על SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל), חי, נושם וחולם 24/7 את תחום האינטרנט מעל 2 עשורים.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

פרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט: זהו תהליך שכולל אסטרטגיה מנצחת ושימוש בכלים חכמים, הודות לגוגל מנוע החיפוש הגדול

קידום ממומן בפייסבוק
פייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק – אחת הדרכים היעילות ביותר לפרסום הוא באמצעות קידום ממומן בפייסבוק. זו

תוכן עניינים

דוד נחמיאס
דוד נחמיאסמנהל שיווק - יקב אדיר
קרא עוד
תודה לעירית נאור וכל הצוות המוכשר מגל ים סטודיו על העבודה המושלמת והמקצועית ללא פשרות , תודה על כל הסבלנות ההבנה וההקשבה, זכינו להכיר אנשים מדהימים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש, בהחלט ממליצים לכל יקב ועסק להשתמש בשירותים שלכם
אוהד ספרן
אוהד ספרןמנהל שיווק - קבוצת טלכלל
קרא עוד
כמנהל דיגיטל העובד מול מספר חברות פרסום ודיגיטל השירות שאני מקבל מגל ים סטודיו הוא לא פחות ממדהים. מענה בכל שעה וטיפול מהיר מאוד בכל הבקשות, תיקונים ושינויים. מעל הכול השירות האישי של נאור הוא מה שיוצר עבורי את התחושה שאני בידיים טובות ויש מי שמטפל בפרויקטים המורכבים והחשובים שלנו. תודה!
ליעוז חמו
ליעוז חמובעלים - רייזר הצפון
קרא עוד
מקצוענים מומלץ ביותר הרימו לי את המכירות בצורה משמעותית ביותר
אבי גומרי
אבי גומריבעלים - ד.נ.א טולס
קרא עוד
עבודה מול צוות מקצועי, חשיבה יצירתית עובדים קשה בשביל לתת לי מענה לצרכים שלי מבלי לעגל פינות, שקט נפשי לטיפול בדברים החשובים, מומלצים בחום!
גדי אזולאי
גדי אזולאימנכ"ל - Product-TV
קרא עוד
מרגישים את הלב הרחב שלכם בעבודה שלכם. תודה על הכל.
ליאב כספי
ליאב כספיבעלים - כספי גרופ
קרא עוד
רמת שירות ומקצועיות מהטובות שראיתי. הקשבה ויישום צרכי לקוח הביאו לכך שקיבלתי מוצר מושלם!!! מאוד נהנתי מהתהליך. מומלץ בחום!
טל גולדשטיין
טל גולדשטייןבעלים - מאה אחוז
קרא עוד
חברה מקצועית, עם המון לב, למי שמחפש לקבל תוצאות ולעבוד עם אנשים טובים. מומלץ בחום!
אמיר פלג
אמיר פלגבעלים - אמיר פלג אדריכלות פנים
קרא עוד
סטודיו גל ים הוא מקום רציני שרואה את כל רצונות וצרכי הלקוח ויודע לתרגם אותם באופן מלא למיתוג,קידום ושיווק ברמה הגבוהה ביותר! שאפו
הקודם
הבא

אנחנו אומרים שאנו הכי טובים, אז מה! תקשיבו למה שללקוחות שלנו יש לומר עלינו.

ליצירת קשר מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

אנו שמחים על הצטרפות למשפחה - מלא/י פרטים